امسال حقوق ورزشكاران 15 تا 20 درصد اضافه شد ولی حقوق مربيان را فقط 10 درصد زياد كردند. آنها مدال های بين المللی می خواهند اما حقوق بين المللی نمی دهند....
 
 مدت هاست كه تكواندو با رضا مهماندوست به نتایجی دست می یابد كه در گذشته برایش دور از دسترس بود. امسال تیم تكواندو ایران برای دومین بار به مقام قهرمانی آسیا دست یافت سپس دومین قهرمانی را در جام جهانی چین به نام خود نوشت.

تیم ملی تكواندو در بازی‌های آسیایی گوانگجو با هدایت رضا مهماندوست به روند موفقیت های خود ادامه داد و توانست علاوه بر كسب اولین طلای كاروان ایران ركورد تك نشان زرین خود را نیز بشكند و باز هم این مهماندوست بود كه با اعتماد به یاران جوان خود توانست افتخار دیگری برای فدراسیون و كل كاروان رقم زند.

همه این موفقیت ها در تاریخ ثبت شد؛ اما واقعیت این است كه سرمربی تیم ملی دیگر انگیزه سابق را برای ادامه كار در تیم ملی ندارد. مهماندوست؛ سرمربی تیم ملی تكواندو با خبرنگار ورزشی شبکه خبری آتی نیوز مصاحبه‌‌ای انجام داد و تمام درد دل‌هایش را گفت و بسیاری از ناگفته‌هایش را بر زبان آورد.

بر اساس آیین نامه مدال آوران گوانگجو به مربیانی كه طلا می گرفتند فرقی نمی كرد یكی باشد یا چهار تا 100 سكه تعلق گرفت و مهماندوست به این مسئله معترض بود.

همه می دانند كه او دو فرزند تالاسمی دارد؛ اما تیم ملی تكواندو و حضور در اردوهای شبانه روزی را حتی به خاطر آنها هم تعطیل نمی كرد.

مهماندوست در این زمینه به سایت آتی نیوز می گوید: به خدا با خودم عهد كرده بودم كه در مسابقات جهانی كره تلافی این همه بی توجهی را بكنم؛ اما حیف كه عاشق ایرانم. آخر مربی كه 3 مدال طلا می گیرد با كسی كه یك طلا می گیرد باید به یك اندازه جایزه بگیرد. به خدا نمی دانم این چه قانونی است.

وی افزود: قرار بود این آیین نامه را تغییر دهند اما پشیمان شدند؛ البته شنیده ام كه بنا مربی كشتی فرنگی 130 سكه گرفته و فدراسیون تكواندو در حال رایزنی است كه تعداد مدال های مرا هم زیاد كند و به 120 رسیده است.

سرمربی تیم ملی تاكید كرد: با این برخوردها آدم را دلسرد می كنند، قبل هر مسابقه كلی امید می دهند كه اگر قهرمان شوید این كار را می كنیم، فلان پاداش را می دهیم اما وقتی بر می گردی همه چیز جور دیگر می شود.

وی با اشاره به دیدار سعیدلو در مراسم تجلیل از قهرمانان گفت: در آنجا ایشان مرا بغل كرد و بوسید و به رئیس جمهوری معرفی كرد.او گفت همه تیم تكواندو یك طرف مهماندوست هم یك طرف و احمدی نژاد هم تایید و اعلام كرد كه مرا می شناسد.

مهماندوست در ادامه گفت و گو با آتی نیوز یادآور شد: اما در عمل هیچی. شاید اگر تكواندو مثل كشتی بود بیشتر به آن توجه می شد. من استخدام رسمی سایپا بودم اما اعلام كردند كه اگر 20 روز پشت سر هم غایب باشم اخراجم می كنند و كردند.قرار شد سعیدلو پیگیر باشد تا دوباره به كارم برگردم.

وی افزود: دانشجوی فوق لیسانس بودم كه چون نمی توانستم به خاطر اردوها و بیماری بچه هاسر كلاس بروم اخراج شدم و باید دوباره از دانشگاه سراسری شروع كنم. حقوقم در تیم ملی تكواندو ایران یك سوم حقوق سرمربیگری‌ام در تایوان است من در المپیك آتن یونان برای این كشور دو مدال طلا آوردم.

سرمربی تیم ملی تاكید كرد: بعضی وقت ها كه آنها از حقوقم می پرسند خجالت می كشم كه بگویم. در آنجا ماهی 5 هزاردلار می گرفتم. عكس بزرگم را در سالن تمرینی و موزه ورزشی خود آویزان كرده اند و زیرش نوشتند مربی كه تایوان را به آروزی 100 ساله خود رساند و در المپیك آتن 2 طلا گرفت.

وی افزود: امسال حقوق ورزشكاران 15 تا 20 درصد اضافه شد ولی حقوق مربیان را فقط 10 درصد زیاد كردند. آنها مدال های بین المللی می خواهند اما حقوق بین المللی نمی دهند.

مهماندوست از مذاكره خود با رئیس فدراسیون هلند خبر داد و گفت: آنها از مربی كره ای خود راضی نیستند و چون نتایجش ضعیف بوده می خواهند بركنارش كنند. تایوان همچنان دنبال من است. اگر به طور رسمی اعلام كنم كه دیگر با تیم ایران نیستم چندین كشور مرا می خواهند. اگر بخواهند به همین وضعیت ادامه دهند از ایران می روم. وقتی این همه موفقیت به چشم هیچكس نمی آید چرا باید من خودم را بكشم. از قدیم گفته اند قدر حقوقی كه میگیری كار كن.
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  atynews.com