بارسلونا با شكست‌دادن رئال مادريد، انتقام باخت هفته گذشته را از شاگردان مورينيو گرفت.
 
فارس: دومین شب دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با جدال رئال و بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار شد تا سومین ال‌كلاسیكو دربی این بار در اروپا پیگیری شود.
در این دیدار شاگردان گواردیولا موفق شدند با گلزنی لیونل مسی در دقایق 76 و 87 رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو و مقابل دیده‌گان هوادرانش با نتیجه 2 بر صفر مغلوب كنند.

*شرح بازی:
در نیمه اول این بازی، هر دو تیم در ابتدا به‌فكر محك زدن یكدیگر بودند و بازی محتاطانه‌ای را به‌نمایش گذاشتند كه تا حدودی بارسا با دراختیار گرفتن میانه میدان برتری نسبی به رئال داشت.
شاگردان مورینیو نیز با دوندگی بالا و ایجاد پرس در بازی، مردان گواردیولا را مجبور به‌عقب نشینی كردند، اما همچنان برای تصاحب توپ تحت تاثیر پاس‌های متوالی بارسا بودند.

این روند تا میانه نیمه اول ادامه داشت و دو تیم در خلق موقعیت‌های خطرناك بر روی دروازه یكدیگر ناكام بودند.
در ادامه بارسا تك موقعیت‌هایی را بر روی دروازه كاسیاس تدارك دید كه عكس‌العمل این بازیكن مانع فروریختن دروازه میزبان شد.
در اواخر نیمه اول، درگیری بازیكنان باعث شد تا هر دو تیم اعتراضاتی نسبت به قاضی میدان داشته باشند كه داور آلمانی، بازی را تحت كنترل قرار داد.

شاگردان مورینیو در وقت‌های اضافه نیمه اول موقعیت خطرناكی را بر روی دروازه والدس دروازبان بارسا ایجاد كردند كه عكس‌العمل این دروازبان مانع فروپاشی دروازه شاگردان گواردیولا شد.
در نهایت تلاش 2 تیم در پایان نیمه اول ثمری نداشت و این نیمه با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.

نیمه دوم این دیدار را هر 2 تیم هجومی آغاز كردند و حملات خطرناكی را بر روی دروازه یكدیگر بوجود آوردند، اما همچنان در فروریختن دروازه یكدیگر ناكام بودند.
در ادامه بازی، په‌په خطایی را بر روی بازیكن بارسا انجام داد كه با كارت قرمز مستقیم داور از زمین بازی اخراج شد تا رئال از دقیقه 61 ده‌نفره به ادامه كار بپردازد.
اخراج مدافع پرتغالی رئال، اعتراض مورینیو سرمربی این تیم را به‌همراه داشت كه داور آلمانی، آقای خاص را نیز از روی نیمكت اخراج كرد تا اعتراض هواداران رئال بیش از پیش افزایش یابد.

پس از این درگیری و جنجال در سانتیاگو برنابئو، 2 تیم به ادامه بازی پرداختند و روی فرار زیبای آفلای از سمت چپ دفاعی رئال و جاماندن سرخیو راموس، لیونل مسی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و این مهاجم آرژانتینی دروازه كاسیاس را در دقیقه 76 گشود تا شاگردان گواردیولا در خانه رئال پیش بیافتند.
در ادامه باز هم مسی در دقیقه 87 موفق به گلزنی شد تا بارسا انتقام سختی را از شاگردان مورینیو در فاصله یك‌هفته گرفته باشند.
مسی با این گل ركورد خود را در لیگ قهرمانان این فصل بهبود بخشید و با 11 گل در 11 مسابقه در آستانه بهترین گلزن اروپا قرار گرفت.
دیدار برگشت این دو تیم سه‌شنبه هفته آینده در نیوكمپ برگزار خواهد شد.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com