واکنش های درباره از دست دادن کرسی نایب رئیسی کنفدارسیون فوتبال از سوی علی سعیدلو، همچنان ادامه دارد....

 

رئیس سازمان تربیت بدنی در حالی این کرسی را از دست داد که با خود، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال را پایین کشید و او را به ناکامی رساند. بعد این اتفاق ویژه فوتبال منابع خبری نزدیک به سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال اعلام کردند کفاشیان به دلیل فشارهای رئیس ورزش از کاندیداتوری هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار کشیده است. حتی عنوان شد دلیل این اتفاق به عدم اعتماد کامل سعیدلو به رئیس فدراسیون فوتبالش در انتخابات بازمی گردد. بیم رئیس ورزش از این موضوع که نکند کفاشیان در انتخابات رای خود را بیمه کند و حمایت های از او را به نفع خود بازگرداند باعث شد رئیس سعیدلو روی نام کفاشیان خط قرمز بکشد. این کمانه زنی در حالی رخ می دهد که رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد هیچ فشاری روی او وجود نداشته است و با علاقه خود از انتخابات کنار کشیده است. اما این موضوع برای آگاهان فوتبال، موضوع ساده و بدون پیچیدگی است.

کفاشیان که سعی دارد نشان دهد طبق دستور چنین کاری را صورت نداده خیلی زود دست خود را رو کرد. او در تماس با یکی از نزدیکان خود تائید کرد بنا به فشارهایی که وجود داشته از انتخابات انصراف داده است. تمام علت این انصراف هم به همان بی اعتمادی سعیدلو به رئیس فدراسیون فوتبال بازمی گردد که نه تنها باعث شد کرسی خود را از دست دهد بلکه کرسی کمیته اجرایی را هم از علی کفاشیان بگیرد. شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره می گوید: «به هرحال آقای کفاشیان شانس زیادی برای کسب این کرسی داشت. برای ما هم این کناره گیری خبر مهمی بود. من با آقای کفاشیان بعد از این ماجرا حرف زدم منتهی به نتیجه خاص نرسیدم.»

سعیدلو که دچار اشتباه بزرگ دیگری هم شده بود، با این تصور که مبادا در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، در بین رای هایی که قرار است به نفع ایران در صندوق ریخته شود دوگانگی ایجاد شود و حامیان به دلیل حضور دو کاندید ناهماهنگ باشند، ترجیح داد به تنهایی در انتخابات کرسی ها شرکت کند. موضوعی که البته برای شاهین رحمانی هم کمی عجیب است: «انتخابات کرسی‌های مختلف یکجا صورت نمی گیرد. اصلا ممکن بود هر 45 عضو به علی سعیدلو رای بدهند. این ربطی به انتخابات کمیته اجرایی نداشت. انتخابات این کمیته به صورت مجزا برگزار می شود که ربطی به نایب رئیس ندارد. به همین دلیل من فکر می کنم اگر مسئولان ورزش ایران چنین برداشتی از انتخابات داشته اند یک موضوع کاملا اشتباه بوده است.»

رحمانی علیرغم اصرار ها توضیحی درباره مکالمات خود با علی کفاشیان بعد از انصراف از حضور در انتخابات نمی دهد اما به احتمال قوی او هم به خوبی می داند رئیس فدراسیون فوتبال در این انصراف هیچ نقش نداشته است. یکی از نزدیکان کفاشیان با تائید این موضوع به خبرورزشی می گوید: «در گفت و گویی که با هم داشتیم او اعتراف کرد قلبا این کار نکرده است و هرگز دوست نداشته از انتخابات کنار بکشد اما به دلایلی انصراف داده است.» در این انتخابات برخی از کشورها علیرغم وعده ای که به رئیس ورزش داده بودند رای خود را به نفع او در صندوق نیانداختند. شاهین رحمانی در این باره توضیح خاصی نمی دهد اما می گوید: «به هر حال این یک چیز عادی است. مگر انگلیس برای گرفتن میزبانی جام جهانی کلی رای جمع نکرده بود؟ ولی آنها نتوانستند میزبانی را بگیرند. مسئله سعیدلو و رای آوردن در آسیا هم به همین شکل است.

 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: khabaronline.ir