حبیب کاشانی در نشست خبری امروز باشگاه پرسپولیس مسایل مختلف را بررسی کرد و به بیشتر سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
  
سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس که بیشتر سوالات از او جنبه حاشیه ای داشت در پاسخ به آنها کمی مکث می کرد و شمرده شمرده جواب هایش را ارئه می داد.صحبت درباره شکایت دایی از فدراسیون،غیبت های مشکوک عبدی در تمرینات پرسپولیس و البته نیم نگاهی هم به فوتبال ملی از نکات ویژه صحبت های حبیب کاشانی است.

اوابتدای صحبت هایش را به تیم ملی و شعارهایی که علیه سرمربی می دهند معطوف می کند و می گوید« حفظ منافع ملی در اولویت است و اگر عده‌ای رفتار غلط و غیر معقول انجام می‌دهند و به اسم تماشاگر و هوادار شعارهایی سر می‌دهند این شعارها از جانب باشگاه نیست. باشگاه‌ آنها را مطرود و در تضاد با منافع ملی می‌داند. باید توجه کرد که این اتفاق در ورزشگاهی رخ داده که حراست آن بر عهده باشگاه نبوده است. البته ما به زودی به ورزشگاه درفشی فر خواهیم رفت و آنجا نسبت به ورود و خروج افراد کنترل داریم اما کادر باشگاه با تمام قوا در جهت منافع ملی حرکت می‌کند.
ما حتی در اوج مشکلاتی که داشتیم با تیم ملی همکاری کردیم. من بارها به کفاشیان گفتم هر کمکی باشگاه بتواند به تیم ملی خواهد کرد اما این دلیل نمی‌شود که انتقادهای خود را مطرح نکنیم. ضمن اینکه تاکید می‌کنم این انتقادها دلیل بر مانع تراشی برای تیم ملی نیست و هر کسی که در راس تیم ملی قرار بگیرد باشگاه پرسپولیس باید به او کمک کند. »

کاشانی که اختیار تام در انتخاب اعضای کادر فنی را به علی دایی داده است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام حسین عبدی در پرسپولیس چه می شود و او به چه دلیلی در تمرینات شرکت نمی کند گفت«علی دایی همکارانش را در کادر فنی انتخاب می‌کند. با نظر او مهدی تارتار که فصل گذشته در راه آهن بود به کادر فنی پرسپولیس اضافه شد. بنا بود که کادر فنی فصل گذشته حفظ شود و مربی دروازه بان‌ها، عبدی و مولایی با ما کار کنند که با حضور تارتار کادر فنی تکمیل می‌شد. پس از بازگشت حسین عبدی از دوره مربیگری در انگلیس قراردادی با او تنظیم کردیم و ساعت 9:30 چهارشنبه گذشته با ایشان جلسه داشتیم اما عبدی انتظار داشت که به انداز سقف قرار داد یک بازیکن که سازمان لیگ آن را تعیین کرده است (350 میلیون تومان) دستمزد بگیرد.»
کاشانی ادامه می دهد«البته باید این اتفاق می‌افتاد اما باشگاه شرایط مالی خودش را دارد و سازمان تربیت بدنی فقط 50 درصد از هزینه های باشگاه را تامین می‌کند و 50 درصد دیگر باید از سوی خود باشگاه تامین شود. به همین دلیل این توانایی در باشگاه نبود که چنین رقمی بپردازد. از علی دایی خواستم که با او در این مورد حرف بزند اما حسین عبدی سر تمرین حاضر نشد که عدم حضورش در تمرین امروز به معنای عدم حضورش در کادر فنی است.
اگر عبدی از حضور در پرسپولیس انصراف بدهد این حق او است زیرا هر قرار داد دو طرف دارد. یک طرف باشگاه و یک طرف بازیکن و مربی. من از دایی می‌خواهم که او را مجاب کند تا به کادر فنی اضافه شود. تعداد کادر فنی ما به اندازه تعداد کادر فنی است که سازمان لیگ اعلام کرده است. سرمربی دستیار اول، دستیار دوم، پزشک و سرپرست تیم می‌توانند روی نیمکت بنشیند. البته ما آنالیزور هم داریم که بازی‌ها را از روی سکو آنالیز می‌کند.»

