کره جنوبی که تنها در سه دوره جام ملت های آسیا غیبت داشته است، در قطر به کسب سومین قهرمانی پس از 50 سال می اندیشد....
 
کره جنوبی در بین 5 یا 6 کشور مدعی قهرمانی قرار دارد و این در شرایطی است که آخرین قهرمانی این کشور در جام ملت های آسیا به سال 1960 و مسابقات به میزبانی همین کشور برگزار شد، باز می گردد.

اکنون این تیم که در آسیا به ببرهای این قاره شهرت یافته است، در فکر این است که با استفاده از بازیکنانی جوانی چون لی چونگ یونگ22 ساله از بولتون، کی سونگ یونگ 21 ساله از سلتیک و سون هیونگ مین 18 ساله از هامبورگ بعد از 51 سال به قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

کره جنوبی که میزبانی جام جهانی 2002 و کسب عنوان چهارم این رقابت ها را به همراه هفت دوره حضور در جام جهانی در کارنامه دارد، تنها دو بار آن هم در دو دوره آغازی رقابت ها به قهرمانی در جام ملت های آسیا رسیده و طی سه دوره اخیر دو عنوان سومی را کسب کرده است.


مسیر صعود
باتوجه به قوانین جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا که سه تیم نخست هر دوره را به طور مستقیم راهی دوره بعد می کند، این تیم بدلیل اینکه مقام سوم مسابقات سال 2007 را داشت مستقیما به رقابت های سال 2011 دوحه صعود کرد.


مربی و تاکتیک
"چو وانگ رائه" پس از جام جهانی 2010 هدایت کره جنوبی را بر عهده گرفت. او که در دهه های هفتاد و هشتاد یکی از ستاره های تیم ملی کره جنوبی به عنوان یک بازیساز بود، پس از بازنشستگی در سال 1987 وارد دنیای مربیگری شد و به عنوان دستیار در تیم "رویال دائه جو" فعالیت و پس از آن در تیم هایی چون آنیانگ و سئول مربیگری کرد.
وی با توجه به اینکه خودش در دوران بازیگری در کارهای هجومی شرکت داشته، مدل بازی کره را هجومی و بر اساس شیوه بازی قهرمان جهان یعنی اسپانیا قرار داده است. او ترجیح می دهد تیمش با سیستم 3-4-3 بازی کند. با این حال بیشتر بازیکنان کره معتقد هستند که بازیکنان ناَنا با این سیستم به سختی می توانند خود را تطبیق دهند.


ستاره تیم
با وجود همه بازیکنان جوانی که در این تیم وجود دارد بی شک پارک جی سونگ جادوگر بازیکن تیم منچستریونایتد جادوگر تیم ملی کشورش خواهد بود. او کاپیتان تیم ملی کشورش است، در جام جهانی آفریقای جنوبی کمک زیادی به کره کرد تا به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند. ضمن اینکه او تنها بازیکنی کره ای است که در سه جام جهانی مختلف گلزنی کرد.
پارک رقابت های سال 2007 را بدلیل مصدومیت از دست داد ،اما در قطر این فرصت را دارد که باتوجه به خداحافظی اش پس از این رقابت ها تعداد بازی های ملی خود را به مرز صد نزدیک کند.


پیش بینی

کره جنوبی در کنار مدعیانی چون عربستان، استرالیا، ژاپن و ایران از شانس های نخست کسب عنوان قهرمانی است. استرالیا از اصلی ترین رقبای این تیم است که در همان مرحله گروهی با یکدیگر رقابت می کنند و دیدار آنها می تواند برای تعیین صدرنشینی گروه سه بسیار با اهمیت باشد.
تیم های این گروه با تیم های گروه چهارم دیدار خواهند کرد که در آن تیم ملی کشورمان به همراه کره شمالی، عراق و امارات حضور دارند. قطعا استرالیا و کره جنوبی از ملاقات با ایران اجتناب خواهند کرد ودوست دارند که با تیمی ضعیف تر دیدار کنند. عبور آنها از این مرحله می تواند حکم صعودشان به مرحله نیمه نهایی را امضا کند؛ چراکه قطعا با تیم های آسانتری روبرو خواهند شد.




گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  bornanews.com