با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل، نگاهی داریم به بهترین خرید های فصل رو به پایان لیگ برتر انگلیس.
 
 گل:

1- خاویر هرناندز (گوادالاخارا به منچستریونایتد- 9میلیون یورو)

با توجه به دقایق بازی و تعداد گل های زده، می توان او را بهترین خرید تاریخ لیگ برتر دانست. یونایتدها از مدت ها پیش این ماجم مکزیکی را زیر نظر داشتند و سرانجام در تابستان 2010 او را به خدمت گرفتند.

هرناندز در اولین فصل حضورش در الدترافورد گل های حساسی برای شیاطین سرخ به ثمررساند که بعضی از آنها حتی از دو گلی که مقابل مارسی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند نیز مهمتر بود. سرالکس فرگوسن در مورد خرید او گفت:" ما او را دزدیدیم." هرناندز در هر دیداری که به میدان می رود ثابت می کند سرالکس بیهوده نگفته است.


2- رافائل فن در فارت (رئال مادرید به تاتنهام- 9 میلیون یورو)

خرید او با تنها 9 میلیون یورو یک خوش شانسی بزرگ برای هری ردنپ بود. فن در فارت که مانند دیگر ستاره های هلندی چند سال اخیر رئال در سانتیاگو برنابئو موفق نبود، در وایت هارت لین خیلی زود به یکی از ارکان تیم تبدیل شد و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر تعداد گل های زده اش را دو رقمی کرد.

اگرچه درخشش او رفته رفته کاهش پیدا کرد اما همچنان نقش مهمی در تیم ردنپ ایفا می کند. با گل های سرنوشت ساز او بود که تاتنهام به یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ رسید و اگر این تیم بخواهد فصل بعد نیز در این رقابت ها حضور داشته باشد، نقش فن در فارت در رسیدن به این هدف انکار نشدنی است.

 

3- ویلیام گالاس (بدون تیم به تاتنهام- انتقال آزاد)

هواداران تاتنهام تمایلی چندانی به حضور این مدافع فرانسوی در تیم شان نداشتند. به هر حال گالاس تا فصل قبل پیراهن آرسنال رابه تن می کرد و این از نظر اسپرزها گناهی نابخشودنی بود. اما ردنپ علاقه زیادی به گالاس داشت و او نیز خیلی زود جواب اعتماد مربی اش را داد.

تنها چند بازی کافی بود تا گالاس به  بازیکن محبوب طرفداران دو آتشه تاتنهام تبدیل شود. نمایش درخشان او در مقابل تیم سابقش در امارات و همچنین برابر میلان در لیگ قهرمانان که او یک توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید، جای پای او در وایت هارت لین را محکم کرد.

 

 

 

4- داوید لوئیس (بنفیکا به چلسی- 24 میلیون یورو)

در حالی که فرناندو تورس هنوز موفق به گلزنی برای چلسی نشده است، داوید لوئیس وقت تلف نکرد و با بازی های خوبی که به نمایش گذاشت و دو گلی که مقابل منچستریونایتد و منچسترسیتی به ثمر رساند، خود را به محبوب هواداران چلسی تبدیل کرد.

بسیاری معتقد بودند پولی که چلسی برای لوئیس 23 ساله پرداخت کمی زیاد بود اما او ثابت کرد ارزش این هزینه را داشت.

 

 

5- کریس اسمالینگ ( فولام به منچستریونایتد- 11.5 میلیون یورو)

در ژانویه 2010 بود که سر الکس فرگوسن اعلام کرد اسمالینگ را در تابستان آینده در الدترافورد خواهیم دید و خیلی طول نکشید که مشخص شد چرا سرمربی اسکاتلندی برای استفاده از این بازیکن جوان در ترکیب تیمش لحظه شماری می کند.

اسمالینگ خوش شانس بود که به دلیل مصدومیت ریو فردیناند باتجربه فرصت زیادی برای بازی در این فصل به دست آورد. او در 21 سالگی نشان داد می تواند تا مدتها در خط دفاعی شیاطین سرخ بدرخشد.

 

 

 

6- لوئیس سوارز (آژاکس به لیورپول- 26 میلیون یورو)

در زمانی که کنی دالگلیش نگران جدایی فرناندو تورس بود، این مهاجم اروگوئه ای با انتقالی 6 میلیون یورویی پای به آنفیلد گذاشت.

سوارز برای گلزنی وقت تلف نکرد و در همان اولین بازی اش برای قرمزها مقابل استوک موفق به گلزنی شد. او همچنین با بازی درخشانی که در دیدار مقابل منچستریونایتد در آنفیلد انجام داد و نقش مهمی که در پیروزی 3-1 تیمش داشت، جایگاه خاصی بین هواداران لیورپول نیز پیدا کرد.

 

7- رائول میرلس (پورتو به لیورپول- 13 میلیون یورو)

یکی از آخرین نقل و انتقالات تابستان 2010. او در حالی که پای به آنفیلد گذاشت که کسی انتظارش را نمی کشید اما خروج خاویر ماسچرانو که ترجیح داد به بارسلونا برود، خرید میرلس را تسریع کرد. به نظر می رسید او برای جا افتادن در آنفیلد به زمان نیاز دارد اما او خیلی سریع در تیم جا افتاد و در 5 بازی، 6 گل برای تیمش به ثمر رساند، آن هم در دوره ای که لیورپول شرایط اسف باری را سپری می کرد و اصلا وضعیت مناسبی نداش.

 

 



 

8- داوید سیلوا (والنسیا به منچسترسیتی- 30 میلیون یورو)

روبرتو مانچینی و باشگاه منچسترسیتی برای خرید این ستاره اسپانیایی حاضر به پرداخت مبلغ گزافی شدند اما تنها بعد از چند بازی دلیل این مسئله مشخص شد.

سیلوا که همراه با اسپانیا تابستان گذشته قهرمان جهان شد تنها بعد از 5 دیدار طلسم گلزنی اش را شکست. او که یکی از ارکان اصلی سیتی در این فصل بوده و نقش مهمی در حضور این تیم در بین چهار تیم بالای جدول داشته، در شکست 3-0 هفته گذشته تیمش مقابل لیورپول حضور نداشت و غیبتش کاملا محسوس بود.

 

9- چیک تیوته (توئنته به نیوکاسل- 4 میلیون یورو)

او که در تابستان گذشته از توئنته به نیوکاسل پیوست، خیلی سریع خود را با شرایط لیگ برتر انگلیس تطبیق داد.

سبک بازی ساده اما موثر تیوته در این فصل بسیار مورد توجه قرار گرفت و علی رغم اینکه تابه حال 10 کارت زرد دریافت کرده، بسیاری از مربیان لیگ برتری برای به خدمت گرفتن او ابراز علاقه کرده اند. گلی که او در تساوی 4-4 تیمش مقابل آرسنال به ثمررساند، برای مدت ها در ذهن هواداران نیوکاسل خواهد ماند.

 

10- پیتر اودم وینگی (لوکوموتیو مسکو به وست بروم- 1.1 میلیون یورو)

 

روبرتو دی ماتئو او را به خدمت گرفت تا جان تازه ای به خط حمله تیم تازه صعود کرده وست بروم بدهد.

این مهاجم نیجریه ای در 28 دیداری که برای تیم این فصلش به میدان رفت 12 بار گلزنی کرد و با درخشش او بود که اکنون وست بروم در مکان یازدهم جدول قرار دارد. او در تابستان مطمئنا مشتریان زیادی خواهد داشت و وست بروم می تواند تنها بعد از یک فصل از فروش او به سود زیادی برسد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:goal.com