رئيس فدراسيون فوتبال گفت: هشت پای معروف فقط پيش‌بينی آلمانی‌ها را می‌كند و فكر نمی‌كنم قهرمانی ما در آسيا را بتواند پيش‌بينی كند.
 
 علی كفاشیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد ارزیابی‌اش از اردوی تیم ملی در اتریش و كمك آن به روند آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: كار شروع شده و باید ببینیم پس از مسابقات دوستانه‌ای كه به منظور هماهنگی ملی‌پوشان در اتریش برگزار می‌‌شود، چه شرایطی پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: با آغاز این اردو امیدوارم سایر مراحل آماده‌سازی تیم ملی نیز طبق برنامه انجام شود و بتوانیم ارزیابی خوبی از شرایط كلی به دست آوریم.

كفاشیان در مورد زمان اردو كه با مخالفت مسئولان تیم‌های لیگ برتری مواجه شد، گفت: این زمان طبق تصمیم كمیته فنی و پیشنهاد سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال كه نظرش در این مورد چیست، گفت: نظر من مهم نیست و زمان اردوی اتریش با توجه به برنامه‌های لیگ و زمان‌بندی پایان و آغاز فصل گذشته و جدید انتخاب و با تأیید كمیته فنی عملی شد.

كفاشیان در مورد تعامل فدراسیون و باشگاه‌ها تاكید كرد: حاضریم تعامل با باشگاه‌ها را بیشتر كنیم و نظرات آنها را در مورد برنامه‌های تیم ملی جویا شویم. لیگ برتری‌ها نیز باید در جلسات شركت كنند و نظرات‌شان را بدهند تا آن را اعمال كنیم.

وی در مورد منشوری‌های لیگ برتر به فارس گفت: تنها هیأت رسیدگی به اخلاق حرفه‌ای، ستاد منشوری‌‌ها است و فقط این ستاد می‌تواند در مورد مسایل اخلاق حرفه‌ای در حوزه فوتبال اظهار نظر كرده و بحث منشوری های فوتبال را حل و فصل كند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: مهدی تاج، به عنوان رئیس این ستاد، مجتبی شریفی و عزیز محمدی، هیأت رئیسه و علیپور به عنوان دبیر این ستاد مشغول فعالیت هستند و بهروان، رئیس لیگ دسته اول و مسئولان فوتسال، فوتبال ساحلی،‌ بانوان و كمیته داوران متناسب با موضوع وارد این ستاد می‌شوند و موارد مربوط به منشوری‌ها در این كمیته بررسی و اعلام می‌شود.

وی درباره اینكه برخی تیم‌ها هنوز با مربیان مدنظرشان قرارداد امضا نكرده‌اند، عنوان كرد: مشكلی نیست و اگر تیم‌ها درباره امضای قرارداد با مربیان مدنظرشان مشكوك هستند، پس از استعلام می‌توانند این كار را انجام دهند. تكلیف همه روشن است و اگر مداركی هم باشد در ستاد منشورها‌ بررسی می‌شود.

كفاشیان در پاسخ به این سؤال فارس كه در حال حاضر چند مربی منشوری داریم، تأكید كرد: در جریان نیستم و می‌توانید این سؤال را از تاج، رئیس ستاد منشوری‌ها سؤال كنید اما در حال حاضر كسی محروم نیست.

وی افزود: این ستاد تا امروز چندبار تشكیل شده است و باز هم تشكیل می‌شود، البته مشكلی در مورد زمان آن نداریم، چراكه بررسی‌های كلی انجام شده و نتایج بررسی‌ها اعلام می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینكه بانك صادرات چه زمان قطعاً اسپانسر تیم‌ملی خواهد شد، گفت:‌ اسپانسر تیم ملی هنوز مشخص نیست و در هفته آینده این موضوع نهایی خواهد شد. در حال بررسی هستیم، ‌البته تفاهم كلی صورت گرفته و اگر مشكلی پیش نیاید هفته آینده قطعی می‌شود.
وی با اشاره به اینكه بحث مالی در این زمینه وجود ندارد ادامه داد: باید تفاهم كنیم و هر موقع كه این قرارداد امضا شد می‌توان این بحث اسپانسر را قطعی دانست.

كفاشیان در مورد هشت پای معروفی كه بازی‌های جام جهانی را به درستی پیش‌بینی كرد و در واكنش به اینكه اگر از این هشت‌پا بخواهیم نتایج ایران در جام ملت‌های آسیا 2011 را پیش‌بینی كند چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ تأكید كرد: این هشت پا فقط پیش‌بینی آلمان را می‌كند و فكر نمی‌كنم بتواند برای قهرمانی ما در آسیا كاری كند. ما باید روی پای خود بایستیم و با كار و تلاش قهرمانی را به دست بیاوریم. ما برای گرفتن جام قهرمانی در جام ملت‌ها باید با همه توان به مصاف حریفان برویم و ما برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم.
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com