سفر ناگهانی قطبی از اتريش به هلند، داد خيلی‌ها را درآورد. حتي از فدراسيون فوتبال هم خبر رسيد كه رييس خونسرد و خوش خنده‌اش! هم به اين سفر واكنش تندی نشان داده و...
 
حداقل تا لحظه ارسال این خبر مسوولی از فدراسیون فوتبال اطلاعی از افشین قطبی ندارد و كسی نمی‌داند كه قطبی هلند است، یا برگشته یا اینكه در راه بازگشت به تهران است!

به گزارش ایسنا، روز اول هفته‌ نخست رقابت‌های لیگ برتر گذشت اما، در هیچ یك از ورزشگاه‌های چهار دیدار روز دوشنبه اثری از افشین قطبی نبود تا دوباره در ذهن‌های پرسشگر این سوال مطرح شود كه وظیفه سرمربی تیم ملی چیست؟ مگر به غیر از این است كه در روزهای تعطیلی اردوهای تیم ملی، اعضای كادر فنی تیم ملی باید به ورزشگاه‌های مختلف سرك بكشند تا وضعیت بازیكنان تیم‌های مختلف را برای دعوت به تیم ملی مورد ارزیابی قرار بدهند؟

افشین قطبی كه با سروصدای فراوان تیم ملی را به اتریش برد، این روزها حامیان زیادی در بین مردم و رسانه‌ها ندارد. كمتر اتفاق می‌افتد كه هر حركت و تصمیم قطبی با واكنش مثبت همراه شود. نه رسانه‌ها از تصمیم‌های سرمربی تیم ملی چندان حمایت می‌كنند و نه مربیان لیگی همراه او می‌شوند. تنها حامی قطبی، فدراسیون فوتبال است اما نشانه‌هایی دیده می‌شود كه قطبی كم كم این تنها حامی‌اش را هم از دست می‌دهد.

سفر ناگهانی قطبی از اتریش به هلند، داد خیلی‌ها را درآورد. حتی از فدراسیون فوتبال هم خبر رسید كه رییس خونسرد و خوش خنده‌اش! هم به این سفر واكنش تندی نشان داده و همین عصبانیت علی كفاشیان باعث شده كه در جلسه شنبه آینده كمیته تیم‌های ملی، سرمربی تیم ملی را مورد بازخواست قرار دهد.

عجیب اینجاست كه قطبی كه همواره از طریق ایمیل با فدراسیون فوتبال در ارتباط بوده و برنامه‌هایش را با كمیته تیم‌های ملی هماهنگ می‌كرده، این مرتبه در بی‌خبری به هلند رفته است. تنها نقل قولی كه از او منتشر شد، برمی‌گردد به مصاحبه‌ای كه با یكی از روزنامه‌های ورزشی انجام داده بود و از این گفته بود كه "حق دارد به خانواده‌اش هم سر بزند."

البته با بالا رفتن انتقادها، مدیر برنامه‌های قطبی اعلام كرد كه قطبی دوشنبه به ایران برمی‌گردد اما با گذشت این زمان هنوز كسی در فدراسیون فوتبال ایران خبری از قطبی ندارد و تلفن همراه سرمربی تیم ملی هم خاموش است. حتی مهدی حاج باقر مدیر برنامه‌های قطبی كه معمولا دست اول‌ترین خبرها مربوط به قطبی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد هم در دسترس نیست.

سرپرست كمیته تیم‌های ملی هم به ایسنا می‌گوید: قرار بود قطبی دوشنبه یا سه‌شنبه به ایران بیاید. هنوز اطلاعی ندارم كه آیا او آمده یا خیر.

معینی درباره‌ی بی‌اطلاعی فدراسیون فوتبال از سفر قطبی به هلند می‌گوید: «بهتر بود آقای قطبی از طریق ایمیل برنامه‌هایش را می‌داد تا ما هم بتوانیم به مردم و رسانه‌ها راجع به برنامه‌ی كاری‌اش اطلاع‌رسانی كنیم.

به هر حال این حداقل انتظار مردم و رسانه‌هاست كه بدانند با وجود آغاز لیگ برتر، سرمربی تیم ملی كشورشان در كدام نقطه از جهان است. این حق هم وجود دارد مردم بدانند در شرایطی كه سرمربی تیم ملی كشورشان برای تماشای بازی حریفان تیم ملی رنج سفر به آفریقای جنوبی را با تمام وجود به جان می‌خرد، چرا حاضر نیست روز اول رقابت‌های لیگ برتر را از نزدیك ببیند. آیا تماشای صرف فیلم بازی‌های لیگ برتر برای سرمربی تیم ملی كافی است تا نفرات تیمش را برای بازی دوستانه بیستم مرداد انتخاب كند؟ البته باید باز هم حق داد به كسانی كه دیگر از قطبی حمایت نمی‌كنند و باید این حق را هم برای رییس فدراسیون فوتبال محفوظ دانست كه از سرمربی تیم ملی ناراحت باشد. او مثل همه نگران سرنوشت تیم ملی در جام ملت‌های آسیاست.
 
گرد آوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع : asriran.com