در یکی از جداول پیوست شده به لایحه بودجه 90، دولت خواستار واگذاری باشگاه​های استقلال و پرسپولیس و راه​آهن به بخش خصوصی شده است.
 
خبرآنلاین: مقداد نجف​نژاد نماینده بابلسر پیشنهادی ارائه داد که بر اساس آن دیگر باشگاه​ها را نیز می​شد به بخش خصوصی واگذار کرد. متن این پیشنهاد به این قرار بود: «کلیه باشگاه​ها و ورزشگاه​های زیر نظر دولت و وزارت ورزش به صورت اقساط بلند مدت به بخش خصوصی و تعاونی واگذار گردد».

وی با اشاره به اینکه در پیوست لایحه بودجه 90 به واگذاری باشگاه​های  پیروزی و استقلال و راه​آهن به بخش خصوصی اشاره شده است، طی این پیشنهادی اصلاحی بر لایحه بودجه، گفت: یکباره همه باشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنید. چه نیازی هست که باقی باشگاه​ها بودجه​هایی کلان را از منابع دولتی به خود اختصاص دهند.

اما علی​اصغر یوسف​نژاد نماینده ساری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: اینکه ظرف مدت یکسال بدون آماده سازی بخش خصوصی بخواهیم باشگاه​ها را به این بخش واگذار کنیم به صلاح نیست. چطور روی یک ورق می توان کلی ضرر را به کسی فروخت؟ همه می دانیم که بیلان مالی برخی از این باشگاهها منفی است و ضرر ده هستند. مثلا مگر استیل آذین را می​توانید اینگونه بفروشید؟

وی با بیان اینکه انگیزه​ای برای خرید این باشگاهها در بخش خصوصی وجود ندارد، ادامه داد: من این را خطری برای ورزش می ​دانم. اجازه دهید وزارت ورزش شکل بگیرد و وزیر با همکاری مجلس قانونی برای این منظور بنویسد.

همچنین مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در موافقت با این پیشنهاد گفت: واگذاری باشگاه​ها و ورزش​های حرفه​ای به بخش خصوصی یکی از احکام قانون برنامه است و باید اجرا شود.

به گفته وی، هر آسیبی که به باشگاه​های دولتی وارد شود به دلیل همین کمبود منابع است. پیروزی و استقلال که دولتی دارند اداره می​شوند هم منابع کافی را ندارند. این در حالی است که باشگاه​های خصوصی خوب دارند رشد می​کنند.

واگذاری باشگاه​های  پیروزی و استقلال و راه​آهن به بخش خصوصی و تعاونی در قانون بودجه بیاید لازم است و تمام نگرانی​های موجود رفع می​شود. چون دیگر نمی​توان از اعتبارات دولتی برای این باشگاه​ها هزینه کرد. این باشگاه​ها به دست توانای بخش خصوصی رشد خواهند کرد.

یکی دیگر از نمایندگان مخالف این پیشنهاد هم گفت: ما یک باشگاه خصوصی در کشور داریم که روزی دو بار مدیرش قهر می​کند و همه مسئولین دولتی می روند تا او را برگدانند اما باز فردا صبح قهر می​کند! این که نمی​شود باشگاه داری! نباید باشگاه​های ورزشی را به چنین بخش خصوصی​ای واگذار کنیم.

گفتنی است نهایتا این پیشنهاد مصوب نشد. هنوز هم نوبت بررسی پیشنهاد دولت در پیوست لایحه بودجه فرا نرسیده که مشخص شود، واگذاری باشگاه​های استقلال و پرسپولیس و راه​آهن به بخش خصوصی مصوب خواهد شد یا نه؟

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir