کاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال آلمان به هافبک جديد بايرلورکوزن توصيه کرد به فکر بازي براي تيم کشورش نباشد.

 

لوتهار ماتیوس اظهار داشت: همیشه از میشائیل بالاک حمایت کرده‌ام و بعد از این نیز به جانبداری از او ادامه می‌دهم؛ ولی در مورد یک چیز با او اختلاف نظر دارم. این مورد شور و اشتیاقی است که وی برای بازگشت به تیم ملی دارد. در حالیکه باور من با او کاملا متفاوت است.
 این چهره 49 ساله که در رقابت‌های جام‌جهانی 1990 در نقش کاپیتان ژرمن‌ها به موفقیت‌ بزرگی همچون کسب عنوان نخست رسید، افزود: تا چندی دیگر میشائیل 34 ساله می شود و در زمان جام‌ملت‌های 2012 اروپا 36 ساله خواهد بود. باور دارم شرایط آن زمان او شبیه به رائول گونزالس در رئال مادرید می شود. پس به او توصیه می‌کنم همه جوانب را خوب بررسی کند و در شرایطی که تیم ملی بدون او، ‌عادت‌کرده بازی‌های خوبی انجام دهد، به فکر بازی نباشد و حتی بازی خداحافظی‌اش را از تیم ملی تدارک ببیند.
 ماتیوس ادامه داد: حتی در صورتی که وی توسط سرمربی تیم ملی بازهم دعوت شود، ‌این امر برایش ثمره تازه‌ای نخواهد داشت. ضمن اینکه پس از یک  دوره غیبت نخواهد توانست خود را با شرایط جوانان جویای‌نام در تیم ملی وفق دهد. تحت این شرایط احتمال لطمه و آسیب به اعتبار وی نیز وجود دارد.
 میشائیل بالاک پیش از شروع جام‌جهانی 2010 به علت مصدومیتی جدی در دیدار نهایی جام‌ حذفی انگلیس بخت حضور به همراه ژرمن‌ها در پیکارهای آفریقای‌جنوبی را از دست داد. تیم جوان آلمان نیز در غیاب و در حالیکه بازوبند کاپیتانی را بر بازوی فیلیپ لام دید، خوش درخشید و تا کسب عنوان سومی جهان پیش رفت.
 بالاک در این ایام از چلسی انگلیس جدا شد و با بایرلورکوزن از دسته اول بوندس‌لیگا قرارداد دو ساله‌ای بست و بعد اعلام کرد به تیم ملی بازخواهد گشت.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:football3.ir