به خاطر اتفاقات بازی پنجشنبه خدا را شكر مي‌كنم. 3 امتياز حساس را گرفتيم، 3 امتيازی كه خدا به ما داد.حتی وقتی نتيجه 2 - 2 شد به بنگر گفتيم همان جلو بماند و عقب نيايد.....
  
امیر قلعه نویی ابایی ندارد كه به او لقب خوش شانس داده شود. سرمربی سپاهان یك روز پس از آنكه تیمش با 2 گل در دقایق تلف شده، باخت را با برد عوض كرد،در گفت و گو با ایلنا تاكید می‌كند كه این 3 امتیاز را خدا به او داده است.قلعه نویی همچنین تهدید می‌كند اگر برای انتخاب سرمربی تیم ملی مشورتی با او نشود به همكاری با كمیته تیم های ملی فدراسیون فوتبال پایان می‌دهد.

بازی باخته رابا دو گل در دقایق تلف شده بردید. در مورد این بازی چه نظری دارید؟
ـ به خاطر اتفاقات بازی پنجشنبه خدا را شكر می‌كنم. 3 امتیاز حساس را گرفتیم ،3 امتیازی كه خدا به ما داد. بازی با فولاد یكی از بازی‌های قشنگ لیگ بود و ای كاش این بازی پخش تلویزیونی می‌شد تا مردم هم از كیفیت بالای آن لذت ببرند. به نظرم سطح فنی این مسابقه از سطح لیگ ایران بالاتر بود. متاسفانه در این بازی‌ هم بازیكنان ما موقعیت سوزی كردند وگرنه اگر دقت بیشتری می‌كردیم با اختلاف بیشتری بازی را می‌بردیم. تیم آقای جلالی هم برنامه‌ریزی خوبی داشت و از 3، 4 حمله‌ كه به دروازه ما داشت، 2 گل به ثمر رساند. اما ما 12 ، 13 موقعیت گل داشتیم.
در این بازی خوش‌شانسی هم آوردید، قبول دارید؟
ـ من می‌گویم 12 – 13 موقعیت گل داشتیم شما می‌گویید خوش‌شانسی آوردید. اگر شما می‌فرماید من هم می‌پذیرم كه خوش‌شانسی آوردیم اما می‌توانستیم با نتیجه بهتری این بازی را ببریم همانطور كه می‌توانستیم بازنده این بازی باشیم.
در دقایقی كه 2 بر یك عقب بودید و فرصت چندانی تا پایان بازی هم نبود فكر می‌كردید برنده شوید؟
ـ به هرحال ما تلاشمان را برای برنده شدن انجام دادیم و در دقایق پایانی انتحاری بازی كردیم. حتی وقتی نتیجه 2 بر 2 شد به بنگر گفتیم همان جلو بماند و عقب نیاید.
چرا تیمی مثل سپاهان كه بهترین دروازه‌بان و مدافعان فوتبال ایران را دارد از 3 ، 4 موقعیت حریف 2 گل می‌خورد؟
ـ موقعیت‌های آنها روی ضد حمله به دست آمد و گل‌هایی كه خوردیم دال بر ضعف دفاع و دروازه‌بانمان نیست. مثلاً در یكی از صحنه‌ها هادی عقیلی لیز خورد و تعادلش را از دست داد. خودم به شخصه بازی هجومی را دوست دارم و ارائه بازی زیبا و حمله با نفرات كامل باعث می‌شود فضای پشت سر خالی شود و حریف بتواند از این فضا استفاده كند. به هرحال من هرجا كه باشم این سبك بازی را دوست دارم.
بعضی از كارشناسان می‌گویند سپاهان دفاع كردن بلد نیست.
ـ همانطور كه خدمتتان عرض كردم اعتقاد به بازی زیبا و روبه جلو دارم و از فوتبال دفاعی خوشم نمی‌آید. تا حدودی این انتقاد را قبول دارم البته من هم اگر بخواهم تیمم را به صورت لایه‌های دفاعی بچینم، بلدم فضا را از حریف بگیرم.
معمولاً تیم‌های شما بعد از تعطیلات خوب نتیجه نمی‌گیرند آیا امیدوارید بعد از این تعطیلی فاصله‌تان را با ذوب‌آهن كم كنید؟
ـ امسال بیشترین تیمی كه از برنامه‌ریزی لیگ لطمه خورد سپاهان بود. ما بازیكنان ملی در تیم‌های ملی زیاد داشتیم و هر وقت خواستیم به شرایط آرمانی نزدیك شویم با وقفه در برگزاری مسابقات مواجه شدیم. این تعطیلی كه حق مربی تیم ملی است ما از تعطیلی های قبلی لیگ به خاطر مسابقات غرب آسیا، بازی‌های آسیایی گوانگژو و اردوی اتریش قبل از آغاز لیگ ناراحتیم كه به تیم ما لطمه زده‌اند.
به پیروزی در 2 بازی عقب‌مانده و پر كردن فاصله 8 امتیازی با ذوب‌آهن امیدوارید؟
ـ ما فقط به قهرمانی فكر می‌كنیم و انتظار داریم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرد و در جام حذفی هم قهرمان شود. اگر از بازی‌های آینده امتیاز كامل را بگیریم با این شرایط خوبی كه داریم حتماً در لیگ قهرمان می‌شویم.
یعنی قول قهرمانی می‌دهید؟
ـ هیچ‌ وقت قول قهرمانی نمی‌دهم. فقط می‌گویم پتانسیل خوبی داریم و می‌توانیم قهرمان شویم.
به نظر شما به عنوان عضو كمیته فنی تیم‌های ملی سرمربی بعدی تیم ملی باید قبل از جام ملت‌ها مشخص شود یا پس از آن؟
ـ الان چون تكلیف سرمربی تیم ملی مشخص شده و او پس از پایان كارش در ایران به ژاپن می‌رود، مسئله‌ای پیش نمی‌آید اگر ما هم مربی بعدی مان را انتخاب كنیم.
آیا در كمیته تیم‌های ملی برای انتخاب مربی آینده تیم ملی مشورتی با شما شده؟
ـ صحبتی در این مورد نشده و من هم اگر در جایی احساس كنم كه مثمر ثمر نیستم از آنجا می‌روم. الان هم اگر مشورتی برای انتخاب مربی تیم ملی صورت نگیرد با فدراسیون فوتبال قطع همكاری می‌كنم.
فارغ از سمتی كه در فدراسیون فوتبال دارید به عنوان یك كارشناس نظرتان در مورد مربی بعدی تیم ملی چیست؟ باید ایرانی باشد یا خارجی و اگر خارجی، باید از چه سبكی برای فوتبال ایران مربی انتخاب كرد؟
ـ اجازه بدهید تكلیف جام ملت‌ها مشخص شود.
خودتان كه می‌گوید انتخاب مربی تیم ملی در این مقطع اشكالی ندارد.
ـ حالا اجازه بدهید اگر نظر ما را پرسیدند نقطه نظراتمان را ارائه می‌دهیم.

 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:ilna.ir