تبلغيات گسترده در قطر برای جلب نظر مردم اين كشور جهت خريد بليت و تماشای فوتبال از ديد روزنامه آس اسپانيا مضحك و البته تاسف‌برانگيز است....

كشور اسپانیا یكی از چند رقیب روسیه و قطر در انتخابات میزبان جام جهانی بود و با وجود هزینه‌های زیادی كه صورت گرفت در نهایت برابر ثروت بی پایان امیر قطر شكست را تجربه كرد.
پس از آنكه میزبانی جام جهانی برای روسیه و قطر قطعی شد حملات زیادی از سوی روزنامه‌های انگلیسی، هلندی، اسپانیایی، آمریكایی و فرانسوی علیه قطر و روسیه شكل گرفت و آس اسپانیا یكی از فعال‌ترین این روزنامه‌های معترض بوده كه تقریبا هر هفته گزارشی كامل و البته تخریبی علیه اوضاع میزبانی در قطر منتشر كرده است.
ماجرایی كه این بار زیر تیغ انتقاد آس اسپانیا قرار گرفته بی میلی مردم این كشور به فوتبال است.
در این گزارش آمده است: هنگام مطالعه این گزارش وضعیت فوتبال و عطش مردم به فوتبال در اسپانیا یا انگلیس را مقابل چشمانتان تجسم كنید و سپس آن را با اوضاع مشابهش در قطر مقایسه نمایید. این همه تبلیغات میلیونی با جوایز میلیونی برای آنكه مردم برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه بیایند و آبروی قطر مقابل دیدگان نمایندگان فوتبال آسیا و اروپا و كلا فیفا نرود.
در ادامه آمده است: البته مشكلی ندارد چرا كه مقاماتی از فیفا كه به قطر رای داده‌اند این كشور را می‌شناسند و به خوبی می‌دانند كه مسابقات فرمول یك یا تنیس هم با همین تبلیغات و جوایزش در كشورهای عربی مشهور شده وگرنه دلیلی وجود ندارد كه مردم این كشورها عاشق چنین ورزش‌هایی باشند. برای آنها عكس گرفتن از رافائل نادال همان قدر جذاب است كه عكس گرفتن از برد پیت هالیوودی!
نویسنده آس اسپانیا با اشاره به شكست دو تیم عربی، یكی قطر میزبان و دیگری كویت مدعی در نخستین بازی در جام ملت های آسیا نوشت: ای كاش مقامات فیفا متوجه این امر می‌شدند كه شرط میزبانی فقط پول‌دار بودن نیست كه البته در این خصوص آمریكا، انگلیس، هلند، بلژیك یا اسپانیا كمتر از قطر نبودند اما شرط مهم‌تر دلسوزی برای روح فوتبال است كه در چنین شرایطی باید تنها به حالش تاسف خورد.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  farsnews.com