چند سالی است كه در فوتبال ما اشاره به مبهمات تبديل به يك فرهنگ و فضيلت شده و آنهايی كه می‌‌خواهند مدعی شوند خيلی می‌فهمند از جملات مبهم نهايت استفاده را به عمل می‌آورند...
 
 * آنهایی كه می‌خواهند مرا وارد حاشیه كنند، اشتباه می‌كنند.
* اگر آقایان ساكت نشوند، پشت پرده‌ها را افشا می‌كنم.
* بعضی‌ها چشم دیدن موفقیت تیم ما را ندارند.
* آن آقایی كه چنین جوی علیه من راه انداخته، خودش پرونده سیاسی دارد.
* در پایان لیگ دست‌شان را رو می‌كنم و...
به طور حتم مشابه چنین جملاتی را طی سال‌های اخیر از زبان اهالی فوتبال و حتی روی خروجی رسانه‌های مختلف از قلم ارباب جراید و اهالی رسانه خوانده و شنیده‌اید. جالب اینجاست كه «آنها»، «آقایان»، «بعضی‌ها» و... هیچ وقت به طور رسمی و علنی معرفی نمی‌شوند و هر چند اشاره‌ها، فرد مورد نظر را معرفی می‌كند ولی هیچ وقت پرده از واقعیت‌های وعده داده شده، برداشته نمی‌شود و هیچ دستی رو نمی‌شود.
حالا شكر خدا یك نفر پیدا شده كه وارد جزییات شده و می‌‌تواند با ذكر نام‌های مشخص یكی از هزارها راز سر به مهر فوتبال نه چندان پاك ما را رو كند. نام این فرد سردار عزیزا... محمدی، رییس سازمان لیگ است. عزیزمحمدی صبح روز جمعه در مواجهه با پرسش بهرام شفیع‌ مجری با سابقه برنامه ورزش ومردم در مورد چگونگی مطرح شدن و علنی شدن نام مربیان منشوری می‌گوید: «بعضی از خبرنگاران به برخی مربیان زنگ می‌زنند و از آنها درخواست‌هایی دارند كه وقتی برآورده نمی‌شود، می‌گویند اسم شما را روی سایت قرار می‌دهیم و می‌خواهند از این طریق به هدف خود برسند.»
با این جمله رییس سازمان لیگ علنا برخی از خبرنگاران را به فساد مالی و باج‌خواهی متهم می‌كند و جای هیچ اعتراضی هم در این مقوله وجود ندارد چون معتقدیم در جامعه رسانه‌ای هم مثل مدیران، مربیان، بازیكنان و حتی لیدرها، افرادی كه از راه راست منحرف شده و سراغ مسایل مالی از راه غیراخلاقی و شرعی رفته باشند، وجود دارد ولی نكته اینجاست كه تقریبا هیچ روزنامه‌ای به طور مستقیم یك مربی را منشوری معرفی نكرده و فقط وقتی از برخی منابع اسامی اختصاری مربیان منشوری به صورت «ف.ك» یا «الف.م» یا هر شكل دیگری به بیرون درز كرده، سراغ مربیان منطبق با این اسامی اختصاری رفته و تكذیبیه آنها را منتشر كرده‌اند. خبرگزاری‌های رسمی ورزشی هم هیچ مطلب مستقیم و عیانی در مورد مربیان منشوری و معرفی آنها نداشته‌اند ولی دو سایت خبری – تحلیلی نزدیك به جناح راست یعنی رجانیوز و جهان‌نیوز تنها سایت‌هایی هستند كه نام مربیان منشوری را به صورت هفتگانه روی خروجی خود قرار داده‌اند و با ادعای جناب عزیزمحمدی همه نگاه‌ها را متوجه خبرنگاران فعال این دو سایت می‌كند. نكته تاسف‌بار اینجاست كه هیچ یك از مربیان منشوری چنین ادعایی را در مورد خبرنگاران این دو سایت یا هر سایت و روزنامه دیگری مطرح نكرده‌اند و فقط جناب عزیزمحمدی چنین اتهامی را متوجه خبرنگاران ورزشی كرده‌اند. باز هم تاكید می‌كنیم كه حتما در صنف ما هم افراد كج رو وجود دارند ولی حالا كه رییس سازمان لیگ از جزییات خبر دارند، تاكید موكد داریم كه ایشان نام مفسدان را اعلام بفرمایند تا از بقیه رفع اتهام شود و مردم هم فرق بین دوغ و دوشاب را متوجه شوند.
جناب آقای عزیزمحمدی وقتی شما در قدیمی‌ترین برنامه ورزشی رسانه ملی از واژه برخی خبرنگاران استفاده می‌كنید، طبیعی است مردم عادی كه از جریانات خبر ندارند به تمام اهالی رسانه‌ها مشكوك باشند و عملا حركت جنابعالی در صورت مطرح نشدن دقیق مصداق عینی تشویش‌‌ اذهان عمومی و توهین به قشر زحمتكش خبرنگاران ورزشی تلقی می‌شود. لطفا هر چه سریع‌تر اسامی این خبرنگاران را اعلام كنید تا خیال بقیه راحت شود و از زیر نگاه سنگین مخاطبان خود خلاص شوند. در عین حال از انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشی كه در طول سال جز دادن چند پیام تبریك و تسلیت مناسبی هیچ كار دیگری ندارند انتظار داریم كه پیگیر اظهارات رییس محترم سازمان لیگ و احقاق حق خبرنگاران سالم عرصه ورزشی باشند. البته اگر حالی برای این كار داشته باشند. در كنار این مساله توجه معاونت محترم مطبوعاتی و رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم به اظهارات رییس سازمان لیگ جلب می‌كنیم. این معاونت محترم كه نظارت دقیق و حتی گاهی سخت‌گیرانه‌ای نسبت به مطبوعات ورزشی دارد اكنون فرصت مناسبی دارد تا با پیگیری ادعاهای جناب عزیزمحمدی یقه مفسدان عالم خبرنگاری را بگیرد و اگر هم ادعاهای ایشان بی‌پایه و اساس بوده، پیگیر احقاق حق قشر خبرنگاران باشد. این كه كسی در رسانه‌ ملی چنین ادعایی را مطرح كند نمی‌تواند بدون بررسی به كناری گذاشته شود. آیا اگر روزنامه‌ای بدون ذكر نام، خبر از فساد مالی یكی از مدیران فدراسیون فوتبال بدهد، باز هم برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد؟
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goaldaily.ir