افشین قطبی خیلی سعی داشت به طور غیر مستقیم به همه ثابت کند که در آفریقای جنوبی بوده.
 
 در فرودگاه فرانکفورت افشین قطبی سر میز صبحانه از خاطرات سفرش به آفریقا و جام‌جهانی برای منصوریان و قاضی شریفی، رئیس کمیته انضباطی، که همراه تیم‌ملی است تعریف می‌کرد. او موقع حرف زدن از سرمای‌ آفریقا ژست جالبی می‌گرفت و از هر فرصتی برای اثبات غیرمستقیم حضورش بهره می‌برد.

در اتریش هم موقع انداختن سکه به شارژ چرخ‌دستی‌ها، او سکه‌های آفریقای‌جنوبی‌اش را به همه نشان می‌داد. قطبی در فرودگاه گراتس برای بارها مجبور به استفاده از چرخ‌دستی بود و برای آزاد کردن قفل چرخ‌دستی باید سکه یک یورویی به شارژر آن می‌انداخت.

قطبی بلافاصله کیسه چمدانش را باز کرد و کلکسیونی از سکه‌های ایرانی، عربی، چینی، هلندی، انگلیسی، یورو و ... را به همه نشان داد. او سکه‌های آفریقای‌جنوبی را که عکس فیل روی آنها بود، بیشتر و بهتر به همه معرفی می‌کرد.

البته سکه‌هایی که برای اثبات حضورش در آفریقای جنوبی به همه نشان می‌داد به راحتی قابل تهیه است و شاید رو کردن این سکه‌ها به حاشیه‌هایی که او در چند هفته گذشته همراه خود داشته بیفزاید.

او زمانی که مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی بودند در آفریقای جنوبی بوده، در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی تاکید می‌کرد که ته بلیت بازی‌های جام جهانی را به ایران خواهد آورد تا ثابت کند در آفریقای جنوبی بوده اما وقتی پایش به ایران رسید، حرف خود را فراموش کرد و گفت: «من نباید به خبرنگاران ثابت کنم که در آفریقا بوده‌ام

به هر حال با توجه به اصراری که قطبی در نشان دادن سکه‌های آفریقایی به دیگران داشت، در اردوی تیم ملی دوباره این سوال مطرح شد که آیا قطبی واقعا در آفریقای جنوبی بوده و بازی‌های تیم‌های آسیایی را از نزدیک تماشا کرده است؟

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir