لیگ برتر همچنان پر از شایعه‌هایی است که فوتبال ایران را زیر سوال می‌برد...

این پرده آخرین پرده است. خبری که خبرگزاری مهر آن را منتشر می کند:« مربی فرار کرده از منشور ، این گونه در آمدزایی می کرده؛ زانتیای 23 میلیونی در ازای 10 میلیون تومان.»

و لیگ زیر سایه شوم تهمت آغاز به کار می کند. درحالی که انتقادها از برخوردهای دوگانه با ماجرای منشور ادامه دارد ، با صدور کارت برای یکی از مربیان سرشناس ، دو سایت خبری ادعا کردند این مربی به گونه های مختلف از بازیکنانش درآمدزایی می کرده است. مهر در این باره می نویسد:« مربی جوان فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات اقداماتی انجام داده که حداقل برای یک فصل محرومیت کفایت می کند. او برای جذب یک بازیکن جدید خودروی زانتیایی را به قیمت 10 میلیون تومان از آن بازیکن خریده است.این سرمربی لیگ برتری با یک بازیکن بالای 36 سال قراردادی دوساله به امضا رسانده است و یک بازیکن خارجی را به مسئولان باشگاه 24 ساله معرفی کرده در حالیکه سن آن بازیکن بالای 30 سال است. جذب برخی از بازیکنان مازاد دیگر تیم‌ها از دیگر شاهکاری این مربی است.»
مربی اما دیگر مشکلی برای نشستن روی نیمکت ندارد اگرچه پیش از این عزیز محمدی گفته بود این آقا مجوز گرفته تا از کانالش ، دلالان دیگر را کشف کنند اما او نه تنها به کارش ادامه می دهد که متهم به تخلف هایی جدیدتر هم هست.
غیر از مربیان محروم که امسال تعدادشان به 8 نفر رسیده اما دو مدیر هم بی آنکه نام شان اعلام شود از مدیریت محروم شدند و چند مقام مسئول درون فدراسیون هم این روزها از سوی تیم های لیگی متهم شده اند. معارضان منشور هم کم نیستند. مصاحبه های گاه و بیگاه حجت الاسلام علیپور غیر از باشگاه سپاهان ، مسئولان ، مربیان و بازیکنان تیم پرسپولیس هم هستند که به یکباره وارد دعوا شده اند بی آنکه نامی از آنها در این دعوا به میان آمده باشد.
این تصمیم را اما فرار به جلوی سرخ ها می دانند در مقابل احتمال برخورد با دو بازیکن این تیم به دلیل اتفاقات اردوی آلمان که البته موضوعی داخلی بوده و بعید است از سوی فدراسیون فوتبال بررسی شود.
منشور اخلاقی که قرار بود بحران های اخلاقی فوتبال را حل کند اما دو سالی هست که حاشیه ها را دو چندان کرده. دعواهای لفظی نه تنها کم نشدند که افزایشی چشمگیر دارند. کمیته انضباطی به عنوان ارگان مسئول ، توان حل اختلافات را ندارد. فدراسیون با کوچکترین لغزشی به بدترین شکل ممکن از سوی تیم ها و مربیان مورد حمله قرار می گیرد. دعوا میان مربیان ، مدیران و بازیکنان در بالاترین حد ممکن وجود دارد و این ها همه اثرات لیگی است که باید کار خود را زیر سایه تهمت آغاز کند. لیگی که دهمین سال حرفه ای شدن را جشن می گیرد اما...

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir