از 9 مسابقه برگزار شده 7 بازی با برد يا باخت تيم ها و 2 ديدار نيز با تساوی به پايان رسيد...

 

 هفته اول رقابت های لیگ برتر فوتبال كشور با پیروزی هفت تیم مقابل حریفان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» پس از پایان هفته اول لیگ برتر مربیان تیم های برنده و بازنده هفته اول اظهارات مختلفی داشتند. اما نكته مشتركی كه بیشتر در میان هر دو گروه بیان می‌شد آماده سازی تیم ها از هفته های چهارم به بعد بود.

در پایان هفته اول رقابت های لیگ برتر 19 بار توپ از خط دروازه ها عبور كرد كه پرگل ترین بازی دیدار استقلال و شهرداری تبریز بود كه با نتیجه 3 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید.

همچنین از 9 مسابقه برگزار شده 7 بازی با برد یا باخت تیم ها و 2 دیدار نیز با تساوی به پایان رسید.

گزیده ای از صحبت های مربیان پس از پایان هفته اول مسابقات لیگ را در ذیل می خوانید.

برنده ها:‌

مظلومی: استقلال ایده‌آل از هفته چهارم به میدان می‌رود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: از بازی چهارم می‌توانیم به تیمی ایده‌آل تبدیل شویم.
پرویز مظلومی پس از پیروزی 3 بر 2 استقلال مقابل شهرداری تبریز، اظهار داشت: امسال لیگ پر فراز و نشیبی خواهیم داشت. اکثر تیم‌ها فرصت اندکی برای هماهنگ شدن در اختیار داشتند و ما بخوبی نتوانستیم آنطور که باید و شاید به هماهنگی برسیم؛ اما از بازی چهارم می‌توانیم به تیمی ایده‌آل تبدیل شویم.
وی ادامه داد: با تیمی کامل به تبریز نیامدم، شماری از بازیکنان یا روی نیمکت بودند و یا به دلیل آسیب‌دیدگی آنها را در اختیار نداشتیم. مثلا محمد محمدی تا حدودی آماده‌تر از طالب‌لو بود که آسیب‌دیدگی او برای ما مشکل بوجود آورد.
مظلومی تاکید کرد: پس از دو تعویض اجباری که داشتیم در نیمه دوم توانستیم با استفاده از عمق حریف بازی را به کناره‌ها بکشیم و به آنچه که می‌خواستیم برسیم. از بازی بازیکنانم رضایت دارم اما این تیم واقعی استقلال نیست باید هماهنگ‌تر شویم.
سرمربی آبی‌‌پوشان با اشاره به اینکه در تلاش هستند تا حاشیه‌های این تیم از بین برود گفت: امیدوارم تمام استقلالی‌ها و آنهایی که زمانی پیراهن این تیم را بر تن داشتند بیشتر یاور تیم باشند و کمتر به حاشیه بپردازند و اجازه ندهند تا برخی فرصت حاشیه‌سازی داشته باشند.
مظلومی در پایان خاطرنشان کرد: من در فوتبال دو هدف را دنبال می‌کنم اول اینکه به پیروزی برسم و دوم اینکه این پیروزی پرگل باشد. همیشه دوست داشتم تیم‌هایم تهاجمی بازی کنند.

دایی: برتر از تراكتورسازی بودیم، بهتر هم می‌شویم

سرمربی پرسپولیس گفت: برتر و بهتر از تراکتورسازی بازی کردیم.
علی دایی پس از برتری یک بر صفر برابر تراکتورسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی بدی نبود. نیمه اول را خوب شروع نکردیم و فقط دو سه موقعیت گلزنی را بدست آوردیم اما در نیمه دوم بازی را خیلی خوب شروع کردیم در مجموع از نتیجه بازی راضی هستم.
وی ادامه داد: 4، 5 بازیکن ثابتی که امروز کنار هم در تیم بازی می‌کردند از ابتدای تمرینات کنار هم نبودند و طبیعی بود که هماهنگی کامل نداشتند. بازی سخت و نفس‌گیری بود که خوشبختانه پیروز شدیم. بازی‌های اول معیار خوبی برای قضاوت تیم‌ها نیست.
سرمربی پرسپولیس در مورد اردوهای این تیم در آلمان و اردبیل گفت‌: این اردوها کاملا مفید و برنامه‌ریزی شده بود و بازیکنان ما خودشان را در آن پیدا کردند اما باید با فضای لیگ جلو برویم و در هفته‌های آینده بازیکنان خودشان را بهتر نشان می‌دهند. در مجموع برتر و بهتر از تراکتورسازی بودیم.
دایی در مورد اینکه حضور 3 هافبک دفاعی در خط میانی پرسپولیس و ناهماهنگی آنها گفت:‌ مازیار زارع، محمد نوری و کریم باقری برای اولین بار در کنار هم بازی می‌کنند و برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری دارند اما آنها هیچ تداخلی با یکدیگر در مسابقه نداشتند.
وی در مورد حضور تیاگو اظهار داشت:‌ از وقتی او به میدان آمد خط میانی پرسپولیس بهتر کار کرد. از خط دفاع تیم نیز بسیار راضی هستم آنها حتی یک موقعیت صددرصد هم به حریف ندادند.
دایی در مورد عملکرد علیرضا حقیقی در دروازه عنوان کرد:‌ حقیقی به غیر از یک اشتباه عملکرد خوبی داشت. البته آن اشتباه نزدیک بود همه چیز را خراب کند اما در مجموع حقیقی با مدافعان و هافبک‌های دفاعی تیم کاملا هماهنگ بود.

