نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال گفت: با توجه به نزديك بودن انتخابات فيفا،‌ ما برای رسيدن به اهداف خود از بن‌همام استفاده می‌كنيم.
  
 
فارس : درخصوص بحث‌‌هایی مانند انتخاب سرمربی تیم امید، اعلام گزینه‌هایی همچون برانكو، مشكلات هفته‌های پایانی لیگ برتر و مشكلات داوری در لیگ صحبت‌هایی را انجام داده كه در زیر متن مصاحبه وی را می‌خوانید:


فارس: سرانجام انتخاب سرمربی امید به كجا رسید؟ گزینه‌هایی مانند برانكو و فلمینگ مطرح شده‌اند...
در قرارداد كی‌روش نظارت بر تیم‌های جوانان و امید قید شده و وی باید بر این تیم‌ها هم نظارت داشته باشد. همچنین سرمربی تیم امید با نظر كی‌روش انتخاب می‌شود. علت این موضوع هم این است كه به اعتقاد كی‌روش تیم‌های پایه و بزرگسالان باید با یك سبك بازی كنند و تاكتیك مشخص داشته باشند.
این تصمیم را مدت‌ها پیش فدراسیون قصد داشت اجرایی كند اما هر بار به دلایلی امكان‌پذیر نمی‌شد؛ برای مثال زمانی كه سیموئز و برانكو در تیم‌های ایران فعالیت می‌كردند هماهنگی خوبی بین آنها حاكم نبود.
برای انتخاب سرمربی تیم امید هم گزینه‌هایی به كی‌روش معرفی شده‌ كه وی در حال مذاكره با آنهاست و به‌زودی و تا پایان هفته سرمربی انتخاب خواهد شد.

فارس: آیا برانكو جزو گزینه‌هاست؟
خیر؛ اما فلمینگ جزو گزینه‌هاست و باشگاه مس هم موافقت كرده است كه وی در تیم امید فعالیت داشته باشد؛ اما نظر كی‌روش این است كه مربی امیدها بهتر است داخلی و جوان باشد.

فارس: كی‌روش كه اكنون مسئولیت نظارت بر تیم‌های پایه و بزرگسالان را دارد، آیا تیم امید عراق را آنالیز می كند؟
معتقدم كه اردو‌های تیم امید باید زودتر تشكیل شود؛ اما این موضوع عملی نیست؛ چراكه مسابقات لیگ در حال جریان است و بازیكنان درگیر آن هستند. بازی با عراق هم حساس است، اما ما نباید به‌گونه‌ای رفتار كنیم كه بازیكنان از این تیم بترسند. عراق تیم خوب و یكدستی دارد و می‌تواند برای هر تیمی مشكل ایجاد كند.

فارس: 10 نفر از مسئولان ایرانی در كنفدراسیون فوتبال آسیا عضو هستند؛ این موضوع را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
ارزیابی‌هایم مثبت است و ممكن است در آینده چند پست دیگر هم كسب كنیم؛ اما همین 10 پست هم خیلی خوب است و می‌توانیم تأثیرگذارتر از گذشته هم باشیم. انتخابات فیفا برای رقابت بن همام و بلاتر نزدیك است و ما از بن‌همام هم برای رسیدن به اهداف‌مان استفاده‌های زیادی خواهیم كرد و امتیاز می‌گیریم.

فارس: لیگ برتر هفته‌های پایانی خود را سپری می‌كند، آیا برای كم شدن مشكلات داوری در این هفته‌های حساس برنامه‌ای دارید؟
بحث داوری را با بارها در فدراسیون با مسئولان مورد بررسی قرار داده‌ایم، چون امری بسیار مهم است. همه در تلاش هستند تا بهترین عملكرد را داشته باشند و داوران هم می‌دانند كه چه وظیفه سنگینی دارند و فدراسیون در این بحث حساس است. نباید اتفاقی از سوی داوران رخ دهد كه حساسیت ایجاد شود.

فارس: داوری ایران پیشرفت خوبی در عرصه‌های بین‌المللی داشته؛ انتظار شما از داوران لیگ چیست؟
وظیفه پاسخگویی به بحث‌های داوری مربوط به عسگری است؛ اما در عین حال به نحوی در حال حركت هستیم كه آینده خوبی را برای آن متصور هستم. در حال حاضر سیاست‌گذاری كمیته داوران را انجام می‌دهیم و امر خیلی مهم در پیش داریم. در تلاش هستیم تا با سیاست‌گذاری جدید در پرداخت هزینه به داوران تأثیر بگذاریم و سهم بیشتری در كنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم.

فارس: اعضای كمیته داوران چه‌زمانی اعلام می‌شوند؟
كفاشیان هم كمك می‌كند كه بهترین سیاست‌گذاری انجام شود و برای انتخاب اعضا مشغول بررسی هستیم و پس از جمع‌بندی اسامی نهایی را اعلام می‌كنیم.

فارس: خبری از اعتراض دوباره عربستانی‌ها برای حضور تیم‌هایشان در ایران دارید؟
آنها توهم دارند و نمی‌دانم به دنبال چه هستند؟! عربستانی‌ها اعتراض خود را به كنفدراسیون فوتبال اعلام كردند و ناظران آنها آمدند و در مجمع فدراسیون فوتبال ایران حضور پیدا كردند و فضای فوتبالی ایران را مناسب دیدند كه این امر موجب شد تا ناظران آسیایی از نوع بیان عربستانی‌ها عذرخواهی كنند. آنها به‌دنبال بحث‌های دیگری هستند و قصد دارند سیاست را وارد ورزش كنند كه این امر با اعتراض ما هم همراه شد.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com