مجاهد خذیراوی...
 
مجاهد خذیراوی، پیستون راست طلایی استقلال پس از اتفاقی که در فروردین سال 81 برایش به‌وجود آمد، دقیقاً زمانی که تنها 20 سال داشت، از متن فوتبال کنار رفت، ستاره‌ای که حتی بلاژویچ با وجود بازیکنی چون مهدی مهدوی‌کیا، از وجود او استفاده می‌کرد و به هیچ‌عنوان از کنار نام این بازیکن بی‌تفاوت نمی‌گذشت. خذیراوی 29 ساله پس از آنکه با پیراهن استقلال اهواز مقابل شیرین‌فراز کرمانشاه یک گل سه‌امتیازی به ثمر رساند، دوباره مورد توجه قرار گرفت.

مجاهد! این روزها به چه موضوعی فکر می‌کنی؟

در حال حاضر به این موضوع فکر می‌کنم که در استقلال اهواز و در سن 29 سالگی دوباره در فوتبال احیا شوم و با این تیم به لیگ‌برتر برگردم.

واقعاً فکر می‌کنی در سن 29 سالگی توانایی رسیدن به این خواسته‌ها را داشته باشی؟

مطمئنم اگر خودم بخواهم می‌توانم. برای همین منظور هم بیشتر از همیشه تلاش می‌کنم تا چند سال عقب‌ماندگی ناخواسته بر اثر مصدومیت و محرومیت را جبران کنم.

تو زمان مایلی‌کهن فرصت خوبی برای بازگشت در فولاد به دست آوردی اما چرا از آن استفاده نکردی؟

در فولاد زیر نظر مایلی‌کهن و خاکپور عالی کار می‌کردم و می‌توانستم دوباره همان مجاهد خذیراوی گذشته شوم که همه از من انتظار دارند اما دو بار رباط صلیبی پاره کردم که این شاید بدترین اتفاق برای یک بازیکن باشد. بار اول در بازی با پیکان حسین تاجیک از پشت تکل زد و باعث پارگی رباط صلیبی‌ام شد. بعد از چند ماه برگشتم اما در تمرین فولاد، مهدی چمن‌آرا ناخواسته تکلی روی پایم رفت که مجدداً و برای دومین بار رباط صلیبی‌ام پاره شد. این دو اتفاق حداقل سه سال مرا عقب انداخت.

فکر می‌کنی بدشانسی‌هایت به پایان رسیده؟

اگر خدا بخواهد بدشانسی‌هایم تمام شده و من کم‌کم در حال رسیدن به خواسته‌هایم هستم. عاشق استقلالم و به همین دلیل در حال تلاش هستم با کمک داریوش یزدی، سرمربی استقلال اهواز به شرایط آرمانی برگردم.

بزرگترین بدشانسی خودت را چه موضوعی می‌دانی؟

من فکر می‌کنم شانس بزرگم زود رسیدن به آرزوهایم یعنی رسیدن به پیراهن استقلال و تیم‌ملی بود که برایم محقق شد اما به همین اندازه هم بدشانس بودم که خیلی زود از اوج فوتبال براثر محرومیت و دو بار پارگی رباط صلیبی کنار رفتم و همه‌چیز را از دست دادم.

به تیم‌ملی هم فکر می‌کنی؟

واقعاً نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما اگر برگردم، جناح راست تیم‌ملی را قبضه می‌کنم!

واقعاً؟ مثلاً الان اگر بودی، قطبی تو را به خسرو حیدری ترجیح می‌داد؟

الان همه می‌بینند کریم باقری در 37 سالگی شاید بهترین هافبک ایران باشد. خسرو حیدری بازیکن خیلی خوبی است اما من اگر آماده بودم، می‌توانستم در جام ملت‌ها نیز برای تیم‌ملی بازی کنم.

فکر نمی‌کنی خیلی اعتمادبه‌نفس داری؟

من به توانایی خودم واقفم. اگر زمان بلاژویچ را یادتان باشد، چیرو مرا در جناح راست به مهدوی‌کیا ترجیح داد و از من در پست پیستون راست استفاده کرد و آقامهدی را در پست بغل راست قرار می‌داد. من فکر می‌کنم در آن مقطع بازیکنی در جناح راست بهتر از مهدوی‌کیا وجود نداشت اما چیرو از من در پست پیستون راست استفاده می‌کرد.

تاکنون چند گل در رقابت‌های دسته‌اول زده‌ای؟

سه گل، اما در صددم تعداد گل‌هایم را دورقمی کنم و اگر خدا بخواهد، حتماً به این خواسته‌ام می‌رسم. گفتم که می‌خواهم با استقلال اهواز به لیگ راه پیدا کنم. عاشق پیراهن استقلال هستم و از بچگی به این پیراهن عشق می‌ورزیدم، حالا هم می‌خواهم با این پیراهن به لیگ‌برتر و تیم‌ملی برسم.

محرومیت و اتفاق فروردین 81 را فراموش کرده‌ای؟

بله، همه آن اتفاقات را فراموش کردم و دیگر به مسائل تلخ گذشته فکر نمی‌کنم.

 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  khabaronline.ir