فساد علنی در بدنه فدراسیون : تمومه كارش...
 
 فصل نقل و انتقالات برای بسیاری از باشگاه‌ها به اتمام رسیده و جز چند باشگاه كه تازه به لیگ دسته اول صعود كرده‌اند، بقیه در مراحل پایانی بدنسازی و آمادگی پیش فصل هستند. همیشه تیم‌‌هایی كه به لیگ برتر صعود می‌كنند حرف و حدیث‌های بسیاری را به وجود می‌آورند. بهمن فروتن بهترین نام را برای این رده از لیگ انتخاب كرده:«لیگ چوپان‌ها» روزی این حرف و حدیث‌‌ها برای شیرین فرازی بود كه با انبوهی از حاشیه‌‌ها وشایعات صعود كرد و این فصل هم...


برق همه را گرفت
اولین بار فلاح بود كه بدون پرده پوشی از همه چیز گفت. مدیرعامل لبه تیغ ایستاده برق شیراز (که اول همین هفته برکنار شد) بدون پرده‌پوشی از حشر و نشر یکی از مدیران فدراسیون فوتبال با بعضی تیم‌های لیگ یکی پرده برمی‌دارد. فلاح نقش یك فرد در فدراسیون را در این معادلات پر رنگ می‌داند.

مدیرعامل برق شیراز با اشاره به مسایلی که صدرنشینی نفت تهران و صعود این تیم به لیگ برتر را به همراه داشت، می‌گوید: «پشت پرده صعود نفت تهران زد و بندهای یک فرد با‌نفوذ در فدراسیون است که تمام چینش‌ها و مسایل مختلف مسابقات را زیرنظر دارد. اگر اتفاقات گروه دوم مورد بررسی قرار بگیرد مشخص می‌شود که تبانی عنصر تعیین کننده حذف برق بود. مشخص است که سه تیم با هم تبانی کردند تا برق شیراز را اوت کنند. برای یک بار هم که شده باید جلوی این تخلفات آشکار گرفته شود. یک نفر در فدراسیون یک تیم را هدایت می‌کند و به لیگ برتر می‌برد و یک نفر جای دیگر عامل تبانی می‌شود و سه تیم را علیه ما بسیج می‌کند. در همه این موارد هم پول جابه‌جا شده است.»

مدیرعامل وقت برق شیراز دلیل آلودگی‌‌های رایج را خارج شدن مربیان تبعید شده به لیگ دسته اول از دایره نظارت فدراسیون فوتبال دانست: «متاسفانه آنهایی که نظارت می‌کنند خودشان در این آلودگی‌ها سهم دارند. تیم‌‌هایی که صعود کردند وامدار کسانی هستند که منشور اخلاقی را تدوین کردند. ما دقیقا از همین ناحیه ضربه خوردیم. قطعا نسبت به این مسایل اعتراض می‌کنیم و پای اعتراض‌مان هم ایستاده‌ایم. یکی بگوید چرا بازی تیم‌های مهرکام پارس و داماش گیلان را با 5 دقیقه تاخیرآغاز کردند؟ به چه دلیل این بازی در دقایق پایانی دچار وقفه شد؟ صعود تیم نفت قانونی، واقعی و بحق نیست. هرچند اسم حق را که می‌آوریم حتی خودمان هم خجالت می‌کشیم.»


پرونده سری در سازمان لیگ
همین روزها خبر خواهد رسید كه یكی از مدیران فدراسیون خداحافظی خواهد كرد. این شاید جنجالی‌ترین اتفاقی باشد كه حتی آغاز لیگ برتر را تحت تاثیر قرار دهد. ماجرا به پرونده‌ای بازمی‌گردد كه از سوی «نهادی خاص» در اختیار سازمان لیگ قرار گرفته كه موضوعش دخالت آشكار فردی خاص در صعود یكی از تیم‌‌های تازه صعود كرده به لیگ برتر است. پرونده آنقدر متقن و دلایلش آنقدر كافی است كه یكی از مسوولان پرنفوذ فدراسیون فوتبال می‌گوید: «تمومه كارش»!

البته درباره این فرد حرف و حدیث‌‌های بسیاری وجود دارد ، اما به نظر می‌رسد این بار دیگر عزم كنارگذاشتن این مدیر پرنفوذ ازفدراسیون ، جزم است. آن مدیر به نكته جالبی اشاره می‌كند: «شاید بخندید اما ما مدیر باشگاه را ساعت 1:30صبح به جلسه‌ای بردیم تا توضیح دهد و همه مدارك ما هم كامل است» آیا این مدیر پشت پرده ازفوتبال كنار گذاشته خواهد شد یا اینکه ...؟
 
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:parsfootball.com