از امروز برای شما علاقمندان به فوتبال به خصوص جام ملتهای آسیا بخشی به نام ملاقات با مربیان را درج می کنیم تا با حال و هوای نیمکت داغ مربیان در تورنمنت آسیایی 2011 بیشتر...
 
 

از امروز برای شما علاقمندان به فوتبال به خصوص جام ملتهای آسیا بخشی به نام ملاقات با مربیان را درج می کنیم تا با حال و هوای نیمکت داغ مربیان در تورنمنت آسیایی 2011 بیشتر آشنا بشویم.
گروه D جام ملتهای آسیا                      
ایران

مربی تیم ملی ایران سید افشین قطبی در نوزدهم بهمن 1342 - 8 فوریه 1964،  در شیراز به دنیا آمد.او در زمان تحصیل در دانشگاه یو سی ال ای لس انجلس بازیکن این تیم بود و بعد  به عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان همین دانشگاه کار می‌کرد.افشین قطبی در بازی‌های جام جهانی 1998 مشاور سرمربی تیم ملی آمریکا بود که با ایران در یک گروه قرار داشت. او از سال 2001 همراه با گاس هیدینگ سرمربی تیم ملی کره جنوبی برای آماده کردن تیم این کشور برای جام جهانی 2002 ویدئو آنالیزور  و دستیار هیدینگ شد. بعد از جام جهانی به باشگاه سوان سامسونگ پیوست.سال 2006 او در جمع دستیاران ادووکات مربی کره جنوبی بود و یکسال بعد وقتی پیم وربیک مربی کره جنوبی شد او سمت کمک مربیگری تیم را برعهده گرفت.قطبی در سال ۲۰۰۷ برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس تهران به ایران بازگشت. وی توانست در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، پرسپولیس را به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران برساند.افشین قطبی در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و در سه بازی باقیمانده انتخابی جام جهانی نتوانست ایران را به آفریقای جنوبی برساند.او آبان ماه گذشته اعلام کرد پس از مسابفات جام ملت‌های آسیا 2011  داوطلبانه از تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری می‌کند.  قطبی هفته گذشته به عنوان مربی باشگاه شیمیزو اس پالس ژاپن معرفی شد که بعد از جام ملت ها کارش را در جی لیگ ژاپن آغاز کند.

 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  tacklesevvom.com