ديگر عذر و بهانه‌ای وجود ندارد اين اعتقاد علی دايی سرمربی پرسپوليس است كه قبل از شروع ليگ راه را بر هرگونه توجيهی در مقابل ناكامی احتمالی بسته است...


 او معتقد است كه پرسپولیس در فصل و انتقالات به 80 درصد از اهداف خود دست پیدا كرده و حالا باید همان تیمی باشد كه هواداران انبوهش می‌خواهند. این تیم پرسپولیس كاملا مطابق سلیقه علی دایی بسته شده و تیمی كه امثال خلیلی، كلاه‌كج و معمارزاده را دیپورت می‌كند و مقابل چراغ سبز معدنچی، مبعلی و كاظمیان هم راه خود را كج می‌كند، حتما به شكلی بسته شده كه نیازی به آنها نداشته باشد و حالا این دایی است كه باید یك بار دیگر توان خود در مربیگری را ثابت كند. قهرمانی با سایپا در لیگ ششم و فتح جام حذفی سال گذشته با پرسپولیس جزو افتخارات مربیگری دایی محسوب می‌شوند ولی او با سایپای لیگ هفتم كه خودش آن را بسته بود عملكرد جالبی نداشت و حالا موفقیت در لیگ دهم با پرسپولیس می‌تواند این شائبه داشتن ضعف در تیم‌های خودی را برطرف كند. حریف فردای قرمزهای تهرانی یكی از قرمزهای تبریزی است كه به حكم میهمانی سفیدپوش خواهد شد. تراكتورسازی علاوه بر مدیریت در جمع نفراتش هم تغییرات نسبتا زیادی داشته و البته با جذب برخی نفرات اسمی، به نوعی نسبت به فصل گذشته با تجربه‌تر شده است. در عین حال تراكتورسازی در پیچ‌وخم منشوری بودن یا نبودن سرمربی خود حاشیه‌های نسبتاً زیادی متحمل شده و حالا هوادارانش امیدوارند كه این حاشیه‌ها تاثیر منفی بر تیمشان نگذاشته باشد. برای پرسپولیس كه تمرینات پیش‌فصل خود را برخلاف سال‌های گذشته با اكثر نفرات و منظم‌تر از همیشه برگزار كرده، پیروزی در شروع فصل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا كه حاشیه‌های اخیر در مورد جاسوس بازی و درگیری در اردوی آلمان راتحت‌الشعاع قرار داده و روحیه نفرات برای ادامه یك فصل موفق را مضاعف می‌كند اما مسلما تراكتورسازی هم اصلا دوست ندارد كه شروع ضعیفی در لیگ دهم داشته باشد و در سایه تجربه یارانش و همچنین درس‌های فصل گذشته، تمام تدابیر لازم برای دست خالی نماندن را در آزادی اتخاذ خواهد كرد.

یاران مشترك یك چهارم شدند
پرسپولیس و تراكتورسازی،‌ امسال باز هم یار مشترك از دوران لیگ‌برتر دارند. محمد نصرتی این بازیكن است. در سال گذشته اما در این عرصه نبی‌ا...باقری‌ها، حسن رودباریان و فرهاد خیرخواه هم در این عرصه حاضر بوده‌اند كه البته این تعداد امروز به یك چهارم تقلیل یافته است. دوران قبل از لیگ‌برتر هم كریم باقری را در میدان حاضر می‌بیند. حلالی، كیان طهماسبی، باغمیشه، یونس باهنر و ... از سایر یاران مشترك دو تیم در ادوار گذشته بوده‌اند.
پرسپولیس 17 سال بی‌شكست
پرسپولیس و تراكتورسازی پنجمین دیدار خود را در تاریخ لیگ‌برتر برابر هم برگزار می‌كنند. در چهار دیدار گذشته پرسپولیس سه بار حریف را شكست داده و یك بار هم دیدار بین دو تیم به تساوی رسیده است. پرسپولیس در حالی به مصاف تیم تراكتورسازی می‌رود كه 17 سال است شكست را برابر این تیم تجربه نكرده است.
7 گل در بازی 10 سال قبل
پرسپولیس و تراكتورسازی بازی‌های بسیاری را برابر هم انجام داده‌اند. پرگل‌ترین بازی پرسپولیس و تراكتورسازی در لیگ دهم آزادگان با نتیجه پنج بر دو به سود پرسپولیس به پایان رسیده است. دیدارهای دو تیم در سال گذشته هم با برد دو بر یك پرسپولیس در بازی رفت و تساوی در بازی برگشت به پایان رسیده است.

