سی و یکمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر بازهم در غیاب تیم‌های مدعی و نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز می شود، آنهم در شرایطی که جدالی نزدیک بین تیمهای پایین جدولی وجود دارد و همه در تکاپوی بقا و ثبات هستند.
 
 
مهر: هفته سی و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور از عصر جمعه با برگزاری پنج بازی در شهرهای مختلف آغاز می شود که در زیر اشاره ای به این دیدارها می شود:

مس کرمان ـ سایپای البرز
هفته سی و یکم با دیدار نارنجی پوشان کرمان و کرج آغاز می شود. دو تیمی که علاوه بر تشابه رنگ پیراهن‌شان از یک بابت دیگر نیز باهم اشتراک دارند و آن روند نتیجه گیری آنهاست. مس و سایپا را می توان پرفراز و نشیب ترین تیم‌های لیگ دانست که یک روز مقابل تیم‌های اصفهانی و مدعی قهرمانی لیگ برتر می ایستند و روز دیگر نتیجه دیدار با یک تیم میانه پایین جدول را واگذار می کنند.

این دو تیم روز جمعه در شرایطی متفاوت با هم دیدار می کنند. مس که در میانه بالای جدول جای دارد، سکوی ششم جدول رده بندی را نشانه رفته و برای رسیدن به این هدف به دنبال شکست سایپاست. تیم مایلی کهن نیز با سکوی هفدهم جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد و خطر فانوس بدستی را احساس می کند به همین خاطر تکاپو برای رسیدن به پیروزی از دغدغه‌های نارنجی پوشان در بازی روز جمعه با تیم مرفاوی است.
نتیجه دیدار رفت: سایپای البرز 2 - مس کرمان 4

شهرداری تبریز ـ شاهین بوشهر
میثاقیان که تیم شهرداری تبریز را به لیگ برتر آورد در میانه راه ناچار به وداع از این تیم شد. او کمتر از چند ماه پس از جدایی از شهرداری بازهم به تبریز بازمی گردد اما این بار به عنوان سرمربی تیم شاهین بوشهر و رقیب روز جمعه سرخپوشان تبریزی. این بازی برای هر دو تیم قعرنشین جدول رده بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. اختلاف یک امتیازی دو تیم شاهین و شهرداری و رقابت نزدیک آنها در جدول رده بندی بازی روز جمعه این دو تیم را به مسابقه‌ای 6 امتیازی مبدل کرده است که تیم برنده آن می تواند تا حدود زیادی شانس بقای خود در لیگ برتر را افزایش دهد.
نتیجه دیدار رفت: شاهین بوشهر یک - شهرداری تبریز یک

پیکان قزوین ـ تراکتور‌سازی تبریز
این روزها در لیگ برتر هیچ تیمی را نمی توان نسبت به سه امتیاز مسابقه بی تفاوت دانست. یکی برای قهرمانی می جنگد، یکی برای بقا، دیگری برای سهمیه آسیا و ... . تیم‌های پیکان قزوین و تراکتورسازی که عصر جمعه در قزوین به مصاف هم می روند نیز از این قائده مستثنی نیستند. پیکان با تمام وجود برای بقا در لیگ برتر می جنگد و تراکتورسازی نیز رویای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را در سر می پروراند. با این اوصاف نه پیکان از سه امتیاز بازی جمعه می گذرد نه تراکتورسازی!
نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی تبریز 2 - پیکان قزوین یک

استیل آذین تهران ـ راه‌آهن شهرری
استیل آذین هفته‌ای توام با ناآرامی، جنجال و حاشیه را پشت سر گذاشت. به دنبال شکست استیل آذین برابر پرسپولیس، هدایتی رسما غزل "خداحافظ فوتبال" را سر داد و تا روز دوشنبه قرار بود که برود اما نرفت! بازیکنان تیم او تا روز دوشنبه بلاتکلیف بودند که بالاخره در لیگ بازی می کنند یا خیر تا اینکه با دستور هدایتی دوباره از روز سه شنبه تمرینات خود را از سر گرفتند.