مایلی‌كهن: نگران این بازی بودم

سرمربی سایپا گفت: نگران بازی با صبای قم بودم.
محمد مایلی‌کهن پس از پیروزی یک بر صفر مقابل صبای قم عنوان کرد: ‌واقعیت این است که خودم برای این بازی نگران بودم چون همیشه مسابقه اول سخت است. بازی سختی را داشتیم و صبا می‌توانست پس از 10 نفر شدن ما به پیروزی برسد.
مایلی‌کهن درباره اخراج منوچهری و حرکت زشت او پس از اخراج که در واکنش به اعتراض تماشاگران صورت گرفت، گفت: بعد از باخت و پیروزی در رختکن سایپا فقط سکوت حکمفرماست. در اولین تمرین پس از اینکه تیم به آرامش رسید علت عصبانی شدن منوچهری را می‌پرسم.
وی تصریح کرد: به دلیل احترامی که برای برگزارکنندگان جام ولایت قائل بودم در آن مسابقات با 50 درصد توان خود شرکت کردیم.

تومباکوویچ: هر دو تیم شانس گل زدن داشتند

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین تهران گفت: دراین بازی هم بازیکنان ما و هم بازیکنان تیم فوتبال فولاد خوزستان شانس گل زدن داشتندلیکن ما توانستیم از فرصت بدست آمده استفاده کنیم و برنده مسابقه شویم.
لوییسا تومباکوویچ که در پایان بازی تیمش با فولاد خوزستان دراهواز باخبرنگاران گفت وگو می کرد اظهارداشت: معمولا نخستین بازی درجام سخت ترین و دشوارترین بازی برای هرتیمی می باشد زیرا تیمها ازیکدیگر شناخت ندارند و ما هم با همین وضعیت مسابقه با فولاد را شروع کردیم.
وی اضافه کرد: تیم فوتبال فولاد خوزستان دراین بازی ، فوتبالی زیبا وجوانمردانه را به نمایش گذاشت و ماخشونتی از ناحیه این تیم ندیدیم بهمین دلیل به آنان تبریک می گویم.
تومباکوویچ به اهداف این تیم برای قهرمانی اشاره کرد وگفت: تیم انگیزه بالایی برای رسیدن به بالاترین نقطه دارد بهمین دلیل بازیهای خودرا با این هدف دنبال خواهیم کرد.
وی با یاد آوری این مساله که مدت زیادی با تیم استیل آذین نیست گفت: این تیم خوب بسته شده است و درحال حاضر بامربیانی کار می کنم که تیم رابسته اند وآنان را قبول دارم.
سرمربی تیم استیل آذین با اینحال اظهارداشت: تیم ما نیاز به تقویت دارد و هرموقع که بازیکن مورد نظر را پیدا کنیم آن را جذب خواهیم کرد.
تیم فوتبال استیل آذین دیشب در اهواز موفق شد تیم فوتبال فولاد خوزستان را با یک گل شکست دهد و به سه امتیاز این دیدار دست پیدا کند.

ابراهیم‌زاده: خوشحالم با پیروزی آغاز کردیم

منصور ابراهیم‌زاده پس از پیروزی در نخستین دیدار رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور گفت: همان طور که قبلا در مصاحبه‌های خود گفته بودم، بازی اول بازی سختی بود و خوشحالم که با پیروزی این بازی را پشت سر گذاشتیم.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن افزود: ما اردوهای سختی را در ترکیه پشت سر گذاشته‌ایم. در این اردو تنها 13 ، 14 نفر از بازیکنان تیم حضور داشتند و فشار سنگینی به آن‌ها وارد شد. چهار بازیکن در تیم ملی جوانان، چهار بازیکن در تیم ملی بزرگسالان در اتریش حضور داشتند و به همین دلیل شرایط سختی را برای بازی اول در پیش داشتیم.
وی ادامه داد: در شروع بازی شانس‌های بیشتری برای به ثمر رساندن گل داشتیم اما نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. تیم ما تا دقیقه 60 بازی کاملا بر بازی تسلط داشت و درخشش دروازه‌بان تیم پیکان مانع از رسیدن گل‌های بیشتر بود.
ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا مهدی رجب‌زاده تعمدا با دریافت کارت دوم از زمین مسابقه اخراج شد، تا بازی بعد مقابل تیم سابقش مس کرمان را از دست دهد، گفت: اصلا در ارتباط با هیچ بازیکنی این فکر را نکنید. این فکر یعنی بازیکن اعتقاد به تیم ندارد و این توهین بزرگ به یک بازیکن محسوب می‌شود.
وی افزود: رجب‌زاده در این بازی بسیار جنگنده حاضر شد و با بازی درگیرانه خود باعث شد نظم بازی در اختیار ذوب آهن قرار بگیرد و به دلیل برخوردهای زیاد و درگیرانه با بازیکنان پیکان، از زمین مسابقه اخراج شد.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن از کارت‌های زرد زیادی که بازیکنان تیمش در این بازی دریافت کردند انتقاد کرد و گفت: اگر بخواهیم در طول مسابقه‌ها این گونه اخطار بگیریم، شرایط برای ما بسیار سخت خواهد شد. ما باید شرایط تیم را در این مورد با یک بازنگری اصلاح کنیم.
ابراهیم‌زاده در ارتباط با حضور محمد قاضی در پست دفاع چپ تصریح کرد: ما بالاجبار قاضی را در دفاع چپ قرار دادیم. باید در این پست، باتجربه‌تر شود و ما مطمئن هستیم محمد قاضی می‌تواند از این پست به تیم ملی برود.

