سرمربی تيم ملی فوتبال گفت: نمازی سال 1996 بازيكن من بود و از آن زمان او را می‌شناسم.
 
فارس: كارلوس كی‌روش در ادامه نشست مطبوعاتی‌اش با بیان اینكه باید یك دپارتمان اطلاعات بازیكنان را تشكیل دهیم افزود: در این دپارتمان تمام مسائل شخصی و فنی از جزئیات بازیكنان تهیه می‌شود تا در مورد آن بررسی لازم انجام شود. در حقیقت از این طریق ارتباط مستقیمی را با دپارتمان فنی باشگاه‌ها برقرار می‌كنیم تا در صورتی كه برای یك ملی پوش اتفاقی بیفتد از این طریق اطلاعات را كسب كنیم و این یك ارتباط مستقیم با ملی پوش و باشگاه خواهد بود.

* یك تیم، یك هدف، یك رویا
باید دیدگاهمان را به تیم‌های ملی تغییر دهیم و نباید فكر كنیم كه آنها جزیره‌های جدا از هم هستند. در واقع باید به گونه‌ای عمل كرد كه باید تمام اهداف تیم‌های ملی در راستای اهداف بلند مدت تیم ملی بزرگسالان باشد.
كار تیمی در حقیقت كلید موفقیت ما است اما كارهای فنی باید در یك راستا و یك سو باشد و این یعنی یك تیم، یك هدف و یك رویا.

* اهدافمان توسط یك سوپر من برآورده نمی‌شود
اگر خواهان موفقیت تیم هستیم باید بدانیم كه این اهداف توسط سوپرمن انجام نمی‌شود و راه‌حل جادویی نداریم كه یك شبه راهمان را طی كنیم. در همین راستا كشور را به چند منطقه تقسیم كردیم تا دپارتمان‌های استعدادیابی را برقرار كنیم اما مهمترین فاكتور رابطه ما با باشگاه‌ها و ارتباط با مربیان و مسئولان آنها است.
یكی از راه‌های موفقیت این است كه ما یك ایده مشترك داشته باشیم و اگر این تعامل نشود نمی‌توان انتظار موفقیت را داشت.

* از باشگاه‌ها و مربیان عذرخواهی می‌كنم
باید از مربیان و باشگاه‌ها به این دلیل كه هدف اولم ارتباط شخصی با مربیان بود اما به دلیل كمبود زمان به آن نرسیده‌ام عذرخواهی كنم.
لیگ به روزهای آخر خود نزدیك می‌شود و زمان كمی برای انتخاب بازیكن داشتم و زمانی برای ارتباط با مربیان پیدا نشد اما اعلام می‌كنم صد در صد با همه مربیان در ارتباط خواهم بود و با اعضای كادر فنی‌ام به زودی این ارتباط را با آنها برقرار می‌كنم.

* از این پس اشك بازیكنان حریف را خواهید دید
برای بازیكنان تیم ملی یك پیغام دارم. ما حرفه‌ای كار كردیم تا تمام بازیكنان را زیر نظر بگیریم زیرا رویای همه این است كه در تیم ملی بازی كنند و ما منصفانه‌ترین و بهترین انتخاب را داشته باشیم.
در كنفرانس قبلی گفتم كه اشك بازیكنان ایران پس از شكست مقابل كره جنوبی و جام ملت‌های آسیا مرا تحت تأثیر قرار داد و این موضوع نشان می‌دهد كه چقدر بازیكنان به بازی در تیم ملی مفتخر هستند. پیغام من این است كه از این به بعد اشكی در كار نیست و الان وقت این است كه این اشك‌ها تبدیل به عرق شود و این موضوع یعنی اینكه باید سخت كار كنیم چرا كه در گام بعدی باید كاری كنیم كه بازیكنان تیم‌های مقابل گریه كنند. این مأموریت ما است تا سخت كار كنیم، عرق بریزیم و كاری كنیم تا حریفان گریه كنند.

* تیم‌های جلوتر از ما در رده‌بندی فیفا برای جایگاه‌شان زحمت كشیده‌اند
موضوع دیگر كه باید با هواداران به اشتراك بگذارم این است كه الان تیم چهل و هفتم رده‌بندی فیفا و هفتم آسیا هستیم و این یعنی اینكه 6 تیم در آسیا از ما بهتر و جلوتر هستند. علت اینكه تیم ایران باید در مرحله دوم انتخابی جام جهانی شركت كند همین رده‌بندی در نظر گرفته شده از سوی فیفا است.
من در مورد زمانی صحبت می‌كنم كه تصمیم گرفته شد از سوی فیفا ایران از این زمان كارش را برای جام جهانی آغاز كند و این موضوع یعنی اینكه ما كشورهایی را جلوی خودمان داریم كه باید از آنها پیشی بگیریم. ما باید پیشرفت كنیم و برای موفقیت رو به جلو گام برداریم.

به هواداران می‌گویم برخی از كشورها 30 سال كار سخت انجام داده‌اند تا موقعیت حال حاضر را داشته باشند. قبل از جام جهانی آفریقای جنوبی تیم ملی پرتغال در رده سوم جهان بود. ما 28 سال زحمت كشیدیم تا به این هدف برسیم ضمن اینكه فرانسه كه جام جهانی را به وجود آورد تنها در جام جهانی 98 قهرمان شد و تا برای اسپانیا 30 سال كار سخت انجام شد تا قهرمان جهان شدم. پس باید كار كنیم و من هم از شما می‌پرسم كه آیا آماده هستید چرا كه ما آماده‌ایم.
در این زمان خبرنگاران با تشویق‌های خود پاسخ كی‌روش را دادند و اعلام آمادگی كردند. در ادامه این نشست نوبت به خبرنگاران رسید تا سؤال‌های خود را مطرح كردند.

* نمازی را از سال 1996 می‌شناسم
برای من مهم بود كه رزومه مربیان مدنظرم را بررسی كنم. به همین دلیل از بین گزینه‌های موجود بررسی‌های لازم را انجام دادم و با برخی نیز نشست برگزار كردم.
مطمئنا مربیان خوب و لایقی هستند كه شایسته حضور در تیم ملی هستند اما زمان كمی تا پایان لیگ باقی مانده و برخی از مربیان با تیم‌هایشان در آسیا بازی می‌كنند. از بین گزینه‌هایی كه داشتم رزومه آنها را بررسی كرده و اطمینان خاطر خوبی از علیرضا منصوریان و ماركار آقاجانیان پیدا كردم. به نظرم آنها می‌توانند وظایف خود را در تیم المپیك انجام دهند. ضمن اینكه تصمیم گرفتیم یك مربی یعنی نمازی را هم دركادر فنی تیم ملی داشته باشیم.
مربیان تیم‌های ملی قرار نیست جدا از هم كار كنند. آنها از حمایت و كار تیمی ما برخوردار هستند و ما براساس بررسی‌هایی كه داشتیم این تصمیمات را گرفتیم.

خبرنگاری كه در مورد رزومه امید نمازی متقاعد نشده بود در مورد رزومه این مربی سوالش را تكرار كرد كه كی‌روش در پاسخ به این سؤال گفت: از طریق اینترنت می‌توان جزئیات رزومه او را جستجو كرد.
من پیش از این با نمازی كار كردم و زمانی كه در آمریكا سرمربی تیم مترواستار بودم در سال 1996 او بازیكن من بود و شخصیت او را به خوبی می‌شناسم.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com