قعرنشین جدول رده بندی لیگ برتر با پشت سرگذاشتن این هفته پرحاشیه روز جمعه باید از راه آهن پذیرایی کند که تشنه پیروزی است. تیم یاوری که در این مسابقه از کمبود بازیکن رنج می رود باید برای اعاده حیثیت، زنده ماندن شانس بقا، بدست آوردن دل هدایتی، دادن پاسخ دندان شکن به آنهایی که دشمن بخش خصوصی هستند و ... به میدان برود. با این همه انگیزه آیا استیل آذین باز هم روی نوار ناکامی گام برمی دارد یا اینکه پس از چهار هفته پیروز می شود؟ فعلا که این تیم کاندیدای اول سقوط به لیگ دسته اول است!
نتیجه دیدار رفت: راه آهن شهرری 3 - استیل آذین صفر

فولاد خوزستان ـ ملوان بندرانزلی
این بازی دوئلی مستقیم برای رسیدن به سکوی ششم جدول رده بندی است. در هفته‌های اخیر دو تیم فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی بصورت آسانسوری بین سکوهای ششم و هفتم جدول جابجا شده‌اند و رقابتی نزدیک برای رسیدن به پله ششم دارند. این هفته دو تیم در ورزشگاه تختی اهواز مقابل هم قرار می گیرند تا در جدالی 6 امتیازی با هدف صعود جنگند. در این بین شرایط ملوان متاثر از پیروزی 3 بر صفر هفته قبل مقابل پاس به مراتب بهتر از فولای است که با نتیجه 2 بریک مغلوب شاهین شده است.
نتیجه دیدار رفت: ملوان بندرانزلی یک - فولاد خوزستان صفر

- برنامه دیدارهای هفته سی و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:
جمعه - 2/2/90
* مس کرمان ـ سایپای البرز، ساعت 17:30، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
* شهرداری تبریز ـ شاهین بوشهر، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* پیکان قزوین ـ تراکتور‌سازی تبریز، ساعت 18، ورزشگاه شهید رجایی قزوین
* استیل آذین تهران ـ راه‌آهن شهرری، ساعت 18، ورزشگاه دستگردی تهران
* فولاد خوزستان ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه تختی اهواز
شنبه - 3/2/90
* پاس همدان ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 16، ورزشگاه قدس همدان
* استقلال تهران ـ صنعت نفت آبادان، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران
یکشنبه - 4/2/90
* نفت تهران ـ پرسپولیس تهران، ساعت 19، ورزشگاه آزادی تهران
دوشنبه - 5/2/90
* سپاهان اصفهان ـ صبای قم، ساعت 17، ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان

جدول رده بندی لیگ برتر:
1- سپاهان اصفهان 61 امتیاز
2- ذوب آهن اصفهان 56 امتیاز
3- استقلال تهران 55 امتیاز
4- تراکتورسازی تبریز 50 امتیاز - تفاضل گل 11+
5- پرسپولیس تهران 50 امتیاز - تفاضل گل 6+
6- ملوان بندرانزلی 45 امتیاز
7- فولاد خوزستان 44 امتیاز - تفاضل گل 16+
8- مس کرمان 44 امتیاز - تفاضل گل 7+
9- صنعت نفت آبادان 41 امتیاز
10- صبای قم 36 امتیاز
11- نفت تهران 33 امتیاز - تفاضل گل 1-
12- شاهین بوشهر 33 امتیاز - تفاضل گل 2-
13- سایپای البرز 32 امتیاز - تفاضل گل 5-
14- شهرداری تبریز 32 امتیاز - تفاضل گل 11-
15- پاس همدان 31 امتیاز
16- راه آهن شهرری 30 امتیاز
17- پیکان قزوین 29 امتیاز
18- استیل آذین 24 امتیاز

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com