برنامه تلویزیونی 90 شب گذشته باز هم میهمان سرشناسِ نداشت؛ اما آبستن اتفاقات مهم و صحنه‌های جالب شد.
 
برنا: برنامه شب گذشته 90 همچون هفته گذشته با حضور عادل فردوسی پور و یک کارشناس داوری در استودیوی این برنامه آغاز شد و به پایان رسید؛ در حالیکه عادل این بار هم بازی خوبی از میهمانان تلفنی اش گرفت و حساسیت ماجراهای مختلف را در پاره ای از اوقات به اوج رساند.

در ابتدای برنامه انتخاب زیباترین گل از میان گل هایی که احمدی، ادینیو، تیاگو، برهانی، کیانی و نوروزی در هفته سی‌ویکم لیگ به ثمر رساندند، موضوع پیامک اعلام شد و سپس بازی چهار نماینده فوتبال ایران در جام قهرمانان آسیا به نمایش در آمد.

از "سرگیجه هیچکاک" تا جویده شدن کارت بازیگری!

در بخش بعدی، آیتم فکاهی 90 درجه گریبان چهره های مطرح فوتبالی را گرفت. مرفاوی، "صمد آموزشگر" خطاب شد، راز کی‌روش در خصوص ترس از هواپیما لو رفت، از سبیل های تماشاگر یکی از تیم ها تصویر کلوز آپ گرفته شد، تاکتیک مجید جلالی در شیوه استتار رو شد، هدایتی در معرض طعنه عادل قرار گرفت، گریزی به فیلم معروف سرگیجه اثر "آلفرد هیچکاک" زده شد و جویده شدن کارت توسط بازیکن تیم بازیکن آبادانی، یک نوع رژیم غذایی به حساب آمد!

بعد از این قسمت، مصاحبه گزارشگر برنامه 90 در خلال برگزاری دیدار 2 تیم فولاد خوزستان و ملوان بندر انزلی اشاره به گرد و غبار شدیدی داشت که مسوولان نماینده فدراسیون فوتبال منکر آن بود!

این مشکل در حالی صدای بازیکنان 2 تیم و تماشاگران را در آورده بود که "نوذر رودنیل" نماینده فدراسیون اعتقاد داشت سوزش چشم گزارشگر برنامه 90 مشکلی شخصی است و دخل و خرجی با شرایط جوی ندارد!

البته فردوسی پور هم پس از پخش این آیتم با نمایش دادن تصاویر سربازانی که ماسک به دهان داشتند، از مسوولان فدراسیون خواست که با تعطیلی چنین مسابقاتی، به فکر مردم باشند.

باز هم جنگ، باز هم مایلی کهن

محمد مایلی کهن چهره ای است که از همان روز نخست برنامه 90 تا به امروز، هنوز تصاویر بدون حاشیه از او روی آنتن این برنامه نرفته است!

این بار هم ماجرای او بسیار داغ و حاشیه ای بود و در حالی که حاج مایلی خبر از خرد شدن شیشه توسط شاگردش نداشت، به یکی از گزارشگران گفت:"کدام شیشه شکسته؟این حرف شما کاملا دروغ است!"
 
این تصویر در حالی پخش شد که لحظاتی پیش از آن، بازیکن تیم سایپا(مصطفی صبری) بعد از تعویض در بازی با مس کرمان، اعتراف به شکستن شیشه کرده بود و این کار را مربوط به عصبانیت بیش از حدش می دانست.

اما عادل در مواجهه با این اتفاقات مایلی کهن را مقصر ندانست و گفت که این مربی لابد خبر از ماجرا نداشته است؛ در صورتیکه با لبخند مخصوص خودش، صحبتهای سرپرست تیم سایپا را که مدعی بود بازیکن تیمش به خاطر لیز خوردن شیشه و آینه را همزمان شکسته، به سخره گرفت.

