با پاسخگو شدن وزیر ورزش در قبال مجلس در صورت تشکیل وزارتخانه مجلس، یکی از دلایل طرح سوال از رئیس جمهور حذف خواهد شد. این از دلایل موافقان تاسیس این وزارتخانه در جلسه امروز مجلس بود...
 
 
پس از آنکه مخالفان طرح ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان، آن را مخالف قانون برنامه و دخالت در امور اجرایی و ... دانستند، نوبت به موافقان هم رسید.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان، تشکیل وزارت ورزش را در راستای اقتدار مجلس دانست که می​تواند از وزیر ورزش نیز سوال کند در حالیکه رئیس سازمان تربیت بدنی به مجلس پاسخگو نیست.

او که از متقاضیان تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی بود، تشکیل وزارت ورزش را منجر به اعمال نظارت مجلس بر این وزارتخانه دانست و گفت: پس از ارائه گزارش تفحص از سازمان تربیت بدنی طی 15 روز آینده درخواهید یافت که چه اتفاقاتی دور از منظر نظارتی مجلس رخ داده است.

کواکبیان این طرح را برای باقیات و صالحات نمایندگان مفید دانست و افزود: حال که رئیس سازمان ملی جوانان برکنار شده و رئیس جدید هم در بیمارستان است بهترین زمان برای ادغام این سازمان است.

علی اکبر اولیاء نماینده یزد هم که در صف موافقان این طرح بود، تشکیل وزارت ورزش را در راستای پاسخگو کردن کلیت دولت به مجلس خواند و گفت: تا کنون از رئیس سازمان تربیت بدنی نمی​توانستیم سوال کنیم و باید از طریق رئیس​جمهور پیگیری می​کردیم که سوال از او هم امکان پذیر نبوده است .

وی تصویب وزارت ورزش را گامی برای پرهیز از سوال از رئیس جمهور خواند.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  atynews.com