ديدارهاي روز اول هفته اول ليگ برتر با قهرماني تيم‌هاي مدعي قهرماني همراه بود.

 تيم فوتبال استقلال تهران با برتري 3 بر 2 مقابل شهرداري تبريز ليگ دهم را با پيروزي آغاز کرد.
 ديدار تيم‌هاي شهرداري تبريز و استقلال از ساعت 17:30 به عنوان اولين بازي ليگ دهم در ورزشگاه يادگار امام تبريز در حضور 30 هزار تماشاگر آغاز شد.
 در دقيقه 3 سعيد دقيقي با شوتي زيبا دروازه استقلال را باز کرد تا اولين گل ليگ دهم به ثمر برسد و بازي از همان ابتدا جذاب دنبال شود.
شاگردان پرويز مظلومي براي جبران نتيجه به تلاش خود افزودند و در دقيقه 28 آرش برهاني با زيرکي و ضربه اي دقيق گل تساوي استقلال را به ثمر رساند.

 در نيمه دوم بازيکنان استقلال بازي روان تري را از خود نشان دادند و توانستند در دقيقه 55 و 59 در دو حمله سريع توسط ميلاد ميداودي به گل هاي دوم و سوم برسند.
 درحالي که بازي در دقيقه 87 در جريان بود بازيکنان شهرداري تبريز توسط علي کريمي به گل دوم رسيدند تا بازي در لحظات پاياني بازي جذاب تر دنبال شود. شهرداري در دقايق آخر يک فرصت مناسب را از دست داد تا در خانه 3 بر 2 بازنده شود.

 شهرداري در 26 بازي آخر خود نباخته بود و فصل گذشته، ليگ يک را بدون شکست به پايان رسانده بود؛ اما استقلال توانست طلسم شکست ناپذيري اين تيم را بشکند. قضاوت اين مسابقه بر عهده هدايت ممبيني بود. وي به سعيد دقيقي، محمدرضا طهماسبي و وريا غفوري از شهرداري تبريز، وحيد طالب لو و کيانوش رحمتي از استقلال کارت زرد نشان داد.

 * پيروزي استيل‌آذين برابر فولاد در دقايق پاياني
 تيم فوتبال استيل آذين توانست در دقايق پاياني با يک گل فولاد را شکست دهد.
 تيم‌هاي فولاد خوزستان و استيل‌آذين تهران از ساعت 20 و 45 دقيقه در ورزشگاه تختي اهواز و با حضور 3 هزار تماشاگر به مصاف يکديگر رفتند.
ديدار دو تيم تا دقايق پاياني بدون گل بود؛ اما در دقيقه 87 ميلاد زنيدپور روي ضربه ايستگاهي توانست دروازه فولاد را باز کند و سه امتياز خارج از خانه را نصيب استيل‌آذين کند.
 قضاوت اين ديدار بر عهده خداداد افشاريان بود. وي به اميد خورج و کريم شاهوردي از فولاد و محسن خليلي از استيل‌آذين کارت زرد نشان داد.

 * ذوب آهن 10 نفره پيکان را شکست داد
 ديدار تيم‌هاي فوتبال ذوب‌آهن و پيکان قزوين با پيروزي 2 بر يک ذوب‌آهن به پايان رسيد.
 ديدار ذوب آهن و پيکان از ساعت 19:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در حضور 800 تماشاگر اصفهاني برگزار شد.
 محمدرضا خلعتبري، مهاجم ملي‌پوش ذوب‌آهن در دقايق 13 (پنالتي) و 35 هر 2 گل اين تيم را به ثمر رساند. تک گل پيکان نيز توسط عليرضا عباسفرد در دقيقه 32 به ثمر رسيد.
 ذوب‌آهن در حالي نخستين 3 امتيازش را کسب کرد که در دقيقه 67 و با اخراج مهدي رجب‌زاده با 10 نفر به بازي ادامه داد. قضاوت اين ديدار بر  عهده سعيد بخشي‌‌زاده بود که وي به محمد قاضي، محمدرضا خلعتبري و شاهين خيري از ذوب آهن و ابراهيم ميرزاپور و محسن ارزاني از سايپا کارت زرد نشان داد. وي همچنين با نشان دادن 2 کارت زرد پياپي به رجب زاده، کاپيتان ذوب‌آهن اين بازيکن را از زمين بازي اخراج کرد.

 * پيروزي پاس برابر ياران مرفاوي در نخستين گام
 ديدار تيم‌هايل پاس همدان و مس کرمان با نتيجه يک بر صفر به سود تيم همداني خاتمه يافت.
 ديدار تيم‌هاي پاس و مس از ساعت 18 در ورزشگاه قدس همدان آغاز شد که دو تيم در پايان نيمه اول به تساوي بدون گل رضايت دادند؛ اما در نيمه دوم و در دقيقه 63 حملات پاسي‌ها به ثمر نشست. اين تيم موفق شد توسط فرهاد خيرخواه دروازه حريف خود را باز کند.
 قضاوت اين ديدار برعهده محسن ترکي بود. رضا سخندان و آرمان اسعديان وي را در امر قضاوت ياري مي‌کردند. ترکي در جريان اين مسابقه به مجيد حيدري و آرتوريادگاريان از تيم پاس کارت زرد نشان داد.
 
گرد آوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع : football3.ir