سرمربی سپاهان با تاكيد بر اين‌كه فصل آينده هم در اين تيم می‌ماند گفت: مظلومی برای به ثمر نشاندن برنامه‌هايش در استقلال 2 تا 3 فصل ديگر احتياج دارد.
 
فارس: سپاهان با امیر قلعه‌نویی فاصله چندانی تا قهرمانی در دهمین دوره لیگ برتر ندارد. این تیم هم اكنون با یك بازی كمتر و با 3 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در صدر جدول قرار دارد و در صورت برتری برابر صبا در مسابقه فردا 64 امتیازی می‌شود و 6 امتیاز از استقلال پیش می‌افتد.

از طرف دیگر این روزها زمزمه‌هایی بابت بازگشت قلعه‌نویی به استقلال به وجود آمده است. خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در آستانه دیدار حساس سپاهان با صبا برای اطلاع از وضعیت این تیم گفت‌وگویی با قلعه‌نویی انجام داده است.
سرمربی سپاهان در گفت‌وگو با فارس درباره مسائل دیگری كه حول و حوش باشگاه سپاهان وجود دارد نیز صحبت كرده است.

فارس: فردا مقابل صبا كار سختی دارید. شرایط سپاهان در آستانه هفته‌های پایانی لیگ برتر چگونه است؟
شرایط خوب نیست، البته بد هم نیست. چند بازیكن مصدوم داریم. در مورد بازی فردا هم اعتقاد دارم با توجه به اینكه بازی در اصفهان برگزار می‌شود، اگر بتوانیم با پیروزی میدان را ترك كنیم 90 درصد كار برای قهرمانی تمام می‌شود.

فارس: گویا از بی‌برنامگی لیگ گلایه‌مند هستید؟
3 هفته بیرون از خانه بازی كردیم و زمان‌های خوبی را اوایل فصل از دست دادیم. در مورد تعطیلی‌های اول فصل صحبت‌های زیادی انجام شده و شما در این مورد كیفیت بازی‌های 4 نماینده ایران در آسیا را ببینید كه هر روز بیشتر از گذشته افت می‌كنند و خسته‌تر می‌شوند.

فارس: با این تفاسیر به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها بیشتر از سایر تیم‌ها دچار افت شده‌اند؟
این موضوع چند دلیل دارد. بازیكنان ما در چند جبهه امسال جنگیده و فرسوده شدند. هیچ تیمی مانند سپاهان 5 بازیكن ثابت در تیم ملی نداشت. نتیجه حاصل شده در جام ملت‌های آسیا از لحاظ روحی بیشتر تیم ما را به هم ریخت.
در لیگ هم بازی‌های بسیاری را خارج از خانه انجام دادیم و البته باید نسبت به سایر تیم‌ها پروازهای بیشتری را هم انجام می‌دادیم. ضمن اینكه فشردگی مسابقات باعث شده این 4 تیم لطمه بیشتری بخورند. اگر اوایل فصل بی‌خود و بی‌جهت لیگ را تعطیل نمی‌كردند، امروز نمایندگان ایران تا این اندازه با خستگی به كار ادامه نمی‌دادند. ما از اول این صحبت‌ها را مطرح می‌كردیم اما جواب‌های بی‌ربطی می‌شنیدیم.

فارس: اما شرایط برای همه یكسان است؟
برخی تیم‌ها داستان دیگری دارند. برخی تیم‌های پایتخت 8 بازی در آزادی انجام می‌دهند و تیمی مانند سپاهان باید چند هفته پشت سر و با چند پرواز پیاپی خارج از خانه بازی كند. البته سپاهان در سایر رده‌های سنی هم بازیكن داشت. با این حال من آنها را ستایش می‌كنم كه با وجود همه خستگی ها از تمام توانشان برای تیم مایه می‌گذارند.

فارس: چه برنامه‌ای دارید تا قدرت تیم همچنان حفظ شود؟
باید در تمرینات این كار انجام و بدن‌ها ریكاوری شود. با این اوصاف دیگر وقتی برای كارهای تاكتیكی نمی‌ماند. همچنین روی بحث روحی و روانی نیز كار می‌كنیم.

فارس: بازهم به ناداوری این بار در آسیا بازی را واگذار كردید؟
درست است و بازی قبلی را هم مقابل الغرافه به ناداوری باختیم. واقعا دیگر از مسائل داوری و اینگونه مشكلات خنده‌ام می‌گیرد. گل سالم، اخراج بی‌دلیل و گرفتن خطاهای بی‌مورد همگی باعث شد تا نتیجه را از دست بدهیم.

فارس: در مورد قضاوت "باسما " داور سوری بازی سپاهان و الغرافه چه صحبتی دارید؟
3 هفته قبل از بازی به كنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد این داور كه سال گذشته هم از آن متضرر شدیم، اعتراض كردیم. به نظر من برای همین است كه فوتبال در آسیا و به خصوص در غرب این قاره پیشرفت نمی‌كند. در شرق چنین مسائلی وجود ندارد. جالب است كه داور سوری هر جا سوت می‌زند لطفش شامل حال میزبان می‌شود.
واقعا به تیم داوری در این مسابقه معترض هستیم. آنها در این بازی اشتباهاتی كردند كه بسیار خنده‌دار بود. خودAFC باید این مسائل را پیگیری كند. به نظر می‌رسد با این مشكلات آنها هم نمی‌خواهند فوتبال در آسیا پیشرفت كند.

