دايی متن قراردادش با تيم‌های آلمانی را منتشر كند و اگر منشور اخلاقی ما منافاتی با آنها داشت، حق با اوست...
 
 حجت‌الاسلام علیرضا علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی سازمان لیگ با اعلام این مطلب در مورد اظهارات انتقادی دایی نسبت به منشور اخلاقی می‌گوید:«دایی باید بداند كه در ایران، كشوری كه با فرهنگ غنی و پیشروی اسلامی اداره می‌شود، زندگی می‌كند. البته دایی هنوز بخشی از صداقت ذاتی‌اش را همراه خود دارد و در همین چند جمله‌ای كه گفته جواب خودش را داده است.
با كمی دقت در صحبت‌های دایی متوجه می‌شویم كه باشگاه‌های حرفه‌ای مانند بایرن مونیخ مشخص می‌كنند كه بازیكن كجا برود، كجا بیاید، كی برود، كی بیاید، چه بخورد و چه نخورد و حتی چه بپوشد و چه نپوشد. من از دایی كه آدمی با مطالعه و باسواد است، انتظار داشتم اظهارنظر عالمانه‌ای انجام دهد.او می‌تواند متن ترجمه شده قراردادش با باشگاه‌های آلمانی را منتشر كند و اگر منشور اخلاقی، منافاتی با متن قراردادهای دایی داشت، حق با اوست.»
علیپور در مورد صحبت‌های دایی مبنی بر گیر دادن منشور به مو و قیافه بازیكنان می‌گوید:«منشور اخلاقی به مدل مو و قیافه بازیكن ایراد نمی‌گیرد بلكه معتقد است بازیكن كه یك طرف قرارداد با باشگاه‌هاست در چارچوب تعیین شده باشگاه‌ها فعالیت كند. در برخی باشگاه‌های اروپایی نوع پوشش بازیكنان را نیز تعیین می‌كنند. اینكه چه ماركی بپوشند و چه آرمی در كدام قسمت لباس و حتی بدنش وجود داشته باشد. در ایران نیز توافق عمومی در باشگاه‌ها وجود دارد كه چهره و قیافه بازیكنان نباید نمادی از فرهنگ غیرملی و بیگانه باشد. چهره بازیكنان ایرانی طبق توافق باشگاه‌ها باید نماد فرهنگ ملی و میهنی كشورمان باشد.»
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goaldaily.ir