مدیرروستا: بازیکنانم در حد انتظار نبودند

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان با بیان اینکه بازیکنان تیمش در حد انتظار او نبودند، گفت: تا هفته 5-6 لیگ، کارایی تیم‌ها مشخص نمی‌شود.
علی اصغر مدیر روستا پس از پیروزی یک بر صفر پاس همدان مقابل مس کرمان گفت: دیدار اول همان‌طور که می‌دانستیم سخت بود. بازی در خانه در عین اینکه مزیت «حمایت هواداران» را با خود دارد اما باید مقابل هوادارانی بازی کرد که انتظارات زیادی از تیمشان دارند.
وی ادامه داد: مس کرمان جزو تیم‌های خوب لیگ امسال است و از کادرفنی و بازیکنان خوبی بهره می‌برد و خوب هم بازی کرد. با این حال تا هفته 5-6 لیگ، کارایی تیم‌ها مشخص نمی‌شود. آنالیزها از هفته 7 شروع می‌شود و در چند هفته اول، استفاده از موقعیت‌ها می‌تواند باعث نتیجه گرفتن تیم شود.
مدیر روستا افزود: در این بازی موقعیت‌های زیادی داشتیم البته مس هم صاحب موقعیت‌ بود. ولی بازیکنان ما از موقعیت‌ها بهتر استفاده کردند. البته می‌توانستیم در ضد حمله‌ها بهتر کار کنیم. به هر حال شرایط بدنی هم مهم است.
وی در مورد میزان رضایت خود از عملکرد بازیکنان پاس تصریح کرد: من در رختکن هم گفتم که بازیکنان در حد انتظار من نبودند. البته تا هفته پنجم اگر امتیازات را کسب کنیم و سیستم تیم جا بیافتد خوب و راضی کننده است.
مدیر روستا ادامه داد: اعتقاد دارم بازیکنان تمام توان خود را گذاشتند. ولی ما در اردوها بازی خوبی انجام دادیم و اگر همان را تکرار کنیم بسیار خوب خواهد بود. خارجی‌های تیم آسیب دیده‌اند ولی مطمئن باشید تیم بهتر می‌شود. به بازیکنان هم باید روحیه بدهیم و کاری کنیم که دلزده نشوند.
سرمربی پاس همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر رفتن بازیکنانی چون سوشا مکانی، امید خورج، مجید غلام‌نژاد، یدالله اکبری، صابر میرقربانی و هادی اصغری از پاس همدان و تاثیر آنها بر تیم تصریح کرد: معتقد بودم که باید خون تازه‌ای به تیم می‌دادیم که توام با انگیزه باشد. منکر ارزش‌های بازیکنانی که رفتند نیستم. اما کسانی را می‌خواستیم که برای موفقیت جان بدهند. نه اینکه قبلی‌ها کم می‌گذاشتند اما احساس کردم اگر نیروی جوانی به تیم تزریق شود، تیم مانند آب روانی خواهد بود که یک جا نمی‌ماند. بازیکنان می‌دانند که جا به جا می‌شوند و وضعیت تیم بهتر می‌شود.
مدیرروستا با بیان اینکه به تیم پاس علاقه زیادی دارد، ادامه داد: من سعی می‌کنم برای پاس تمام توانم را بگذارم. من همیشه در پاسخ به این سوال که «آبی هستی یا قرمز؟» گفته‌ام یک «پاسی» هستم و این تیم را دوست دارم. چون در فوتبال مملکت نقش داشته‌است. مربیان خوب اکثرا از پاس به فوتبال آمده‌اند. بنابراین برای اینکه تیم رو به رشد باشد کارهایی کرده‌ام. شاید اشتباهاتی هم کرده‌باشم و مثلا در مورد رفتن و جذب برخی بازیکنان کارم دارای ایراد باشد. ولی سعی کردم ضریب اشتباهاتم را پایین بیاورم.
وی افزود: البته باید در نظر داشت که خیلی از آنهایی که رفتند قرارداد یک ساله داشتند و شاید هم آنها ما را نخواستند.