فارس: امسال در چند بازی سپاهان با این كه از ناحیه داوری متضرر شد، اما از تیم داوری این دیدارها تشكر كرد.
درست است؛ اعتقاد دارم در بازی با مس، گل سوم كرمانی‌ها در شرایط آفساید به ثمر رسید. اگر برنامه 90 دوباره نشان دهد، می‌بینید كه ادینهو در آفساید بود. فنایی در 90 اعلام كرد آفساید نبود، اما ما خط كشیدیم و دیدیم كه بازیكن مس یك بدن جلوتر بود. با این حال از تیم داوری این مسابقه تشكر كردیم و در تبریز هم همین كار را انجام دادیم و در واقع چیزی كه حق بوده است را همیشه گفته‌ایم.

با این وجود برای بازی با الغرافه وقتی اسم "باسما " را دیدیم، سریع نامه زدیم و زمانی كه بازی آغاز شد، مشخص شد كه این داور سوری می‌خواهد تمركز تیم را به هم بزند. AFC اگر به این مسائل رسیدگی كند، فوتبال در آسیا هم پیشرفت خواهد كرد. جالب است برای بازی كه یك پای آن عرب است، داور عرب انتخاب می‌كنند.

فارس: برسیم به بحث لیگ برتر ایران. استقلال روز گذشته با 6 گلی كه به نفت زد به سپاهان نزدیك‌تر شد. در مورد بازی فردا مقابل صبا به نظر می‌رسد سپاهان اگر برنده نشود كار سختی را روزهای آینده تجربه خواهد كرد.
ما فقط به خودمان و قدرت تاكتیكی نفرات خودمان فكر می‌كنیم و نباید به دنبال نتایج سایر تیم‌ها باشیم. فردا اگر ببریم كار برای قهرمانی تمام شده است.

فارس: در مورد شایعاتی كه این روزها در مورد بازگشت شما به استقلال به گوش می‌رسد چه صحبتی دارید؟
من موضع خود را قبلاً اعلام كردم. پرویز مظلومی در استقال خوب كار می‌كند و به او خسته نباشید می‌گویم. مظلومی برای به ثمر نشاندن برنامه‌هایش 2 تا 3 فصل دیگر احتیاج دارد و من هم ترجیح می‌دهم یك فصل دیگر در اصفهان بمانم.

فارس: در این مورد با ساكت صحبت‌های لازم انجام شده است؟
بله. جلسه‌ای با وی داشتم و در هیأت مدیره هم این موضوع مطرح شده است. ضمن اینكه باید در همین جا به ساكت بابت سمت جدیدی كه در كنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت كرد نیز تبریك بگویم.

فارس: این پست جدید می‌تواند به فوتبال ما كمك كند؟
ما هر جایی كه كرسی داشه باشیم خوب و مهم است اما قبل از اینكه نفری كه صاحب كرسی است، مشخص باشد، ساختارها و امكانات باعث می‌شود آن نفر به این كرسی برسد. ساختارهای درست در باشگاه سپاهان باعث شده ساكت چنین پستی بگیرد. ما اگر در فوتالمان هم دارای تشكیلات قوی باشیم و زیرساخت‌ها را قوی كنیم، می‌توانیم صاحب كرسی‌های بیشتری شویم.

شما دیدید كه در ورزشگاهی كه در الغرافه به میدان رفتیم، 3 هزار لوكس نور داشت و از كیفیت چمن ورزشگاه نیز لذت بردیم. به نظر من ثبات مدیریت و كیفیت آن باعث شده ساكت این پست را بگیرد.

فارس: در مورد حضور كی‌روش در روزهای پایانی لیگ در ورزشگاه‌ها چه صحبتی دارید؟
كی‌روش با جدیت در حال انتخاب نفراتش است اما به نظرم باید برنامه‌های لیگ در ابتدای فصل را به وی نشان دهند تا آن روزها را با امروز كه بازی‌ها 4 روز یك بار برگزار می‌شود، مقایسه كند. با این حال از عزیز محمدی كه همكاری خوبی با 4 نماینده ایران دارد، تشكر می‌كنم. اگر دست عزیز محمدی بود، هیچگاه اجازه نمی‌داد برنامه‌های لیگ در اول فصل دچار نوسان شود.

فارس: گویا باشگاه سپاهان هم به سازمان لیگ برنامه داده است؟
درست است و در این برنامه همه چیز را لحاظ كردیم. اینكه سازمان لیگ برای فصل آینده لیگ برتر پیشنهاد باشگاه‌ها را گرفته كار قشنگی است. ما هم برای این برنامه وقت گذاشته‌ایم تا مانند این فصل تعطیلی‌های بی جهت نداشته باشیم و لیگ‌مان دچار نوسان نشود اما باز هم اعتقاد دارم اگر می‌خواهیم به كی‌روش كمك كنیم، دوستان برنامه‌های اول فصل را به وی نشان دهند تا او ببیند تا چه اندازه تیم‌ها لطمه خورده‌اند.

فارس: تا به حال به عنوان عضو كمیته فنی فدراسیون فوتبال با كی‌روش جلسه‌ای داشته‌اید؟
خیر.

*از شرایط ناصر حجازی و بیماری‌اش خبری دارید؟
خیر اما برای ناصر حجازی آرزوی سلامتی می‌كنم و امیدوارم خداوند در ایام فاطمیه همه بیماران را شفا بدهد.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com