در گود بای پارتی افشین قطبی چهره های سرشناسی شرکت داشتند.از بابا شاه و بلد الملک در سریال قهوه تلخ گرفته تا رضا عطاران،کریم باقری و اعضای کادر فنی تیم ملی.....
   

مادر اشک هایش را زیر آستین لباسش پنهان کرده بود که مبادا پسرش ببیند، پسر پرانرژی اش. وقتی داشت می رفت، انگار قرار نبود دیگر پسرش را ببیند. وقت خداحافظی، دست پسرش را یک بار دیگر گرفت و آرام و بی صدا از در بیرون رفت و دزدکی در گوشه ای ایستاد. پسر پر انرژی، با تک تک میهمان ها دست می داد تا بدرقه شان کند، آنها که برای گودبای پارتی اش آمده بودند. جای خیلی ها خالی بود، خیلی از بازیکنان تیم ملی و خیلی از مسئولان فدراسیون فوتبال. مراسم، مراسم خداحافظی افشین قطبی بود، همان پسر فعال و اکتیو خانم سکینه علیشاهی، همان مادری که بابت دوری دوباره پسرش اشک هایش را پنهان می کرد. افشین انگار برای گودبای آخر، بیش از همه شور و اشتیاق داشت. اولین نفر آمد، آخرین نفر رفت. او امضا می داد، عکس می گرفت و سخنرانی می کرد. هر وقت میکروفن به دستش می افتاد از دوستان نزدیکش تشکر می کرد، همان ها که می گفت مثل برادار خودش بودند و مثل بردار، خواهر، مادر و خاله بازیکنان تیم ملی....
*اصغر حاجیلو؛ چسب عشق
افشین قطبی در این سال ها واژه ها و صفت های جالبی مانند crazy و بازیکن تشنه و گرسنه را در کارنامه دارد، در گودبای پارتی خود لقب بسیار حالب تری به اصغر حاجیلو سرپرست تیم ملی داد؛ «چسب عشق!» او که نمی دانست عشق به حاجیلو را در چه جملاتی خلاصه کند، یکی یکی حرف های جالب را پشت سر هم ردیف می کرد: «او چسب عشق است. یکجوری داستان می گوید و چیزها را تعریف می کند که آدم خیلی خوشش می آید. حاجیلو برای بازیکنان تیم ملی هم مثل پدر، مادر، خاله، بردار و خواهر است!» افشین قطبی در میان تشکرهای بی انتهایش، از مادر خود و همچنین دایی اش هم تشکر کرد: «باید دست مادرم را ببوسم که خیلی برای من زحمت کشید. من اگر این اخلاق را دارم به خاطر چیزهایی است که از پدر و مادرم یاد گرفته ام. من خوشبختم که مادرم معلم کلاس اول من هم بود.» سرمربی تیم ملی در میان انبوه تشکرها باید از خودش هم تشکر می کرد، از چیزی که به قول خودش به فوتبال ایران هدیه داد: «من یک چیز جدید به فوتبال ایران آوردم که فکر می کنم آن اخلاق و همین شور و اشتیاق بود.»
*منصوریان: قطبی بردها را به اسمش خودش می زد!
میکروفن خاموش نمی شد. افشین قطبی که از کنار آن نمی جنبید، اسکویی گزارشگر رادیو و اجرا کننده برنامه گودبای پارتی هم میهمانان مهم مجلس را یکی یکی برای سخنرانی فرا می خواند. تمام حرف ها قابل پیش بینی بود، الا حرف های علیرضا منصوریان دستیار قطبی. او بدون رودربایستی و به صورت غلافلگیر کننده ای حرف های جالبی به زبان آورد: «من امشب می خواهم بی پرده یکسری مسایل را بیان کنم. وقتی آقای قطبی به من پیشنهاد داد که به تیم ملی بیایم به برخی از دوستان زنگ زدم. آنها به من گفتند اگر به تیم ملی بروی این آدم تو را نابود می کند. به دوستان نزدیک افشین هم زنگ زدم تا مشورت کنم. آنها هم گفتند نرو که نابود می شوی. افشین عادت دارد تمام بردها را به نام خودش بزند و شکست ها را به اسم تو. ولی من تصمیم گرفتم بیایم و الان واقعا خوشحالم افشین به چشم یک بردار به من نگاه می کند. واقعا خدا را شکر ی کنم یک نیم نگاهی به من انداخت و توانستم با این تیم کار کنم.» منصوریان با احساسات لبریز شده است، دستی به سر بی مویش کشید و تمام حرف هایش را بیرون ریخت: «افشین قطبی در این مدت به من خیلی تقلب رساند. او بعد از تمرینات من را کنار می کشد و خیلی از نکات را می گوید. باید از بیوتر هم تشکر کنم. هر چند زبان او را نمی فهمم ولی یکسری چیزها را به من می گوید. کار با چنین تیمی من را وارد یک مسیر تازه کرد چون در پاس همدان یک عقبگردی داشتم.»