سرمربی صنعت نفت آبادان: مستحق پیروزی بودیم

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: با توجه به زحماتی که طی 90 دقیقه در زمین کشیدیم مستحق پیروزی و کسب این سه امیتاز بودیم.
آلفردو کاسیمیرو بعد از پیروزی 2 بر یک تیمش در مقابل شاهین بوشهر در کنفراس خبری در جمع خبرنگاران افزود: بازیکنانان صنعت نفت آبادان امروز نشان دادند برغم تمرینات کم بازیکنان خوبی هستند و با تمرین بیشتر عملکرد بهتری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه امروز در مقابل تیمی آماده و خوب شاهین قرار گرفته بودیم، اظهار داشت: تیم صنعت امروز تیمی بسیار خوب و هماهنگ بود و من به تمامی بازیکنانم تبریک می گویم چرا که آنها بیش از توانایشان بازی کردند.
سرمربی صنعت نفت آبادان با تشکر از مسئولین صنعت نفت آبادان گفت: خوشحالم در ایران مربیگیری می کنم و امیدواریم تا پایان فصل سرمربی نفت آبادان بمانم.
وی با یادآوری اینکه تیم صنعت نفت آخرین تیمی بوده که به لیگ برتر صعود کرده و وقت یارگیری و آماده سازی نداشته است، گفت: 12 بازیکن جدید به ما ملحق شده اند و برخی از آنها کمتر از یک هفته با ما تمرین کرده اند و تنها بازیکنی که به لحاظ بدنی آماده است فقط شریفی نسب است که از سایپا به ما پیوسته است.
کاسیمیرو در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص بازی های فشرده لطمه ای به تیم شما نخواهد زد، گفت: ما تمرین و دوره بدنسازی نداشته ایم و حتی در بین بازی های نیز وقت استراحت نداریم اما همین شرایط موجود است و نباید زانوی غم بغل بگیرم بلکه باید تلاشمان را بیشتر کنیم.



بازنده ها


مرفاوی:مس، بهتر می‌شود

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان با بیان اینکه به بازیکنان تیمش خوشبین است، گفت: نمی‌توانم رتبه تیم را برای پایان فصل پیش‌بینی کنم اما باید بهتر از این باشیم.
عبدالصمد مرفاوی پس از شکست یک بر صفر مس کرمان مقابل پاس همدان، گفت: این پیروزی را به مدیر روستا تبریک می‌گویم و از بازیکنان تیمم هم تشکر می‌کنم که نکات فنی را به خوبی انجام دادند. فکر می‌کنم بازی متعادلی بود و موقعیت‌هایی را هم از دست دادیم. اما آن‌چه در فوتبال باقی می‌ماند «نتیجه» است.
وی در مورد تفاوت عملکرد تیم مس در دو نیمه بیان داشت: اگر خوب بازی را دیده باشید هر دو تیم توان یکسانی داشتند. به هر حال بازی اول است و هنوز تیم‌ها به خوبی جا نیافتاده‌اند. در حال حاضر تیم ما به آمادگی کامل نرسیده و اگر یکی دو هفته دیگر بگذرد وضعیت بازیکنان بهتر می‌شود و زمان کمی برای آماده سازی وجود داشت. چنان‌چه برخی بازیکنان افت بدنی داشتند و نفراتی که جایگزین کردیم انرژی بیشتری داشتند و یک مقداری بر بازی مسلط شدیم.
مرفاوی درباره داوری نیز تصریح کرد: سخت است در مورد داوری بازی صحبت کنم. چون در زمان دیدارهای تیمم، حواسم بیشتر به بازی و ابعاد فنی است و شاید نکاتی را روی آن دقت نداشتم، بخواهم بگویم که بعدا ببینم اشتباه کرده‌ام.
وی ادامه داد: باید بازی را دید و در مورد داوری صحبت کرد. با این حال داوری به نظر من نکته خاصی نداشت و فقط یک صحنه مشکوک به پنالتی در صحنه آخر وجود داشت که داور باید در مورد آن توضیح بدهد.
سرمربی سابق استقلال در مورد تفاوت‌های تیم مس و استقلال خاطرنشان کرد: من به عنوان مربی در هر تیمی مسئولیت داشته باشم با تمام وجود کار می‌کنم. ضمن اینکه مس کرمان هم سال گذشته در آسیا جزو 16 تیم بود. من زمانی در استقلال بازی کرده‌ام و علاقه‌ام به آن طبیعی است، اما مس کرمان هم جزو ایران است و به قول معروف «همه جای ایران، سرای من است»!
سرمربی سابق استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر «عدم گلزنی مهاجمان تیم‌هایش» گفت: من زمانی که در استقلال بودم نمی‌توانستم خودم وارد زمین شوم و گل بزنم! بازیکن خودش را صاحب موقعیت می‌کند و باید از آن استفاده کند. ضمن اینکه ما تمرینات اختصاصی هم انجام می‌دهیم و کمی بی دقتی و البته بدشانسی باعث از رفتن موقعیت‌هایمان می‌شود.
مرفاوی در مورد توقع خود از رتبه مس در پایان لیگ نیز تصریح کرد: سعی می‌کنیم هفته به هفته بهتر شویم. به هر حال دیر شروع کردیم و تیممان باید هماهنگ شود. در عین حال من به بازیکنان تیمم خوشبینم و چون با انگیزه هستند و توان فنی بالایی دارند. امیدوارم روز به روز بهتر شویم. رتبه خاصی را نمی‌توانم از حالا بگویم چون خیلی تا پایان لیگ مانده‌است. ولی باید بهتر از این باشیم تا رتبه خوبی دست بیاوریم.
مرفاوی که ابتدا قصد نداشت در نشست مطبوعاتی شرکت کند در آغاز صحبت‌هایش گفت: از مسئولان بابت ایجاد امنیت ورزشگاه تشکر می‌کنم و خوشحالم که امنیت برقرار شد. با توجه به اتفاقات سال قبل، ابتدا قصد نداشتم در نشست شرکت کنم که با حل این مشکل تصمیمم عوض شد.


