دريافتی مربيان ليگ، به نسبت سال‌های گذشته و با توجه به گرانی موجود در فوتبال ايران، افزايش چشمگيری داشته است...
 

  در حالی که هفته اول دهمین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران امروز آغاز خواهد شد، یک نکته قابل توجه در این زمینه این است که دریافتی مربیان لیگ، به نسبت سال‌های گذشته و با توجه به گرانی موجود در فوتبال ایران، افزایش چشمگیری داشته است. حال آنکه مربیان ایرانی در خارج از ایران کمترین بازاری ندارند.
امسال از 18 تیم لیگ برتر، 16 تیم مربی داخلی و 2 تیم مربی خارجی دارند.

  در بین مربیان لیگ‌برتر، تومباکوویچ، مربی اهل یوگسلاو استیل‌آذین با قراردادی بالای یک میلیون دلار بیشترین دریافتی خالص را در میان مربیان شاغل در لیگ داشته است. البته مسوولان استیل‌آذین در حالی این رقم را به وی می‌پردازند که به‌نظر می‌رسد شرایط کلی موجود و مشکلات در جذب مربیان خارجی وجود دارد، باعث افزایش قیمت آنها شده است.

   اما در بین مربیان داخلی، بدون تردید امیر قلعه‌نوعی گرانترین مربی فوتبال ایران است که بعد از قهرمانی با سپاهان قرارداد خود را در شرایطی بهتر تمدید کرد. در مورد قلعه‌نوعی گفته می‌شود که او در صورت کسب مجدد عنوان قهرمانی و دریافت پاداش‌ها و کسب جام‌حذفی و صعود در آسیا مبلغی حول و حوش یک میلیارد تومان را دریافت خواهد کرد. نوع قراردادها در سپاهان مشروط است و با توجه به میزان موفقیت پرداخت می‌شود که قلعه‌نوعی نیز از این مساله مستثنی نبوده است.

  در کنار امیر قلعه‌نوعی، علی دایی نیز مربی گرانقیمتی است و با توجه به سوابق قبلی، به‌نظر نمی‌رسد او بابت یک سال کار در پرسپولیس، مبلغی کمتر از 800 میلیون تومان بگیرد. البته در مورد مبلغ قرارداد علی دایی هیچ اظهارنظر رسمی‌ای وجود ندارد و همه چیز در حد حدس و گمان است.

   در رده بعدی مربیان ایرانی، به مجید جلالی و منصور ابراهیم‌زاده می‌رسد که دریافتی آنها در طول فصل حول و حوش رقم 400 میلیون و بیشتر خواهد بود. مربیان دیگری مثل اکبر میثاقیان، صمد مرفاوی، فراز کمالوند، محمد احمدزاده، اصغر مدیرروستا، حمید استیلی نیز رقمی بالای 350 میلیون تومان دریافت کرده‌اند و مربیانی مثل رسول کربکندی، محمد مایلی‌کهن، محمود یاوری و حسین فرکی نیز در همین حول و حوش دستمزد گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد ارزانترین مربی لیگ‌برتر فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان است. از میزان دریافتی کاسیمیرو مربی برزیلی نفت آبادان هم هیچ اطلاعی در دست نیست.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:football3.ir