رييس فدراسيون فوتبال کشورمان گفت:‌ با توجه به شکايت باشگاه ذوب آهن به فيفا با مدير عامل اين باشگاه برخورد تندی خواهيم کرد.
 
  ''علی کفاشیان''‌ روز چهارشنبه پس از پایان جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، تاکید کرد:‌ همه باید به تصمیمات فدراسیون احترام بگذارند و شکایت ذوب آهن به فیفا بی احترامی به فدراسیون است.
وی در خصوص انتخاب هومن افاضلی به عنوان مربی موقت تیم فوتبال امید کشورمان گفت: در مدتی که تا انتخاب سرمربی جدید این تیم باقی مانده است، افاضلی را انتخاب کردیم تا به طور موقت اوضاع این تیم را کنترل کند.
کفاشیان در مورد شایستگی افاضلی برای حضور در این سمت اظهار داشت:‌ افاضلی شرایط لازم را بیشتر از خیلی افراد دیگر دارد، زیرا هم مدارک مربیگری معتبری دارد و هم از تجربه بالایی برخوردار است، ضمن اینکه عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال نیز هست.
وی ادامه داد: از مرتضی محصص و امیر قلعه نویی خواستیم تا با نظارت بر تمرینات تیم امید به افاضلی کمک کنند.
رییس فدراسیون فوتبال در مورد نقش کمیته فنی فدراسیون فوتبال در تصمیمات این فدراسیون گفت: کمیته فنی تنها نقش مشورتی دارد و در مورد انتخاب مربی تیم رده های مختلف کمیته تیم های ملی باید تصمیم گیری کند.
وی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های آسیا گفت:‌ این تیم برای شناخت بهتر مربیان از بازیکنان به اردوی قطر اعزام شده است.
کفاشیان افزود: بازیکنان تیم ملی مصمم هستند که قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورند و ما نیز خیلی به موفقیت این تیم امیدواریم.
وی در واکنش به این سئوال که آیا ناکامی در جام ملت های آسیا آخرین فرصت اعضای فدراسیون فوتبال است و شما احتمالا از سمت خود کنار خواهید رفت، تصریح کرد: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد و حتی اگر در جام ملت ها هم نتیجه مناسبی کسب نکنیم از سمت خود استعفا نمی دهم.
وی ادامه داد: با تجربیاتی که در این چند سال کسب کرده ایم یک برنامه چهار ساله برای آینده فوتبال در نظر داریم که بعد از جام ملت ها آن را اجرایی می کنیم.
کفاشیان در مورد انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و شانس ایران برای کسب کرسی در آن گفت:‌ ما به موفقیت در این انتخابات امید زیادی داریم، زیرا ایران نقش مهمی در فوتبال آسیا دارد و حق ماست که در کنفدراسیون فوتبال آسیا پست های مهمی را داشته باشیم.
وی در مورد اعلام آمادگی ایران برای کمک به قطر برای برگزاری جام جهانی 2022 گفت: اگر فیفا برای برگزاری چند بازی این مسابقات در خارج از قطر تصمیم گیری کند ما از هم اکنون آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کرده ایم. 
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  football3.ir