احمدزاده: می‌توانستیم ببریم

سرمربی تیم پیکان قزوین گفت: از نظر بدنی تیم پیکان تیم برتر میدان بود و به هماهنگی لازم را در این بازی رسیده بود.
محمد احمدزاده پس از شکست 2 بر یک مقابل ذوب آهن، تیمش را مستحق این شکست ندانست و افزود: تیم پیکان در نیمه دوم بهتر از ذوب آهن بازی کرد و با ارائه بازی درگیرانه‌ی خود می‌توانست حتی مقابل ذوب آهن به برتری دست یابد. اگر توپ سر عباس‌فرد گل می‌شد، تیم ما به یک موفقیت خوب در شروع مسابقه‌های لیگ برتر مقابل نایب قهرمان ایران دست پیدا کرده بود.
وی در ارتباط با بازی شاگردانش گفت: بازیکنان تیم پیکان در این بازی خیلی هماهنگ نشان دادند و امیدوارم در بازی‌های آینده بچه‌ها مزد تلاش خود را بگیرند ضمن آنکه هماهنگی‌ای که از تیم ذوب آهن انتظار داشتیم را مشاهده نکردیم.
وی در ارتباط با شرایط ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان این تیم اذعان داشت: مطمئنا فکر می‌کنم دروازه‌بانی که دو موقعیت صددرصد گل را از حریف می‌گیرد نقش بسیار مهمی در شرایط تیم دارد. میرزاپور روز خوبی را سپری کرد و می‌توانست با توپ‌هایی که گرفت، نتیجه بازی را تغییر دهد.


جلالی: تساوی بین دوتیم فولاد واستیل آذین عادلانه بود

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت : انتظارات ما ازبازی در برابر استیل آذین بیش ازاین بود بهمین دلیل می گویم با توجه به عملکرد دو تیم وشانسهای گلی که داشتیم تساوی عادلانه بود.
تیم فوتبال فولاد خوزستان دیشب در نخستین بازی خود در لیگ برتر دهم با یک گل مغلوب تیم استیل آذین تهران شد .
مجید جلالی که در خاتمه بازی با خبرنگاران مصاحبه می کرد افزود: ما دراین بازی مغلوب تجربه بازیکنان تیم استیل آذین شدیم زیرا بازیکنان تیم فولاد هنگام زدن ضربه ایستگاهی در مقابل حریف صف آرایی خوبی صورت ندادند.
با اینحال تیم ما به آینده امیدواراست واین تازه ابتدای کار است.
وی درادامه اظهارداشت: دراین مسابقه شش نفر ازبازیکنان اصلی ما بدلیل مصدومیت و محرومیت حضور نداشتند و با اضافه شدن آنان به جمع تیم درمقابل حریفان آتی بهتر ظاهر خواهیم شد.
جلالی در خصوص تعویضهایش گفت: بازیکنانی را که تعویض کردم سطح دوندگی آنان کم شده بود بهمین دلیل افراد دیگری جایگزین آنان کرد ، لیکن آنان نتواستند خوب ظاهرشوند.
وی ازطولانی بودن زمان نقل و انتقالات انتقاد کرد وگفت: لازم است این زمان کوتاه شود تا تیمها بتوانند بازیکنان مورد نظر را بموقع جذب کنند زیرا مابازیکنانی را جذب کردیم که برخی از آنان تنها سه جلسه با تیم ما تمرین کرده بودند.

یاوری: سایپا بازی را مدیریت كرد

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: سایپا با مدیریت خود توانست ما را شکست دهد.
محمود یاوری پس از باخت یک بر صفر مقابل سایپا اظهار داشت: سایپا این بازی را مدیریت کرد و همین مسئله به صبا ضربه زد.
وی افزود: بازیکنان ما خوب نبودند و برای اینکه یک تیم ببازد کافی است یکی دو بازیکن بد باشند.
سرمربی صبا تصریح کرد: بازیکنان خوبی در اختیار داریم اما باید هماهنگ‌تر شوند. به آقای مایلی‌کهن تبریک می‌گویم. فوتبال همین است؛ گاهی برد دارد و گاهی باخت.

