ظاهرا آقای علیپور چند سال زودتر از من در فوتبال اروپا بازی کرده و از قوانین آنجا باخبر بوده است...
  
من اعتقاد دارم که بهتر است به جای پرداختن به زندگی دیگران به اصلاح خودمان بپردازیم.

اصرار روی کاری که می خواهد انجام دهد،این ویژگی بارز علی دایی است. به همین دلیل هم است که می گوید از موضعی که در قبال فدراسیون فوتبال و شکایتش از این سازمان گرفته کوتاه نمی آید.« متاسفانه پس از کنار گیری من از تیم ملی ،فدراسیون به تعهدش عمل نکرد و من مجبور به شکایت شدم. تا آخر ایستاده‌ام و این شکایت را پیگیری می‌کنم و گذشت هم نمی‌کنم.»

علی دایی که این حرف ها را در نشست خبری پرسپولیس می زد ادامه می دهد: «البته باید بگویم که شکایت من از فدراسیون به حیطه کاری ‌ام در پرسپولیس مربوط نمی‌شود. آن مسئله امری جدا است که افراد دیگر آن را پیگیری می‌کنند و روی پرسپولیس تاثیری نخواهد داشت. امیدوارم در مملکت خودم به حقم برسم. تمام مدارک و قرار دادها و متمم‌های قرار داد موجود است و تمامی آنها دال بر حقانیت من دارد. فکر نمی‌کنم کمیته استیناف به نفع من رای صادر کند زیرا این کمیته زیر مجموعه فدراسیون است اما باید توجه داشت که فیفا رای کمیته استیناف را قبول نخواهد کرد. فدراسیون یک طرف این پرونده است. آقایان یا از مسائل بین المللی چیزی نمی‌دانند یا به ضررشان است و خودشان را به راه دیگری می‌‌زنند. من برای کمیته انضباطی و کمیته استیناف احترام قائلم و این پرونده را پیگیری خواهم کرد.»

او که دیگر جوابی به پرسش هایی در این مورد نمی دهد خطاب به خبرنگاران می گوید: «در مورد پرسپولیس بپرسید تا جوابتان را بدهم»

سرمربی پرسپولیس وقتی با اولین سوال که در مورد جدایی محسن خلیلی است روبرو می شود در این مورد می گوید: «در ابتدا باید از تمام بازیکنانی که فصل گذشته با من در تیم پرسپولیس بودند و اکنون در تیم ما نیستند تشکر کنم. محسن خلیلی نیز در مورد اینکه من سرمربی پرسپولیس نباشم نظرش را گفته و نظرش هم محترم است. همانطور که من نظرم را اعلام کرده‌ام و کادر فنی پرسپولیس را به این شکل بستم.»

دایی که ادعا می کند امسال پرسپولیس در هر سه جام حرف های زیادی برای گفتن دارد حرف هایش را این طورادامه می دهد و می گوید: «در مورد سیستم بازی پرسپولیس باید بگویم ما سیستم‌های مختلفی را در تمرینات مرور کرده‌ایم و بسته به شرایط مسابقه سیستم تیم ما فرق خواهد کرد. مسائل فنی را هم اکنون نمی‌توانم بگویم و در جریان مسابقات شاهد آن خواهید بود اما پرسپولس طوری بسته شده که در هر 3 جام حرف برای گفتن داشته باشد. ما در هر پست حداقل 2 بازیکن خوب داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.»

اما بخشی از مهم ترین صحبت های سرمربی پرسپولیس که مربوط به همکاری با عبدی می شود.دایی ثابت کرده که در انتخاب اعضای کادر فنی و بازیکنان با کسی شوخی ندارد.البته او بر خلاف کاشانی طوری حرف می زند که به نظر همکاری عبدی با پرسپولیس تمام شده است.« دوست داشتم عبدی در این فصل کنار ما باشد زیرا فصل گذشته کاری را با هم شروع کردیم که در کمال تفاهم آن را به سرانجام رساندیم و وظایفمان کاملا مشخص بود. اکنون نیز دوست دارم از عبدی استفاده کنم اما ایشان از نظر مالی با باشگاه به توافق نرسیده است. 2 روز پیش من با حسین عبدی نیم ساعت حرف زدم تا بتوانم او را بگردانم. عبدی از بچه‌های خوب و با ادب است که شعور فوتبالی بالایی دارد. خوشحال می‌شوم که حسین دوباره به کادر ما برگردد. اگر عبدی بیاید من عبدی، تارتار، یحیوی، مولایی، عالیپور که آنالیزور ما است کادر فنی پرسپولیس را تشکیل می‌دهیم که 4 نفر از آنها روی نیمکت حاضر می‌شوند و آنهایی که روی نیمکت حضور ندارند معنایش این نیست که کمتر از ما برای تیم زحمت می‌کشند. شاید آنها زحمتشان بیشتر از ما باشد.»

