سرمربی پرسپوليس گفت: از كسانی ‌كه در داخل مجموعه پرسپوليس حاشيه‌سازی می‌كنند ناراحت هستم.
 
فارس: علی دایی امروز به همراه سپهر حیدری در نشست خبری پیش از مسابقه با مس كرمان در روابط عمومی سازمان لیگ به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

* روز سختی داریم

با توجه به حساسیت‌های جدول لیگ و شرایط هر دو تیم بازی بسیار حساسی را برابر مس داریم. مس تیم خوبی است كه نتایج خوبی گرفته و ما روز سختی را در ورزشگاه آزادی خواهیم داشت. سعی می‌كنیم سه امتیاز را بگیریم تا شرایط خود را بهتر كنیم.

* آنهایی كه در پرسپولیس حاشیه بوجود می‌آورند من را ناراحت می‌كنند

دایی در پاسخ به این سؤال كه اعلام گزینه‌های جدید برای سرمربی‌گری پرسپولیس باعث برهم خوردن تمركزش می‌شود یا نه گفت: نه، از این مسائل ناراحت نمی‌شوم و تمركزم را به خاطر این چیزها از دست نمی‌دهم. این مسائل همیشه هست. من تا آخر فصل قرارداد دارم و بعد از مربی آزاد محسوب می‌شوم و با هر كس دوست داشته‌ باشم حرف می‌زنم.

در مورد آینده كاری‌ام تا زمانی كه قرارداد دارم با هیچ باشگاهی صحبت نمی‌كنم. مسائل حاشیه‌ای كه از بیرون بوجود می‌آید برای من نگرانی ایجاد نمی‌كند بلكه از مسائلی كه خودمان بوجود می‌آوریم و از آن ضربه می‌خوریم ناراحت می‌شوم. بیرون خیلی‌ها و شاید هم، نه خیلی‌ها موفقیت ما را نمی‌خواهند اما زمانی دل من به درد می‌آید كه از خود مجموعه با هر عنوانی به آدم نزدیك می‌شوند و اظهار لطف می‌كنند كه ما پرسپولیسی هستیم و دوست داریم پرسپولیس موفق شود و بعد پشت سر، كار دیگری می‌كنند، ناراحت می‌شوم.

همه اینها می‌گذرد و ما كار خودمان را انجام می‌دهیم. امیدوارم با آبرو این 20، 30 روز آینده كارمان را انجام دهیم و پس از آن اگر رفتنی باشم، می‌روم و اگر ماندنی باشم با قدرت‌تر كارم را ادامه می‌دهم.

*به كارلوس كی‌روش حق می‌دهم

وی در پاسخ به این سوال كه كی‌روش گفته سن بازیكنان ایرانی زیاد است گفت: اكثر باشگاه‌ها تیم‌های پایه ضعیفی دارند، بنابراین در سطح تیم‌های پایه ما كاری انجام نمی‌شود. به غیر از آنكه تیم ملی در زمان علی دوستی موفق شد چه كاری در سطح تیم‌های پایه دیدید؟ كدام باشگاه از تیم‌های پایه خودش تغذیه می‌كند؟

بارسلونا كمتر بازیكن از سایر باشگاه‌ها جذب می‌كند زیرا آنها بر روی تیم‌های پایه خود كار می‌كنند اما در ایران باشگاه‌‌های بزرگ ما از دسترنج باشگاه‌های دیگر استفاده می‌كنند چون كاری در تیم‌های پایه صورت نمی‌گیرد. تك و توك باشگاه‌هایی مثل فولاد و چند باشگاه دیگر در زمینه پایه خوب كار می‌كنند اما سایر باشگاه‌های ما فقط اسم تیم‌های نوجوانان و جوانان را دارد.

حرف كارلوس كی‌روش درست است. من بازیكن جوان از كجا بیاورم وقتی به من بازیكن از تیم‌های پایه داده نمی‌شود. در كشور ما استعداد‌یابی نیست. كدام یك از مربیان در زمینه استعدادیابی كار می‌كنند؟ در این مدتی كه من كار كرده‌ام هرگز ندیده‌ام كه یك مربی بیاید و به من بگوید این سه استعداد را كشف كرده‌ام، لطفا از آنها تست بگیر. من چنین چیزی ندیدم. مطمئنا چنین اتفاقی نمی‌افتد. در تیم‌های لیگ برتری ما چند بازیكن جوان فیكس هستند؟ در تیمی مثل شالكه آلمان در لیگ قهرمانان اروپا شاهد حضور بازیكن 17 ساله هستیم. شما در باشگاه‌های ما در این سطح بازیكن جوانی مشاهده می‌كنید؟

* دلایل فراز و نشیب ما زیاد است

وی در پاسخ به اینكه چرا پرسپولیس فراز و نشیب داشت گفت: قبول دارم كه ما فراز و نشیب زیاد داشتیم اما این مسئله دلایل زیادی دارد. در چند بازی من مدافعان وسطم را نداشتم و در چند بازی كل مهاجمانم را در اختیار نداشتم و در خیلی مواقع نمی‌گویم بدشانسی، شاید دقت نكردیم و در برخی مواقع نیز عوامل بیرونی تأثیرگذار بود.

در برخی مواقع نیز ناداوری‌هایی شد كه به آن نمی‌پردازم. همه این عوامل باعث شد كه ما امتیاز از دست بدهیم. كادر فنی هم نقش داشت. در بعضی مواقع درست تصمیم نگرفتیم و همین مسائل باعث فراز و نشیب ما شد اما اكثر بازی‌هایی كه باختیم و در آن 5 مسابقه‌ای كه پشت سر هم شكست خوردیم من دفاع وسط نداشتم. در چند بازی هم سپهر حیدری را با زور آمپول بازی دادم. این مسائل باعث شد بد نتیجه بگیریم اما از نظر فوتبالی خوب بازی كردیم.

* برابر مس هجومی بازی می‌كنیم

وی در مورد اینكه رویارویی با مس را چطور ارزیابی می‌كند گفت: بازی سختی است. مس كرمان، مدیریت توانا و كادر فنی خوبی دارد اما ما بازی‌های گذشته را فراموش می‌كنیم و از دقیقه یك برای بردن به میدان می‌رویم و سعی می‌كنیم مسائل فنی و تاكتیكی خودمان را به تیم حریف تحمیل كنیم تا سه امتیاز را بگیریم.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com