كمالوند: رفتار تماشاگران تبریزی را تایید نمی‌كنم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: رفتار تماشاگران تبریزی را تایید نمی‌کنم.
فراز کمالوند پس از شکست یک بر صفر برابر پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبیعی بود که در هفته اول از نظر فنی شاهد کیفیت بالایی از مسابقه نباشیم. در هفته‌های اول نمی‌توانیم انتظار فنی بالایی از تیم‌ها داشته باشیم. پرسپولیس در این دیدار فقط یک فرصت گلزنی داشت که از آن استفاده کرد. در نیمه دوم نیز یک فرصت نصفه نیمه به دست آورد. گلی که خوردیم بر روی اشتباه فردی ما بود.
سرمربی تراکتورسازی گفت: در ادامه به کیفیت مطلوبی می‌رسیم. فراموش نکنید زمانی که ما تمرینات بدنسازی خود را آغاز کردیم پرسپولیس از اردوی آلمان باز گشته بود. ما در این دیدار چند بازیکن کلیدی خود را نداشتیم.
کمالوند در مورد اعتراض تماشاگران تیمش در این دیدار گفت: به نظر همه ما پرطرفدارترین تیم ایران هستیم نه آنکه از پرسپولیس و استقلال بیشتر تماشاگر داشته باشیم بلکه بیشتر تماشاگر را در ورزشگاه‌ها داشتیم. سازمان لیگ نیز اعلام کرد 8.1 درصد بیش از سایر تیم‌ها تماشاگر برای تراکتورسازی به ورزشگاه آمده است.
وی ادامه داد: هر عملی یک عکس‌العمل دارد. زمانی که تیم ما در حال گرم کردن بود 200 بطری به سمت بازیکنان ما پرتاب شد در نتیجه تماشاگران تبریزی نیز آن رفتار را از خود نشان دادند. باید پرسید چرا این اتفاق افتاد. من رفتار تماشاگران تبریزی را تایید نمی‌کنم اما این رفتار دو طرفه بود.
سرمربی تراکتورسازی تبریز در مورد اینکه متولی این امر چه کسی است گفت: مگر اتفاق‌هایی که در پرسپولیس و سپاهان افتاد متولی داشت؟ این مسئله فقط برای تماشاگران تبریزی نیست. فرهنگ ضعیفی در ورزشگاه‌ها حاکم شده است. باید فرهنگ‌سازی شود. برزیل و آرژانتین با تمام ستاره‌هایشان می‌بازند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. تراکتورسازی نیز تغییر مدیریت داشته و مدیرعامل جدید باشگاه درحال ساماندهی کانون هواداران است تا این مشکلات کمتر پیش بیاید اما این اتفاق فقط در تبریز رخ نمی‌دهد، در همه ورزشگاه‌ها چنین است.

میثاقیان: با گل زود هنگام خود شوكه شدیم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت:‌ به دلیل گل زودهنگامی که به استقلال زدیم شوکه شدیم.
اکبر میثاقیان پس از باخت 3 بر 2 مقابل استقلال اظهار داشت: روی تجربه حریف بازی را واگذار کردیم. در طول 90 دقیقه شانس‌های بیشتری برای گل زدن داشتیم.
وی افزود: گل زود هنگامی که به استقلال زدیم باعث شد تا تیم ما که تازه به لیگ برتر آمده شوکه شود و رو به بازی عجولانه آوردیم. همین مسئله باعث شد روی ضربات ایستگاهی بازی را واگذار کنیم.
وی ادامه داد: از بازیکنانم راضی هستم. ما پس از صعود به لیگ برتر فقط 9 جلسه تمرین کردیم و با تداوم تمرینات می‌توانیم خود را به تیم مقتدرتری تبدیل کنیم. فیلم بازی را بازبینی می‌کنم تا نقاط ضعفمان را بشناسم.
میثاقیان درباره هواداران تبریزی گفت: تبریز پرشورترین تماشاگران را دارد و من شرمنده آنان هستم. عشق به همین تماشاگران عامل اصلی برای ماندنم در تبریز بوده است.