یك اتفاق
پرسپولیس تا به حال در شروع لیگ برتر در آزادی شكست نخورده است و حتما دایی تمایلی نخواهد داشت كه در این مورد منفی ركوردشكنی كند. البته تراكتورسازی هم فصل گذشته را با شكست در بیرون از خانه شروع كرد و برای ممانعت از تكرار این اتفاق بد نهایت تلاش خود را به كار خواهد بست. داستان عدم علاقه كریم باقری به بازی مقابل تراكتورسازی را حتما به یاد دارید. اگر شیث رضایی هم كه گفته می‌شود این روزها رابطه جالبی با دایی ندارد، نیمكت‌نشین شود، حاشیه دیگری به پرسپولیس اضافه خواهد شد.
انگیزه‌ها
هر دو تیم می‌خواهند شروع موفقی در لیگ دهم داشته باشند ولی در این میان پرسپولیس با توجه به شرایطی كه در نقل و انتقالات داشته و حضور در پیش چشم تماشاگرانش انگیزه‌های بیشتری نسبت به تراكتورسازی خواهد داشت.
البته مسلماً تراكتورسازان هم در بازی پخش مستقیم انگیزه‌های زیادی خواهند داشت و بین آنها اولروم كه شایعه پرسپولیسی شدنش در فصل نقل و انتقالات به گوش می‌رسید به همراه محمد نصرتی و علیرضا جلیلی كه در گذشته پرسپولیسی بودند بیشتر از بقیه در این میدان دارای حس و حال ویژه خواهند بود.
تغییرات
هر دو تیم نسبت به فصل گذشته تغییرات نسبتا زیادی داشته‌اند. پرسپولیس تعداد زیادی از نفرات فصل گذشته از جمله معمارزاده، باقری‌ها،كلاه‌كج، حوار ملامحمد، برازیلیا و خلیلی را از دست داده و در نقطه مقابل نوری، فشنگچی، رضایی، احمدی، نورمحمدی و مازیار زارع را به خدمت گرفته كه در این مسابقه فشنگچی و شكوری را به علت مصدومیت به همراه ندارد. در آن سوی میدان هم تراكتورسازی دیگر میرشفیعیان، پولادی، محبی، رودباریان و خیرخواه را در جمع نفراتش ندارد و در عوض عباس محمدی، دانش‌دوست، منیعی، اسدی، مولایی و ‌خطیبی به این تیم اضافه شده‌اند. در این بازی روی لئوناردو پیمنتا حساب نكنید چون این برزیلی دیر به تمرینات آمده و اصلا آماده نیست.
پاشنه آشیل
پرسپولیسی‌ها می‌گویند كه در خط دفاع به هماهنگی مطلوبی رسیده‌اند و دیگر خبری از پاشنه آشیل فصل گذشته نیست. البته آنها فاقد مهاجم بلندقامت هستند و اگر بازی گره بخورد، دایی برخلاف دوران بازیگری‌اش نمی‌تواند زیاد روی آسمان محوطه جریمه حریفان حساب كند. ممكن است در غیاب فشنگچی و شكوری قرمزها در سمت چپ هم مشكلاتی داشته باشند. در مورد تراكتورسازی هم پیشداوری این است كه پر كردن جای خالی دو مهاجم موفق فصل گذشته یعنی خیرخواه و محبی و همچنین پولادی در خط میانی خیلی هم نباید كار راحتی باشد.
 
 
گرد آوری : گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport 
منبع : goaldaily.ir