نیش و کنایه های عادل به عزیزمحمدی

پخش تصاویر دیدار دو تیم ذوب آهن و پاس همدان بیش از آنکه به خاطر وزش شدید باد یا نتیجه غیر قابل پیش بینی بازی در درجه اهمیت قرار داشته باشد، به خاطر اتفاق عجیب خط خوردن محمدرضا خلعتبری از ترکیب تیم اصفهانی جلب توجه کرد.

خلعتبری در مدت پنج دقیقه مانده به آغاز بازی یاد شده متوجه شد که محروم است! این خبر توسط ناظر بازی به این بازیکن شمالی داده شد و شجاعی سرپرست تیم ذوب آهن را تا مرز انفجار پیش برد.

شجاعی که فدراسیون را متهم به تعلل در اعلام این خبر کرده بود، مدعی شد که با شنیدن محرومیت خلعتبری قبل از بازی، مستعد سکته کردن شده است!

بعد از پخش این تصاویر فردوسی پور عزیز محمدی را روی خط آورد و با نیش و کنایه به او گفت که چنین اتفاقاتی (دیر اعلام کردن خبر محرومیت بازیکنان یا بی توجهی به تخلفات بازیکن تیم پاس همدان) بحث جانبداری فدراسیون فوتبال در قبال نماینده فوتبال همدان را بر سر زبان ها خواهد انداخت.
 
عزیز محمدی هم در پاسخ اعلام کرد که از روز پنجشنبه (2 روز قبل از بازی) به ذوب آهنی ها خبر یاد شده را اعلام کرده و نسبت به این سؤال مشکوک عادل که پرسید: "نمی دانم چرا خبر محرومیت خلعتبری رسانه ای نشد؟" واکنش نشان داد و گفت:" این خبر روز چهارشنبه روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته"

بعد از خداحافظی عزیزمحمدی مشخص شد که سایت فدراسیون فوتبال هیچگاه چنین خبری را روی خروجی اش نداشته است!!

دانش آموزان فوتبالیست، "نایب قهرمان پوشالی" از آب درآمدند!

شاید خبر نایب قهرمانی تیم فوتبال دانش آموزان ایران در مسابقات جهانی در مقایسه با سایر اخبار فوتبالی ارزش چندانی نداشته باشد؛ اما وقتی متوجه شدیم که چنین مسابقاتی اصلا برگزار نشده و فوتبالیست های کشورمان در مسابقات بین مدارس، قانون شکنی کرده اند، موضوع جالب شد!

فردوسی پور که ابتدا با سرمربی تیم یاد شده در مورد سطح بازی ها هم کلام شده بود و آقای مربی هم به قدرت تیم های یاد شده اشاره می کرد، به یک‌باره متن لاتین آیین نامه مسابقات را با ترجمه فارسی نشان داد و متوجه شدیم که این مسابقات میان مدارس کشورهای مختلف برگزار شده و در حالیکه که تیم های شرکت کننده هر کدام از یک مدرسه محلی تشکیل شده اند، فوتبالیست های کشورمان از سراسر ایران دستچین شده و در قالب تیم "پویندگان ورامین" به مصاف تیم های مدرسه ای رفته اند!

به رغم تلاش عجیب دبیر فدراسیون ورزش های مدارس در خصوص توجیه کردن این تخلف، مشخص شد که ایشان تن به جنگی مغلوبه داده، نایب قهرمانی تیم منتخب دانش آموزان ایران پوشالی بوده و آنها با قومیت های مختلف، در مسابقات بین مدارس شرکت کرده اند!

استاد بنان لحظه ای خاموش شد!

بعد از کش مکش های یاد شده، نوبت به تجدید خاطرات و پخش تصاویر نوستالوژیک رسید تا آدرنالین خون بینندگان کمی فروکش کند!