استیلی: عدالت فوتبال رعایت نشد

سرمربی شاهین بوشهر گفت: در بازی ابرابر نفت آبادان عدالت فوتبال رعایت نشد چرا که تیم ما مستحق پیروزی و کسب سه امتیاز بود.
حمید استیلی بعد از شکست دو بر یک تیمش در مقابل تیم صنعت نفت آبادان در کنفرانس خبری با خبرنگاران افزود: در کل بازی بیش از 10 موقعیت گلزنی داشتیم که متاسفانه با بی دقتی بازیکنانم به هدر رفت و شکست خوردیم.
وی با تبریک پیروزی صنعت نفت، اظهار داشت: در نیمه اول برغم حملاتی که داشتیم از روی ضربه ایستگاهی و در نیمه دوم از روی ضد حمله گل دریافت کردیم در صورتی که ما موقعیتهای فراوانی را از دست دادیم.
استیلی با بیان اینکه بازیکنانش با تمامی توان بازی کردند، گفت: با آغاز نیمه دوم تغییر سیستم دادیم و حملات زیادی را انجام دادیم اما در گلزنی ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم نتیجه مورد نظر را کسب کنیم.
سرمربی شاهین بوشهر با بیان اینکه عبدالله کرمی و ایران نژاد مصدوم بودند، گفت: در کنار مصدومیت این بازیکنان متاسفانه عدم بازی تدارکانی مناسب باعث شد تا نتوانیم تیم خود را به درستی محک بزنیم.
استیلی در پاسخ به سئوال خبرنگاری از نحوه بازی آل نعمه انتقاد داشت با اشاره به اینکه به بازیکنان خود افتخار می کنم، اضافه کرد: سعی می کنیم با ابزاری که در اختیار داریم بازی کنیم و دوست داریم بهترین بازیکنان را در زمین بفرستیم.
پورغلامی در مورد اینکه چرا پنالتی را محمد حیدری زد، گفت: روز قبل از بازی روی ضربات پنالتی کار کردیم که محسن مسلمان و حیدری توپ های خود را گل کردند. من پیش از بازی گفتم اگر صاحب ضربه پنالتی شدیم هر کدام روحیه بهتری داشتند پنالتی بزنند و در آن شرایط حیدری از من خواست که این پنالتی را بزند.
سرمربی ملوان در ادامه در مورد غیبت اولادی عنوان کرد: اولادی مشکل بدنی دارد و باید شرایط خود را به تیم برساند. زمانی که اردوی تیم ملی در اتریش بود وی به دنبال حل شدن مشکل خروجی خود بود و در تمرینات هم حاضر نبود.
پورغلامی در مورد اعتراض به صحنه ای که معتقد به پنالتی بود، گفت: من معتقد بودم که گلر نفت در حالت تک به تک خطا کرد و باید اخراج می شد اما به تصمیم داور احترام گذاشتم.

تساوی ها

قلعه‌نویی: 300 بازی دیگر هم علیه حیدری شعار دهند او را تعویض نمی‌كنم

سرمربی سپاهان در واکنش به شعار تماشاگران علیه حیدری گفت: اگر 300 بازی دیگر هم این اتفاق بیفتد خسرو را تعویض نمی‌کنم.
امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک بر یک با راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از هر چیز اعیاد شعبانیه را خدمت هم میهنان عزیزم تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: گرمای هوا در نتیجه این مسابقه بسیار تاثیرگذار بود چون به ما گفته بودند قرار است بازی پخش مستقیم شود به همین خاطر بازی را زودتر برگزار کردند. قبول دارم ما در حد و اندازه‌های خود نبودیم و این مسئله طبیعی است چون در دوران بدنسازی قرار داشتیم و ملی پوشان ما پس از اضافه شدن کمتر فرصت هماهنگی با سایر بازیکنان را پیدا کرده بودند. با این وجود اگر از موقعیت‌هایی که در نیمه دوم داشتیم استفاده می‌کردیم می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم.
قلعه‌نویی در خصوص عملکرد یانوش مهاجم فصل گذشته پاختاکور گفت: این مهاجم احتیاج به زمان دارد و حالا در خصوص عملکردش نباید نظر داد. از امتیازی که گرفتیم راضی نیستم چون ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم.
وی در خصوص آشتی‌کنان در ابتدای مسابقه با رسول کربکندی گفت:‌ من به سؤالات فنی پاسخ می‌دهم نه چیز دیگر.
سرمربی تیم سپاهان در خصوص شعار هواداران در طول این بازی و عملکرد خسرو حیدری گفت: خسرو در نیمه اول هافبک راست بود و ما پس از تغییر تاکتیکی در نیمه دوم وی را عقب‌تر آوردیم اما در خصوص این بازیکن باید بگویم حیدری بهترین مدافع هافبک راست در آسیا است و از جذب این بازیکن خوشحالیم.
وی در خصوص شعارهای تماشاگران علیه خسرو حیدری گفت: ما به نظر مردم کار داریم. آنها خودشان بد و خوب را تشخیص می‌دهند. اهل بیانیه دادن و اینجور مسائل نبودیم که با جذب یک بازیکن این همه سروصدا شود. خسرو یک بازیکن تاثیرگذار است و ما او را جذب کرده‌ایم.
قلعه‌نویی در خصوص اینکه به نظر می‌رسید به خاطر شعارهای تماشاگران حیدری را تعویض کند، گفت: در لیگ 34 بازی داریم. اگر 300 بازی دیگر هم این اتفاق بیفتد خسرو را تعویض نمی‌کنم.
قلعه‌نویی در خصوص تبلیغات منفی علیه سپاهان و جذب این همه بازیکن بزرگ گفت:‌ سال گذشته هم همین اتفاقات برای تیم ما افتاد و من خوشحالم که در نهایت عنوان قهرمانی را بدست آوردیم. ممنونم از آقایانی که این همه جو منفی ایجاد کردند ولی ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و به دنبال نتایج مؤثر و مثبت در این فصل خواهیم بود.
سرمربی سپاهان با تاکید بر اینکه با هیچ بازیکنی تعارف ندارد، گفت: همیشه گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم در تیم‌هایی که من سرمربی آن هستم هر کس در حد و اندازه خودش نباشد روی نیمکت خواهد نشست. از مهدی رحمتی، هادی عقیلی، خسرو حیدری و احسان حاج صفی بگیرید تا بقیه. با کسی تعارف نداریم. هر کس ضعیف باشد بیرون می‌نشیند.

