ببخشيد اينطور حرف مي‌زنم ولي من سگ‌ جان هستم و هميشه به اطرافيانم مي‌گويم كه كنار زمين فوتبال از دنيا خواهم رفت و مرا همانجا دفن كنيد....
 
مدت‌هاست كه از اكبر میثاقیان مربی پر سروصدای فوتبال ایران خبری نیست. او سال گذشته شهرداری تبریز را به لیگ برتر آورد ولی در بازی‌های این فصل نتوانست با این تیم نتایج خوبی بگیرد و جایش را به حمید درخشان داد. این مربی مشهدی مدت‌هاست كه ارتباط خود را با رسانه‌ها محدود كرده و خیلی كم مصاحبه می‌كند. میثاقیان اما در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار سایت گل سكوت خود را شكست و به سوالات پاسخ داد. حرف‌های میثاقیان مثل همیشه جالب و خواندنی است.
 * آقای میثاقیان، چرا در شهرداری تبریز خوب نتیجه نگرفتید؟  
 
باور كنید من خودم خواستم با آن شرایطی كه پیش آمد جدا شوم. پارسال كه در دسته اول بودیم فشار زیادی به من آمد و لیگ را بدون باخت تمام كردیم. حتی از چند هفته پیش صعودمان قطعی شده بود ولی من گفتم كه باید بازی‌ها را بدون باخت تمام كنیم. خوشبختانه صعود كردیم ولی هیچ فرصتی برای ریكاوری نداشتیم. حتی خود من فرصت نكردم 48 ساعت ریكاوری كنم چه برسد به بازیكنان.
*یعنی این موضوع مشكل‌ساز شد؟
بله. ما فرصتی برای استراحت نداشتیم و برای اینكه بازیكنان جدید و قدیم با یكدیگر هماهنگ شوند احتیاج به زمان داشتیم ولی تا چشم بر هم زدیم بازی‌ها شروع شد. متأسفانه در طول مسابقات نوسان زیادی داشتیم و آن اواخر معده‌ام خونریزی كرد.
 *یعنی دیگر نمی‌توانستید مربیگری كنید؟
خیر،‌ نمی‌توانستم. من حرص و جوش زیاد می‌خوردم و این به ضررم شد به همین دلیل باید استراحت می‌كردم. خوشبختانه با خوبی و خوشی از شهرداری جدا شدم و هنوز هم با مدیران این تیم ارتباط خوبی دارم.
*الان مشكل خونریزی معده شما حل شده؟
 
خب الان كمتر حرص می‌خورم و خدا را شكر كه وضعیت بهتری دارم. من خیلی زحمت كشیدم تا این تیم را به لیگ برتر بیاورم و واقعا سختی كشیدم ولی الان كه مربیگری نمی‌كنم وضعیتم تا حدود زیادی بهتر است.
*پس اگر مربیگری كنید شاید دوباره خونریزی معده بگیرید؟!
نه، فكر می‌كنم دیگر خوب شدم. ببخشید اینطور حرف می‌زنم ولی من سگ‌ جان هستم و همیشه به اطرافیانم می‌گویم كه كنار زمین فوتبال از دنیا خواهم رفت و مرا همانجا دفن كنید.
 *فكر می‌كنید شهرداری تبریز در لیگ برتر بماند؟
 
گاهی اوقات توقعات از تیم‌هایی كه تازه به لیگ برتر می‌آیند زیاد است ولی معتقدم چنین تیم‌هایی در سال اول فقط باید برای سقوط نكردن بجنگند. البته شرایط بعضی از تیم‌ها مثل تراكتور كه پتانسیل بالایی دارد و بازیكنان خوبی هم جذب كرده است فرق دارد ولی معمولا تیم‌هایی مثل شهرداری، شاهین بوشهر، نفت و ... احتیاج به زمان دارند.
*در این مدت پیشنهادی نداشتید؟
پیشنهادهای زیادی از لیگ دسته اول داشتم ولی دنبال یك شرایط بهتر هستم و صبر می‌كنم. می‌خواهم بنزین سوپر بزنم و با قدرت برگردم.
 *الان كه بیكار هستید، بیشتر چه كارهایی انجام می‌دهید؟
 ورزش می‌كنم و شب‌ها برای دویدن به پارك می‌روم. فیلم فوتبال هم نگاه می‌كنم و در مورد مسائل فوتبالی مطالعه هم می‌كنم. البته گاهی اوقات خانواده‌ام ناراحت می‌شوند،‌ مثلا همسرم می‌گوید كه همیشه مربیگری می‌كنی و وقتی هم در خانه هستی فوتبال می‌بینی. یك بار هم بیا فیلم سینمایی تماشا كن.
 *فكر می‌كنید چه تیمی در بازی‌های این فصل قهرمان شود؟
باور كنید فوتبال خیلی بالا و پایین دارد و اصلا نمی‌توان پیش‌بینی كرد. رقابت در بالا و پایین جدول بسیار نزدیك است و من فكر می‌كنم 6 تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com