حال باید دید که در این فصل چه اتفاقاتی برای تیم دایی رخ می دهد. آیا باز هم می تواند مثال فصل پیش موفق به کسب جام شود یا باید شاهد اتفاقاتی غیر منتظره باشیم...
 
 شاید کمتر کسی فکر می کرد که علی دایی پس از ناکامی همه جانبه در تیم ملی بتواند بازگشت موفقیت آمیزی داشته باشد، ولی وی پس از یک دوره کوتاه که از محافل خبری و انظار دور بود در هیبت سرمربی تیم پرسپولیس به فوتبال ایران برگشت.

در بدو ورود، دایی نتوانست آنطور که باید و شاید انتظارات هواداران پرسپولیس را برآورده سازد.

در همان زمان بود که بسیاری سرنوشتی همانند سرنوشت تیم ملی را برای دایی و پرسپولیس پیش بینی می کردند.

اما پس از آنکه دایی با تیم بیشتر آشنا شد، توانست نتایج بهتری کسب کند. اوج کار دایی زمانی بود که در جام حذفی به قهرمانی رسید و طبق وعده خود، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای قرمز های پایتخت به ارمغان آورد.

از سویی دیگرحبیب کاشانی با دادن اختیار تام به علی دایی تمام تلاشش را برای جذب بازیکنان مورد نظر وی در فصل نقل و انتقالات انجام داد.

دایی که عادت دارد تیم تحت رهبری وی همه از فیلتر اخلاقی اش عبور کنند، اصلاحات در پرسپولیس را در دستور کار خود قرار داد.

سرمربی پرسپولیس تغییرات اساسی برای ایجاد توازن در ترکیب این تیم را از چارچوب دروازه آغاز کرد.

 میثاق معمارزاده که به‌واسطه بازی بحث‌برانگیزش مقابل شاهین بوشهر و پیشینه پر حرف و حدیث اش هرگز اطمینان خاطر دایی را جلب نکرد جای خودش را به رحمان احمدی، دروازه بان ذخیره سپاهان در فصل گذشته داد.

 رحمان احمدی پس از حضور در اردوی تیم ملی در دوران دایی ارادت ویژه ای به او پیدا کرده و از این حیث گزینه قابل اطمینان تری به نظر می رسد.

خط میانی با چند جا‌به‌جایی دست خوش تغییرات اساسی شد. هوار ملا محمد که به‌واسطه بی‌انضباطی‌های مکرر هیچ شانسی برای تمدید قرارداد و ادامه کار در پرسپولیس نداشت به عنوان اولین بازیکن جدا شده پرسپولیس جای خودش را به محمد نوری داد.

 نوری پس از نمایش قابل ملاحظه در ترکیب صبا اولین بار توسط دایی به اردوی تیم ملی دعوت شده بود و در بازی‌های غرب آسیا هم چند بازی برای تیم ملی انجام داد.

 ابراهیم شکوری که فصل گذشته اغلب در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گرفت پس از پارگی رباط صلیبی از فهرست دایی کنار گذاشته شد و امیر حسین فشنگچی برای پر کردن خلأ یک مدافع، هافبک چپ به اردوی سرخ ها پیوست.

 نمایش دور از انتظار عادل کلاه کج در فصل گذشته پروسه بازگرداندن مازیار زارع از لیگ امارات را تسریع کرد. حال آنکه عده ای معتقدند زارع قبل از پیوستن به تیم‌های اماراتی هم صلابت یک هافبک دفاعی جنگنده را نداشت.

خرید رضا نور محمدی به جای نبی الله باقریها هم در راستای تقویت خط دفاعی غیرقابل اطمینان فصل گذشته انجام شد اما بازیکن معمولی فصل گذشته راه آهن احتمالا مدافعی نیست که ضعف های فاحش خط دفاعی پرسپولیس را پوشش بدهد.

 ماجرا ی جدایی محسن خلیلی و خرید غلامرضا رضایی ورای مسائل فنی به روابط شخصی علی دایی با بازیکنان هم مربوط است. با پیوستن مهاجم ناشناخته ای به نام هروه اوسال پرونده جذب بازیکنان مورد نظر دایی مختومه شد و او در اظهار نظری رسمی از جذب 90 درصد از بازیکنان مورد نظرش ابراز رضایت کرد.

این البته پایان ماجرا نیست. بازیکنانی که به دلایل فنی و غیر فنی عذرشان خواسته شد و پس از خوردن انگ بازیکن مازاد روی پیشانی شان به ناچار با قراردادهای نسبتا ناچیز به تیم‌های متوسط لیگ برتری پیوستند هر از گاهی علیه دایی مصاحبه می کنند و نیت او از این جا به جایی ها را تقویت پایگاهش بین بازیکنان پرسپولیس می دانند.

عادل کلاه کج پس از پیوستن به مس کرمان ماجراهای آخرین تمرین پرسپولیس قبل از فینال جام حذفی را دلیل قرار گرفتنش در لیست مازاد می داند و محسن خلیلی پس از امضای قرارداد با استیل اذین مدعی شده از نوع ادبیات و مصاحبه‌های دایی متوجه شده که جایی در پرسپولیس ندارد.

چنین ذهنیتی گویا به بازیکنان فعلی پرسپولیس هم تسری پیدا کرده. واکنش های دایی در مواجهه با مسائل حاشیه ای از رفتار تبعیض آمیز او با بازیکنان پرسپولیس حکایت دارد. چنانکه اردوی دورتموند در پس چنین ذهنیتی به حاشیه کشیده شد و تعدادی از نشریات ورزشی از خبرچینی بازیکنان منتسب به دایی برای او خبر دادند.

 دامنه این شکاف که البته طی دوران حضور دایی در تیم ملی هم به وضوح قابل مشاهده بود وضعیت اردوی سرخ ها در آستانه آغاز لیگ دهم حرفه‌ای را غیر عادی جلوه می‌دهد.

حال باید دید که در این فصل چه اتفاقاتی برای تیم دایی رخ می دهد. آیا باز هم می تواند مثال فصل پیش موفق به کسب جام شود یا باید شاهد اتفاقاتی غیر منتظره باشیم؟
 
گردآوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:asriran.com