كربكندی: تساوی مقابل مدافع عنوان قهرمانی رضایت‌بخش بود

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: تساوی مقابل مدافع عنوان قهرمانی راضی‌کننده بود.
رسول کربکندی پس از تساوی یک بر یک مقابل سپاهان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تیم‌ها هنوز به طور کامل آماده نشده‌اند، طبیعی بود که شاهد چنین مسابقه‌ای باشیم.
وی ادامه داد: سپاهان زود بسته شده و نسبت به سایر تیم‌ها ترکیب خود را بهتر شناخته بود اما مهمترین اتفاقی که در هفته‌های ابتدایی لیگ به آن فکر می‌کنم تغییر نگرش بازیکنانم است چون آنها همیشه به حذف نشدن فکر کرده‌اند و باید روی این مسئله زیاد کار کنم.
کربکندی افزود: تیم ما دو سه مهره اصلی خود را در اختیار نداشت اما حریف را خوب آنالیز کرده و شناخته بودیم. اگر راه‌آهن اندکی تجربه داشت، می‌توانست حتی نتیجه را به نفع خود تمام کند. در نیمه دوم سپاهان به توپ‌های بلند روی آورد ولی همین تساوی که بدست آوردیم به بازیکنان من اعتماد به نفس می‌دهد.
این مربی تصریح کرد: ما تیمی هستیم که خیلی تماشاگر نداریم اما زمین خوبی را در اختیار داریم و با این تفکر تیم‌مان را راهی مسابقات کرده‌ایم که بدون تماشاگر به حذف نشدن در این فصل فکر کنند.
وی در پایان در خصوص مهاجمان برزیلی تیمش گفت:‌ این بازیکنان تازه به ترکیب ما اضافه شده‌اند. در خط حمله امین متوسل‌زاده که از قابلیت‌های سرزنی خوبی برخوردار است و سرعت مناسبی دارد توانست برای ما گلزنی کند و خط دفاع سپاهان را به خوبی آزار داد.

فرکی:این تساوی 3 امتیاز داشت

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: برای ما گرفتن یک امتیاز در انزلی مثل 3 امتیاز است.
حسین فرکی پس از تساوی یک بر یک مقابل ملوان انزلی اظهار داشت: در مقایسه با ملوان با سابقه و با توجه به شرایطی که تیم ما دارد از نتیجه بازی رضایت دارم. برای ما گرفتن یک امتیاز در انزلی ارزش دارد و مثل 3 امتیاز است.
وی افزود: در شرایطی لیگ را شروع کردیم که تیم دچار مشکلاتی بود. از نظر آمادگی تیم نفت به لحاظ بدنی در نیمه های راه است. برای اینکه تیم دلخواهم شود باید زمان داشته باشیم. از بازیکنان خواسته بودم با توجه به مشکلاتی که تیم دارد، تمام تلاش خود را انجام دهند تا لیگ را خوب شروع کنیم.
این مربی ادامه داد: تیم نفت دیر جمع شده است. من هم دیر به تیم ملحق شدم اما همه تلاش خود را کردم تا به شرایط مسلط شوم. کمبودهایی داریم. باید نفت تقویت شود اما باید گلایه ای از قانون سازمان لیگ داشته باشم. در همه دنیا به تیم های صعود کرده به لیگ بالاتر فرصت داده می شود. ما باید از این کشورها الگوبرداری کنیم.
فرکی تصریح کرد: تیم های دیگر این مزیت را دارند که بازیکنان دلخواه خود را بگیرند. من این حرف را به خاطر تیم خود نمی گویم و فقط پیشنهاد می کنم که این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

پورغلامی: می‌توانستیم برنده بازی با نفت باشیم


سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت: می‌توانستیم با استفاده درست از موقعیت‌های خود برنده بازی با نفت باشیم.
فرهاد پورغلامی پس از تساوی یک بر یک مقابل نفت تهران اظهار داشت: تیم برتر این بازی بودیم. موقعیت های زیادی را از دست دادیم که مهمترین آن پنالتی بود. اگر دقت بیشتری داشتیم می توانستیم برنده باشیم.
وی افزود: نیمه اول تیم حریف در زمین خودش جمع شده بود. در نیمه دوم به بازی سرعت دادیم و توپی از سوی حریف گل شد که احتمال گل شدن آن زیر 50 درصد بود. در هر حال از نتیجه بازی راضی نیستم اما از تلاش بازیکنانم راضی هستم.

گرد آوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع : fardanews.com