عکس هایی که 90 دوستان از فوتبال ایران در دهه های گذشته ارسال کرده بودند، با توضیح عادل و موسیقی سنتی ایرانی همراه بود؛ اما درست زمانیکه فردوسی پور اعلام کرد موزیک متن اثر استاد غلامحسین بنان است، برای لحظاتی موسیقی قطع و یک دقیقه بعد دوباره از سر گرفته شد!

پس از این مرحله، برای چندمین بار طی دو هفته اخیر اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به باد انتقاد گرفته شدند و مجری برنامه 90 آنها را متهم به طفره رفتن از پاسخگویی به سوالاتش کرد.

گله پلاکاردی استیل آذینی ها از 90

تیتر این مطلب برگرفته از متنی است که تماشاگران تیم استیل آذین تقدیم دوربین 90 کردند.

در این پلاکارد نوشته شده بود: "ای خدا چرا عادل گاهی اوقات در برنامه 90 وجدان ندارد؟"

تماشاگران استیل آذین انتقادات فردوسی پور از تیمشان و القابی که عادل به این تیم داده را عامل گله مندی شان عنوان کردند و در حالیکه گزارشگر برنامه 90 اصرار داشت پلاکارد یاد شده را سفارشی جلوه دهد، طرفداران استیل در اثبات خودجوش بودن این حرکت، خدا را شاهد گرفتند.

درودگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک را به هم ربط داد

صادق درودگر که در برنامه هفته قبل حسابی با علی دایی گردگیری کرده بود، این هفته هم روی خط آمد و ابتدا از بییندگان تقاضا کرد برای بهبود حال حسین هدایتی دست به دعا بردارند، سپس ادعای مالکیت افرادی غیر از هدایتی در باشگاه استیل آذین را بی اساس خواند و بعد از آن به تعداد کم حضار مراسم ختم نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال اشاره کرد و در پایان بابت عدم رعایت بازی جوانمردانه توسط پرسپولیسی ها و کسب ناجوانمردانه مقام نایب قهرمانی توسط دانش آموزان ایرانی در مسابقات بین مدارس تاسف خود را ابراز کرد!

فردوسی پور هم با سوالی معنادار که حکایت از بی ربط بودن مباحث یاد شده داشت، با مشاور مالک باشگاه استیل آذین خداحافظی کرد!

دادکان بی رحمانه بر فوتبال و فدراسیونش تاخت

قبل و بعد از پخش گزارش صحبتهای محمد دادکان، چهره های مطرحی چون محمد حسن انصاری فرد، حمید درخشان و امیر قلعه نویی هر کدام به نوبه خود از کمیته انضباطی، داوری یا نوع بازی تیم حریف گله کردند.

یکی کمیته لیگ را متهم به بی عدالتی کرد، دیگری داور دوم بازی را مشکوک خواند و سومی مدعی شد که در 30 سال عمر ورزشی اش صحنه هایی زشت تر از تمارض بازیکنان تیم مقابل را به چشم ندیده است!
 
صحبت های داغ را اما رییس سابق فدراسیون فوتبال به زبان راند و مدعی شد که مسوولان حال حاضر فدراسیون، فوتبال را به مسلخ برده و با مطرح کردن نام "کارلوس کی‌روش" پشت نام این مربی پرتغالی پنهان شده اند.

محمد دادکان حضور کی روش در فوتبال ایران را به رنگ کردن دیواری که سقف ندارد، تشبیه کرد.

وی در گوشه ای از صحبت هایش، به محترمانه ترین شکل حبیب کاشانی را غیر مطلع از مسائل فوتبال دانست و اعلام کرد که یک غیر فوتبالی نمی تواند بار سنگین مسوولیت های تیم پرسپولیس را به دوش بکشد.

و بالاخره اعلام نتایج پیامک دو میلیون و 168 هزار علاقه مند مبنی بر زیباتر بودن گل تیاگو (با اختصاص دادن 48 درصد آرا به خود) نسبت به رقبایش و پخش تصاویر لیگ دسته اول، حسن ختام این قسمت از برنامه 90 بود. 
 
گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.com