*گودبای پارتی دوم در هتل آکادمی
جای خیلی ها خالی بود، مثل مسئولان فدراسیون فوتبال. اما گودبای پارتی افشین قطبی مراسمی رسمی نبود، در حد یک مخفل دوستانه. صدار محرابی یکی از مسئولین برگزار کننده این مراسم می گوید: «خب، ما از فدراسیون تنها آقای کفاشیان را دعوت کرده بودیم که منتهی او گفت کار دارد و نمی تواند بیاید.» از بین اعضای بنیاد دل شیر هم کسی نبود، حتی دوستان نزدیک افشین قطبی. مصطفی زمانی بازیگر نقش حضرت یوسف در سریال یوسف پیامبر، نیکی کریمی و هنگامه قاضیانی سه بازیگیر مطرح سینما که عضو این بنیاد هستند هر کدام به دلایلی نتواسنتد به رستوران شیک تیس واقع در فرشته برند. این رستوران که در واقع پاتوق اغلب ستاره های مطرح سینما و فوتبال است، حتی با غیبت این میهمان ها شب شلوغی را پشت سر گذاشت. اعضای بنیاد دل شیر برای اینکه نشان دهند مشکلی با حضور در گود بای پارتی افشین قطبی ندارند، بعد از مراسم در حالی که ساعت از 30 دقیقه بامداد گذشته بود خود را به هتل آمادمی محل اردوی تیم ملی رساندند تا با قطبی وداع آخر را صورت دهند. برخی از بازیکنان تیم ملی هم مانند نکونام و مسعود شجاعی که به دلیل خستگی از سفر طولانی خود نتوانستند به رستوارن تیس بروند، در لابی همین هتل به جمع اعضای بنیاد دل شیر پیوستند تا گودبای پارتی دیگری هم در آکادمی برگزار شود. در مراسم اصلی، 9 تن از بازیکنان تیم ملی حضور داشتند. ایمان مبعلی، پژمان منتظری، محمد رضا خلتعبری، فرشید کریمی، قاسم حدادی فر، شهاب گردان، علیرضا حقیقی، محمد غلامی و کریم انصاری فرد 9 بازیکن تیم ملی بودند که خود را به مراسم رساندند و لوح تقدیر به اضافه نیم سکه خود را تحویل گرفتند. آن ها هم که نبودند در هتل آکادمی لوح های خود را از دست قطبی گرفتند. کریمی، زمانی و قاضیانی هم از این لوح های تقدیر بی نصیب نمانند و از دست قطبی، بابت زحمت هایی که برای بنیاد کشیدند و همواره حامی او بودند لوح خود را گرفتند.
*بابا شاه و بلد الملک تیم ملی را قهرمان کردند!
افشین قطبی خیلی دیر راه بیزنیس در ایران یاد گرفت. او وقتی با دست بانی اصلی برگزاری مراسم گودبای پارتی را نشان داد گفت: «نمی دانم بگویم خوشحالم یا ناراحت ولی آقای هاشمی را خیلی دیر پیدا کردم.» فکر اقتصادی قطبی برای برگزاری مراسم های اخیر مانند پاکسازی کوه، حضور در مسابقه دو و میدانی و ... او را به این فکر انداخت تا با حمایت شرکت نفت سپاهان، شرکت منیاتور و بنیاد دل شیر گودبای پارتی خود را برگزار کند. از بین بازیگران سینما چهره هایی مانند رضا عطاران، هادی کاظمی(بازیگر طنز و نقش بابا شاه در قهوه تلخ) و عارف لرستانی (نقش بلد الملک در قهوه تلخ) حضور داشتند. کاظمی که کلا هیچ سنخیتی با فوتبال ندارد اما برعکس لرستانی خوره فوتبال است. این دو هر کدام یک پیراهن تیم ملی را در مراسم دریافت کردند و پشت تریبون رفتند. اول نوبت لرستانی بود: «من خودم فوتبال بازی می کنم و در تیم هنرمندان عضو هستم. جلوی خیلی از بازیکنان معروف هم بازی کرده ام که خوشبختانه همیشه هوای من را داشته اند.» او که عاشق قطبی است، نیم نگاهی به سرمربی تیم ملی انداخت: «من واقعا ناراحتم که او دارد از بین ما می رود. به نظر من مسئولین فوتبال باید آقای قطبی را نگه داشته باشند. هنوز هم دیر نیست. می توانند نظرشان را عوض کنند.» او از کرامات قطبی هم گفت: «ایشان خیلی با اخلاق است و من واقعا علاقه زیادی به او دارم.» دست آخر هم نوبت به جام ملت ها رسید و پیشگویی لرستانی: «من پیشاپیش قهرمانی تیم ملی را در این مسابقات به آقای قطبی تبریک می گویم.» او که حرف هایش را تمام کرد نوبت به کاظمی رسید، کسکیه البته توضیح داد نه عاشق رنگ آبی است و نه قرمز: «من هیچوقت به یکی از این دو رنگ علاقه نداشتم. عاشق تیم ملی هستم و تیم ملی و قطبی را عشق است.» او هم از قطبی تشکر کرد به خاطر حضور در مراسم گودبای پارتی: «من عالقه خاصی به او دارم چون واقعا آدم با اخلاقی است. شک ندارم تیم ملی با او قهرمان جام ملت ها می شود.»
باقری: من بلد نیستم حرف بزنم
کریم باقری یکی از میهمان های ویژه بود، با آن چهره ساده و بی آلایشش. او که با حضور خود مراسم را تحت تاثیر قرار داد، در لحظه ای که قطبی رفته بود به میهمانان سرک بکشد جای او نشست! باقری که در بخشی از مراسم دعوت شد تا سخنرانی کند چند دقیقه طول کشید تا به اصرارها پاسخ مثبت بدهد: «والا شما من را می شناسید، بلد نیستم حرف بزنم!» او مکثی کرد و ادامه داد: «خیلی خوشحالم اینجا هستم و امیدوارم بتوانم در جام ملت ها کنار تیم باشم و یک کمک جزئی بکنم.»

 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:khabaronline.ir