تعطیلی لیگ و اردوی بی موقع تیم ملی موضوع مورد بحث دیگری است که دایی به آن اشاره می کند.او می گوید: «تعطیلی لیگ به ضرر تمامی باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس خواهد بود. متاسفانه این تعطیلات به لیگ ما صدمه می‌زند. ما زمانی تیم ملی قوی خواهیم داشت که اختلاف در لیگ نباشد. اگر دقت کنیم تیم های آسیایی که در جام جهانی موفق شدند لیگ های قوی‌ داشتند. ژاپن و کره جنوبی لیگ‌های قوی دارند بنابراین تعطیلی بی موقع و اردوی بی موقع تیم ملی به ضرر تمام باشگاه‌ است.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه تاکید کرد تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و او بر خلاف سال های قبل در پرسپولیس خودش تیم را بسته است: « 80 درصد از بازیکنانی که من می خواستم به عضویت تیم پرسپولیس درآمدند. تیم پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات را خودم بستم و بهانه ای برای ناکامی های احتمالی نخواهم داشت. اینکه نتوانستیم برخی از بازیکنانی که می خواستیم را نتوانستیم جذب کنیم نباید بهانه ای برای شکست باشد. امسال پرسپولیس دیگر را شاهد خواهید بود و با این تیم حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.»

وی در واکنش به اظهارات علیرضا علیپور دبیر شورای منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال که گفته بود دایی فراموش کرده در بایرمونیخ هم منشور اخلاقی رعایت می شد گفت: « من 5 سال در اروپا و چند سال در کشورهای عربی فوتبال بازی کردم. من در این تیم ها نه چیزی به نام منشور اخلاقی دیدم و نه موردی در این خصوص شنیدم. در تیم هایی که من بازی کردم همه چیز رعایت می شد چرا که بازیکنان قرارداد حرفه ای با باشگاه امضا می کردند شاید اگر بازیکنی به دیسکو می رفت فردا باشگاه جریمه اش می کرد آن هم نه به خاطر اینکه به جاهای غیرمجاز رفته بود بلکه بخاطر اینکه با رفتارش به باشگاه لطمه زده بود. در باشگاه های اروپایی نه کسی از موی بازیکن ایراد می گیرد نه از ریش او و کسی هم به زندگی شخصی دیگران کاری ندارد. من در لیگ ایران یک سری چیزها می بینم که در هیچ کجای دنیا نمونه آن را ندیدم.»

دایی ادامه می دهد: «دین و آیین ما می گوید با آبروی افراد بازی نکنید و تا زمانی که صد درصد از چیزی مطمئن نشدید آن را مطرح نکنید اما در فوتبال ما اگر من مربی یا بازیکن خطایی را مرتکب شوم خیلی راحت با آبرویم بازی می شود. من اعتقاد دارم بازیکن و مربی متخلف باید محروم شود اما نباید جریمه او ممنوعیت از حضور در لیگ برتر باشد بلکه باید فرد متخلف بر اساس قانون محروم شود.»

دایی در پایان با تکذیب شایعاتی که در مورد اردوی این تیم در آلمان مطرح شده است گفت: «متاسفانه ما دوست داریم مسائل کوچک را بزرگنمایی کنیم. در اردوی ما درگیری به این شکلی که عنوان شده بوجود نیامد و این مسائل را که در عنوان شده است به کلی تکذیب می کنم. ما همانند یک خانواده هستیم در خانواده هم گاهی اوقات اتفاقی رخ می دهد.من همین جا از شما می خواهم اگر با دلیل و مدرک می توانید ثابت کنید که در اردوی آلمان درگیری ای بین بازیکنان پرسپولیس بوجود آمده است آن را به باشگاه ارائه کنید.»

گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir