روزنامه های قطر امروز در این باره نوشتند: دلیل سرعت زیاد بازیکنان ایران برای رسیدن به اتوبوس و بازگشت به سمت هتل، سرو غذا عنوان شده اما مشخص است که سرمربی تیم ایران در آستانه بازی با عراق به بازیکنانش گفته مصاحبه نکنید...

تمرینات تیم ملی ایران روز گذشته در حالی پیگیری شد که بازیکنان عراق به تشخیص سیدکا استراحت داشتند. فشار تمرینات باعث شد تا سرمربی عراق به بازیکنانش استراحت بدهد اما در تمرین ایران، مهم ترین نکته عدم مصاحبه بازیکنان با خبرنگاران سایر کشورها در پایان تمرین بود.روزنامه های قطر امروز در این باره نوشتند: دلیل سرعت زیاد بازیکنان ایران برای رسیدن به اتوبوس و بازگشت به سمت هتل، سرو غذا عنوان شده اما مشخص است که سرمربی تیم ایران در آستانه بازی با عراق به بازیکنانش گفته مصاحبه نکنید!

 

قطبی پیگیر فیلم بازی عراق

افشین قطبی از مسئولان تیم ملی خواست فیلم بازی تدارکاتی عراق مقابل عربستان سعودی که با گلزنی یونس محمود و برتری عراق همراه شد را برای وی تهیه کنند. قطبی که دیروز توانست فیلم آخرین بازی تدارکاتی عراق که با شکست 3 بر 2 مقابل چین به پایان رسید را تماشا کند، برای امروز یک جلسه تمرین را در نظر گرفته است. عراق اما بعد از استراحت کامل در روز شنبه، امروز دو نوبت تمرین خواهد کرد.

 

تکرار شکست اروپایی ها در روز دوم

دومین روز از جام ملت های آسیا همانند روز نخست، با شکست مربیان اروپایی برابر آسیایی ها همراه شد! چین به رهبری چائو هونگ بو از سد کویت گذشت که جوران توویدزیچ اهل صربستان را روی نیمکت داشت. در روز اول نیز، برونو متسو مربی فرانسوی قطر مقابل وادین آبراموف مربی ازبکستان مغلوب شد.فوتبالدوستان ایرانی دوست دارند شکست مربیان اروپایی برابر آسیایی ها تا پایان مرحله اول و رویارویی افشین قطبی با وولفگانگ سیدکا ادامه داشته باشد.

 

پخش مستقیم تمرین تیم ها

شبکه الکاس قطر صاحب حق پخش جام ملت های آسیا، تمرینات تیم های مختلف را بصورت مستقیم روی آنتن می برد. این کار برای نخستین بار است که در جام ملت های آسیا انجام می شود و شبکه الکاس با حضور در محل تمرینات از آخرین وضعیت تیم ها بصورت زنده گزارش تهیه می کند. شبکه الکاس همچنین قبل از برگزاری هر مسابقه، با چند دوربین مسیر حرکت اتوبوس های حامل بازیکنان تیم هایی که مسابقه دارند را از هتل محل اقامت آن تیم ها تا ورزشگاه محل برگزاری مسابقه به تصویر کشیده و بصورت مستقیم پخش می کند.

 

اشک های امیر قطر سوژه رسانه ها

با وجود گذشت دو روز از مراسم افتتاحیه جام ملت های آسیا کماکان جالب ترین صحنه قبل از شروع مراسم افتتاحیه، سوژه رسانه های منطقه است. هنگامی که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر وارد ورزشگاه شد و در جایگاه ویژه قرار گرفت، «ابو علی» مرد پا به سن گذاشته اهل قطر در حالی که از سوی نوه اش همراهی می شد به وسط زمین چمن ورزشگاه رفت و مراتب تقدیر هموطنانش از حاکم کشور برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 را در قالب ابیات شعر بیان کرد تا اشک های امیر قطر کاملا نمایان شود. این صحنه در دو روز اخیر بارها از شبکه های مختلف پخش شد و روزنامه ها نیز در مطالب متعدد به آن پرداختند.

 

درگیری پسیرو با خبرنگاران سعودی!

فشار زیادی که روی سرمربی پرتغالی تیم ملی عربستان سعودی وجود دارد، کار این مربی با خبرنگاران سعودی را به جای باریک کشاند!

خوزه پسیرو در نشست مطبوعاتی روز شنبه وقتی با انتقادات شدید و سئوالات متعدد خبرنگاران سعودی روبرو شد، با عصبانیت گفت: «من به اینجا آمده ام تا برای تیمم مقام کسب کنم؛ قرار هم نیست جواب تمام سئوالات شما را بدهم؛ مدت هاست که آسایش ندارم و انتقادات رسانه ها از تیم ملی بسیار بی رحمانه است. باید بازیکنان را آسوده بگذارید و فقط از من انتقاد کنید. من هم اگر مربی خوبی نیستم، چرا برکنارم نمی کنند؟! همین امروز برکنارم کنند، بهتر است تا فردا!» جلسه مطبوعاتی پیسیرو در یک جو متشنج و در میان اعتراضات شدید خبرنگاران سعودی به این مربی، خاتمه یافته اعلام شد.

جایگاه های ویژه برای معلولان

مسئولان برگزاری پانزدهمین دوره جام ملت های آسیا برای معلولان تمهیدات خاصی اندیشیده اند. در تمام ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات، درب های ورودی و پارکینگ های خاص برای اتومبیل های حامل افراد معلول وجود دارد.کمیته برگزاری مسابقات همچنین جایگاه های ویژه ای در بهترین نقاط ورزشگاه برای معلولان تدارک دیده و بصورت جداگانه از این افراد پذیرایی می شود.

 

سعودی ها رکورددار تعداد خبرنگاران!

عربستان سعودی با 180 نماینده، بیشترین تعداد خبرنگار را در جام ملت ها دارد. در شرایطی که انتظار می رفت ژاپن با 140 خبرنگار بیشترین تعداد خبرنگار را در جام ملت ها داشته باشد، سعودی ها گوی سبقت را از چشم بادامی ها ربوده و 180 نماینده به قطر فرستاده اند. از این تعداد 60 خبرنگار مربوط به روزنامه ها و خبرگزاری ها و 120 خبرنگار مربوط به شبکه های رادیو تلویزیونی هستند و اکثر قریب به اتفاق آن ها مخالف شدید خوزه پیسیرو مربی پرتغالی تیم ملی عربستان سعودی هستند.

 

تمجید قطری ها از سرمربی ازبکستان

رسانه های قطر به تمجید از عملکرد فنی و اخلاقی وادیم آبراموف سرمربی ازبکستان پرداختند. به اعتقاد قطری ها آبراموف علاوه بر هدایت فنی قابل تحسین تیم ازبکستان برای کسب پیروزی برابر قطر، با حرف هایی که در پایان مسابقه زد نشان داد که در زمینه اخلاقی نیز مربی قابل احترامی است.آبراموف بعد از شکست دادن میزبان از هواداران قطر پوزش خواست و گفت: «از اینکه جشن باشکوه هواداران قطر را خراب کردیم، غذرخواهی می کنم.»

 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com