سرپرست باشگاه استقلال گفت: می‌توانم هر روز سند جديدی از بدهی‌ها و اتفاقات رخ داده در دوران مديريت پيشين باشگاه رو كنم....
 دیدار علی فتح‌الله‌زاده به همراه علی انصاری با علی سعیدلو، اختلافات با واعظ آشتیانی و همچنین تصمیمات فدراسیون فوتبال بدون در نظر گرفتن نظر اعضای كمیته فنی باعث شد خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با علی فتح‌الله‌زاده سرپرست باشگاه استقلال و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی انجام دهد.

فارس: استقلال به اردوی تركیه می‌رود؟
در حال مهیا كردن مقدمات این اردو هستیم. استقلال به منطقه‌ای دور از فضای شهر می‌رود و در این منطقه فقط اردوی ورزشی و نه تفریحی برگزار می‌شود. در این سفر همه بازیكنان حضور خواهند داشت مگر بازیكنی كه نیاز به كارهای فیزیوتراپی و درمانی داشته باشد.

فارس: در مورد دیدارتان با سعیدلو و حضور علی انصاری در این نشست صحبت كنید.
من از علی انصاری خواستم كه با هم خدمت علی سعیدلو برویم. در این جلسه بیشتر در رابطه با خصوصی‌سازی باشگاه‌ها و توسعه ورزش صحبت كردیم. انصاری آدم اقتصادی است و جلسه پرباری بود. البته بعضی از دوستان فكر می‌كنند كه این جلسه در مورد هیأت مدیره باشگاه استقلال بوده است. من قبلا از ایشان خواسته بودم كه به باشگاه كمك كند اما ایشان چون ماركتینگ(بازار یابی) بانكی دارد به صلاح نیست كه در باشگاه پست بگیرد اما قول همه گونه همكاری را به ما داده است، یعنی هرچه در توانش باشد كم نمی‌گذارد.

فارس: دیدار انصاری و سعیدلو با توجه به اتفاقات گذشته عجیب نیست؟
من همیشه گفته‌ام یك موقع كارهای غیر متعارف می‌كنم. آدم‌هایی مثل انصاری می‌توانند به ورزش كمك كنند. او می‌تواند هم به استقلال و هم به پرسپولیس در راستای خصوصی‌سازی كمك كند. بعضی‌ها استاد به هم زدن رابطه‌ها هستند در حالی كه ورزش نیاز به همدلی و وفاق دارد.

فارس: همكاری شما و آقای انصاری هم عجیب است. به هرحال انصاری در مدیریت واعظ آشتیانی وارد باشگاه استقلال شد.
ما در نقاطی كه فكر مشترك داریم قرار است با هم همكاری كنیم. او به خاطر مشغله‌های زیادی كه دارد نمی‌تواند پست داشته باشد اما برای توسعه ورزش از كمك دریغ نمی‌كند و خوشحالم كه با برگزاری جلسه دیروز باعث شدم سوء‌تفاهمات آنها برطرف شود.

فارس: شما عضو هیأت رئیسه فوتبال هستید و این روزها انتقادهای زیادی به فدراسیون بابت انتخاب افاضلی برای تیم امید به دلیل مشورت نكردن با اعضای كمیته فنی می‌شود.
باید توضیحاتی در مورد ساختار بدهم. در فدراسیون، كمیته تیم‌های ملی مسئولیت انتخاب مربیان و مسائل فنی را برعهده دارد. این كمیته می‌تواند سرمربی انتخاب و یا بركنار كند اما در كمیته فنی است كه درباره مسائل روز بحث می‌شود، افراد نظرات خود را می‌دهند و در نتیجه این جلسات یك خروجی دارد كه این خروجی باید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شود آن موقع است كه ما می‌توانیم موافقت یا مخالفت خود را درباره این خروجی‌ها بگوئیم. درباره تصمیم اخیر هم هنوز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تشكیل جلسه نداده است. برای همین من هم مثل شما نمی‌دانم كه كمیته تیم‌های ملی بر چه اساسی تصمیم گرفته است. اگر آنچه كه شما می‌گوئید باشد مسئله قابل تعامل است. ما از بزرگانی مثل ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی دعوت به عمل آورده‌ایم كه از دانش‌شان استفاده كنیم. بر اساس گفته‌های شما اگر نظری پرسیده نشده رفتار مناسبی نیست.

فارس: به نظر شما كمیته فنی می‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد یا فقط نقش مشورتی دارد؟
به لحاظ حرفه‌ای ما باید ابتدا برای كمیته‌ها و افراد آن شرح وظایف را مشخص كنیم. مثلا وقتی از آقای قلعه‌نویی برای حضور در كمیته فنی دعوت می‌شود ابتدا باید وظایفش را به او تشریح كنیم و بعد ببینیم كه آیا او این سمت را قبول می‌كند یا خیر. اگر این تعامل نباشد اختلاف به وجود می‌آید. ما قطعا به زودی در فدراسیون جلسه‌ای خواهیم داشت. به هرحال سال‌ها تجربه داریم و نمی‌توانیم بگذاریم آبرویمان به راحتی برود. همه چیز باید حرفه‌ای دیده شود.

فارس: روز گذشته سایت باشگاه استقلال بابت بدهی‌های واعظ آشتیانی در زمان مدیریتش در این باشگاه مطلبی منتشر كرد، ظاهراً این كش و قوس‌ها بین شما و مدیریت گذشته ادامه دارد.
آقای واعظ آشتیانی رشید ایستاده تا برای ما مشكل درست كند. از این افشاگری‌ها زیاد است و اگر بخواهم آنها را مطرح كنم روزی یك سند می‌توانم ارایه دهم. امیدوارم واعظ آشتیانی به خودش بیاید و متوجه شود كه در فوتبال معرفت و مرام حرف اول را می‌زند. دوست ندارم واعظ آشتیانی به این وادی‌ها كشیده شود. او چون ورزشی نیست اسیر كسانی شده كه بعدا متوجه خواهد شد از آنها رو دست خورده است.

فارس: نكته جالب اینجاست كه واعظ پس از بركناری از مدیرعاملی از استقلال مدعی شد كه دیگر درباره فوتبال صحبت نمی‌كند اما مصاحبه‌هایش چیز دیگری را نشان می‌دهد.
واعظ به این پستی كه داشت علاقمندی پیدا كرده و اكنون كه رفته فهمیده كه نباید می‌رفت. من از او می‌خواهم صبر داشته باشد. سال آینده من كنار می‌روم و از او خواهش می‌كنم كه بازگردد. حاضرم به خاطر علاقه ایشان بروم تا بلكه استقلال بیش از این آسیب نبیند. نمی‌دانم ایشان مگر منفعتی در پرونده آلفا دارد كه این چنین صحبت می‌كند. او اگر جای من بود و كارهایی را كه برای استقلال انجام داده‌ام كرده بود چه واكنشی نشان می‌داد. واعظ آشتیانی ملعبه دست افرادی شده كه می‌خواهند از طریق او به استقلال حاشیه وارد كنند.
 
    
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  farsnews.com