ادامه صحبت های کاشانی وعده ای است که او به خبرنگاران و البته هوادارن میلیونی پرسپولیس می دهد.او از انخاب اعضای هیئت مدیره و کدیر عامل تا پیش از آغازرقابت های لیگ قهرمانان حرف می زند و می گوید«گزارشی که ای اف سی در مدت هیات مدیره از باشگاه خواسته است مربوط به سال گذشته بود و به زمان حضور من در این باشگاه مربوط نمی‌شود. اگر امسال برای ای اف سی گزارشی بفرستیم باید هیات مدیره را در آن مشخص کنیم. سال قبل که من نبودم ای اف سی گزارش خواست. در آن زمان انصاری فرد مدیر عامل بود اما در مورد اینکه چرا اعضای هیات مدیره باشگاه تا پیش از شروع لیگ برتر انتخاب نشده باید بگویم انتخاب اعضا بر عهده رئیس سازمان تربیت بدنی است و سعید لو باید نفرات را مشخص کند.»

او می گوید«من با موافقت وزیر آموزش و پرورش به سازمان تربیت بدنی مشغول شده‌ام و محل خدمتم پرسپولیس است. عنوان من هم سرپرست این باشگاه است اما از آنجایی که سعید لو به عنوان رئیس مجمع نمی‌تواند شخصا مدیر عامل را انتخاب کند و ابتدا باید اعضای هیات مدیره انتخاب شوند و سپس آنها مدیر عامل را نتخاب کنند. کار ما درست و قانونی است و ناظران ای اف سی در بازدیدی که از باشگاه داشتند هیچ صحبتی از هیات مدیره باشگاه به میان نیاوردند اما برخی در داخل شیطنت و این مسائل را مطرح کردند. طبیعی است قبل از آغاز لیگ قهرمانان آسیا در این فصل هیات مدیره باشگاه و مدیر عامل باید مشخص شود.»
کاشانی که ثابت کرده همواره و در هر شرایطی هوادار علی دایی است و از او حمایت می کند این بار هم با جانب داری از او در قبال اتفاقاتی که بین او و فدراسیون فوتبال افتاده می گوید« 3 ماه پیش جلسه‌ای با سعید لو و کفاشیان داشتم. در همان جلسه گفتم که بحث علی دایی، مالی نیست بلکه بحث تبعیضی است که اتفاق افتاده است. دایی به دنبال مطالبات خود نبود، اما زمانی که برگه‌های مالیاتی به دایی داده شد تا او مالیات سرمربی‌گری‌اش در تیم ملی را پرداخت کند این مسئله با اتفاقاتی که تاکنون در فدراسیون عرف بوده در تضاد بود. فدراسیون تا امروز مالیات تمام سرمربیان داخلی و خارجی خود را چه به درست و چه به غلط پرداخت کرده و اکنون که نوبت به علی دایی رسیده روش فدراسیون عوض شده است. این بحث حقوقی از آن زمان آغاز شد که فدراسیون از پرداخت مالیات به علی دایی طفره رفت آن هم در قرار دادی که از تاریخ 1/1/88 ساری و جاری بود. تا آن زمان علی دایی به دنبال مطالبات خود نبود و روش تبعیض آمیز فدراسیون باعث شکایت دایی شد. من هم قبول دارم که در شرایط کنونی که در آغاز لیگ برتر هستیم حفظ آرامش تیم بسیار مهم است و امیدوارم کمیته استیناف رای بدوی کمیته انضباطی را تایید کند. با شناختی که از دایی دارم و صحبت هایی که با او داشته ام می‌دانم دایی به دنبال مطالباتش نیست. از دایی می‌خواهم سکوت کند و در این مورد کمتر صحبت شود. البته دریافت یا عدم دریافت مطالبات به عهده خود دایی است و او در این زمینه تصمیم می‌گیرد.»

 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir