ستارگانی که به دلیل مصدومیت جان ملتهای آسیا را از دست دادند...
 
جام پانزدهم برای کشورهای آسیایی در شرایطی آغاز شده که ورزشگاه های دوحه، غیبت تعدادی از ستارگان فوتبال قاره کهن را احساس می کند. ستاره هایی که به جای جولان دادن در مستطیل سبز، راهی اتاق عمل شدند و جشن بزرگ فوتبال آسیا را از دست دادند.

 پارک چو یونگ (کره جنوبی):

ستاره باشگاه موناکو فرانسه بعد از به ثمر رساندن گل برتری بخش تیمش مقابل سوشو در وقت های تلف شده مسابقه، جشن شادی نافرجامی داشت و زیر دست و پای همبازیانش دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد! شماره 10 موناکو و تیم ملی کره جنوبی که امید اول خط حمله این تیم برای جام ملت ها بود، مذاکرات اولیه برای انتقال قرضی به باشگاه چلسی انگلستان در نقل و انتقالات زمستانی را هم انجام داده بود اما سرنوشت ورزشی این ستاره 26 ساله به همین راحتی تغییر کرد و زیر تیغ جراحی قرار گرفت.

 

محمد سالمین (بحرین):

آسیب دیدگی شدید کاپیتان در یک بازی دوستانه، ضربه بزرگ دیگری بود بر پیکر نیمه جان تیم ملی بحرین که قبل از آن سید محمد عدنان بهترین مدافعش را نیز بدلیل مشابه از دست داد. شماره 10 بحرین به اعتقاد سلمان الشریده سرمربی بحرین، نه تنها درون میدان بلکه در خارج از زمین نیز یک فرمانده واقعی برای این تیم بشمار می رفت و بازیکن دیگری نمی تواند جای خالی محمد سالمین را پر کند.

 

میلاد میداودی (ایران):

ضربه تعمدی بازیکن ملوان که هنوز درباره آن ابهاماتی وجود دارد، ستاره استقلال در لیگ دهم را از همراهی ایران در دوحه محروم کرد. شماره 10 استقلال که در اولین سال حضورش در این تیم، نمایشی فراتر از انتظارات داشت و در تورنمنت غرب آسیا نیز بیش از سایر مهاجمین تیم ملی گل زد، بعد از رفع سوء تفاهمات با قطبی جزو کاندیداهای پیراهن اصلی تیم ملی بود اما تقدیر حکایت دیگری داشت. میداودی نیز همانند دیگر غایبین مصدوم جام ملت ها راهی اتاق عمل شد و باید منتظر شروعی دوباره باشد.

 

سید محمد عدنان (بحرین):

عامل نرفتن عربستان سعودی به جام جهانی 2010 که با گل دققه 3+90 در بازی پلی اف غرب آسیا در ریاض باعث ناکامی سعودی ها شد، سرشناس ترین مدافع غایب در دوحه است. خیلی ها شماره 16 بلند قامت بحرین که علاوه بر کارهای دفاعی یک گلزن نیز محسوب می شود را بهترین مدافع منطقه غرب آسیا میدانند اما یک برخورد شدید در جریان بازی باشگاهی باعث اضافه شدن نام وی به فهرست مصدومانی شد که جام ملت ها را از دست دادند. شدت مصدومیت سید محمد عدنان بیش از سایر غایبین بود و باشگاه الخور قطر نیز مجبور شد برای فصل جاری نام بازیکن دیگری را جایگزین وی کند.

 

بایچونگ بوتیا (هند):

در تیمی که با شعار 11 بازیکن و یک میلیارد تپش قلب به جام ملت ها راه یافته است، مهاجم باشگاه «ایست بنگال» محبوب ترین بازیکن کشورش محسوب می شود و برای آن ها یک ستاره است. بایچونگ بوتیا نتوانست در آخرین سال های حضورش در مستطیل سبز، شرکت در مرحله نهایی جام ملت ها را بعنوان مهم ترین تورنمنت دوران ورزشی اش تجربه کند. اهمیت این بازیکن برای هندی ها به گونه ای بود که باب هافتون روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با استرالیا عنوان کرد تیم هند شانسی برای رقابت با سایر تیم ها ندارد، خصوصا که بایچونگ را هم در اختیار نداریم.

 

ریچارد گارسیا (استرالیا)

: پیش از سفر به دوحه بود که فدراسیون فوتبال استرالیا خبر مصدومیت شدید ریچارد گارسیا در جریان بازی های باشگاهی انگلستان را منتشر و «تومی اور» بازیکن اینتراخت هلند را بعنوان جایگزین ستاره مصدوم تیمش معرفی کرد. هافبک-مهاجم 30 ساله باشگاه هال سیتی انگلستان جزو نفرات اصلی استرالیا در جام جهانی 2020 بود که وی نیز اسیر مصدومیت شد و جام ملت ها را از دست داد.

  
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com