رييس اتحاديه فوتبال چين از آمادگی اين کشور برای برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی از جمله رقابت های جام جهانی 2026 خبر داد...
 

 به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، "وی دی" پس از بازگشت از مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی همچنین به ابراز تمایل "سپ بلاتر" رییس فیفا به برگزاری جام جهانی در چین اشاره کرده است.
با وجود این احتمال پیشنهاد چین برای برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2026، شایعه ها در مورد کاهش شانس ژاپن، کره جنوبی، قطر و حتی استرالیا برای میزبانی رقابت های 2022 را قوت بخشیده است.
بر اساس قوانین فیفا یک قاره نمی تواند در دو دوره پیاپی جام جهانی را برگزار کند.
فدراسیون بین المللی قرار است روز دوم دسامبر به طور همزمان میزبان دو جام جهانی 2018 و 2022 را انتخاب کند و به احتمال بسیار امتیاز برگزاری مسابقات 2018 به یک کشور اروپایی خواهد رسید.
بر همین اساس هرگونه تلاش چین برای میزبانی جام جهانی 2026، به ضرر نامزدهای آسیایی و به نفع آمریکا تمام خواهد شد که بازی های 2022 را می خواهد.
البته انتشار این خبر با استقبال کمی از سوی "محمد بن همام" رییس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز مواجه شده که اعلام کرده است، کنفدراسیون آسیا از چهار نامزد آسیایی جام جهانی 2022 حمایت می کند و نمی خواهد شانس آنها به هیچ عنوان به مخاطره بیفتد.
واکنش این چهار کشور آسیایی نیز مختلف بوده به طوریکه فقط ژاپن آن را چالش عنوان کرده است و مقامات قطر و استرالیا اصلا به اظهار نظر نپرداختند.
 گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:football3.ir