روسای فيفا و يوفا اعلام كرده اند كه بهتر است جام جهانی قطر در زمستان برگزار شود و حتی به نظر می رسد كيمته اجرايی فيفا به دنبال ايجاد اين تغيير است....
 
قطر با به دست آوردن میزبانی جام جهانی 2022، به اولین كشور در خاورمیانه تبدیل شد كه افتخار میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی را دنیا را به دست آورده است.

اما با توجه به اینكه جام جهانی در ماه های ژوئن و جولای برگزار می شود و در این ماه ها دمای هوا در این منطقه به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد، شرایط برای انجام بازی ها بسیار دشوار خواهد شد.

حتی روسای فیفا و یوفا، سپ بلاتر و میشل پلاتینی اعلام كرده اند كه بهتر است این جام در زمستان برگزار شود و حتی به نظر می رسد كیمته اجرایی فیفا به دنبال ایجاد این تغییر است.

شیخ حمد بن خلیفه بن حمد آل ثانی، رئیس فدراسیون فوتبال قطر در گفتگو با سایت گل گفت:" ما آماده برگزاری جام جهانی در ماه های ژوئن و جولای هستیم. اگر كمیته اجرایی فیفا زمان بازی ها را به ژانویه تغییر دهد، ما باز هم می توانیم بازی ها را برگزار كنیم."

او همچنین در مورد جمعیت اندكی كه برای دیدن بازی های جام ملت های آسیا راهی استادیوم ها می شوند، گفت:" هر چه تورنمنت پیش می رود، بازی های بهتر و جذاب تری از تیم ها شاهد هستیم و امیدواریم كه هواداران بیشتری به ورزشگاه ها بروند."

او همچنین پیروزی تیم ملی قطر مقابل چین را مورد ستایش قرار داد و گفت كه این تیم می تواند با شكست دادن كویت به مرحله بعدی رقابت ها راه پیدا كند.

" این دیدار برای ما بسیار مهم بود. مقابل ازبكستان نمایش بسیار بدی داشتیم. ما خوب بازی كردیم اما باید از كیفیت بهتری برخوردار باشیم."

 
 
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: goal.com