مرجع تقلید شیعیان گفت: ورزشکاران عزیز باید در میادین ورزشی آبروی نظام را به وسیله طهارت، امانت، پاکی، صداقت و حقانیت حفظ کنند.
 
مهر: آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی شامگاه شنبه در دیدار حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری آسیا و تعدادی از پرسنل این فدراسیون اظهار داشت: امیدواریم خدای سبحان توفیق همه ورزشکاران را روزافزون کند که بتوانند بیش از پیش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فخر بیافرینند.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با قهرمانان وزنه برداری آسیا و جهان، به وظایف خطیر ورزشکاران در میادین ورزشی بین المللی اشاره کرد و افزود: شما عزیزان با سایر ورزشکاران این توان را داشته باشید که آبروی نظام را به وسیله طهارت، امانت، پاکی، صداقت و حقانیت حفظ کنید که هر جا وقتی گفتند ورزشکاران ایران آمدند، یعنی بزرگواران امین، طیب و طاهر آمدند که هم طهارت روح را با خود آوردند و هم قدرت بدن را.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: یک ایرانی مسلمان وقتی به کشورهای دیگر می رود طیب و طاهر است و همیشه نمازش را می خواند و وقتی مسافر ابدی شد، شرمنده خدا و فرشته ها نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه با ذکر سفارش هایی به ورزشکاران، تصریح کرد: ورزشکاران جمهوری اسلامی باید ضمن اینکه نام خدای سبحان را ذکر می کنند، با وضو و هیمنه در میدان ورزشی حاضر شوند.

وی خطاب به ورزشکاران گفت: شاید شما نمی دانید که در ایامی که در مسابقات وزنه برداری شرکت می کردید چقدر مردم ایران «یا اباالفضل» می گفتند. این یک صحنه است، بنابراین ما نهر روانی نباشیم که برویم، بلکه درخت تنومندی باشیم که در کنار نهر روان غرس می شود و میوه می دهد و برای همیشه می ماند.

ایران به برکت خونهای شهدا در سطح بین الملل نام آور شد

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: ایران به برکت اسلام، توانست یک چهره درخشانی در سطح جهان باشد؛ یک وقت ایران را حتی در قلمرو محلی به حساب نمی آوردند، بعد ایران کم کم در قلمرو محلی نام آور شد و در حوزه های منطقه ای نام آور نبود؛ رفته رفته در قلمرو منطقه ای هم نام آور شد ولی در سطح بین الملل نام آور نبود و امروز به برکت خونهای پاک شهدا، در سطح بین الملل هم نام آور شد و ایران را به عنوان یک چهره جهانی می شناسند.

مفسر بزرگ قرآن کریم افزود: قدرتی که ذات اقدس الهی به عزیزان ورزشکار داد، دو چهره دارد؛ یک چهره گذرا و یک چهره پویا و مانا. ما اگر بخواهیم این قدرت بدنی را در محدوده وزنه ها و امثال اینها حفظ کنیم طولی نمی کشد که وقتی سن انسان به ۳۰ یا ۴۰ سال کشید، قدرت او رو به افت و آفت است، و اگر توانستیم همراه چهره گذرا، یک قدرت پویا و مانایی درست کنیم، برای ما سرمایه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با ذکر مثالی در این زمینه اظهار داشت: ممکن است یک شخصی بخواهد همراه آب روان برود، این شخص وقتی که آب، روان است می رود و زمانی که آب راکد شد، می ایستد. ولی اگر درخت ثمربخشی در کنار این نهر غرس کند، درست است آب این نهر روان است و می رود، ولی این درخت می ماند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: وظیفه عزیزان ورزشکار این است که همراه با قدرت جوانی که می رود یک نامی مانا و پویا در کنار آن غرس کنند.

طلاهای رنگارنگ چیزی ندارد؛ به فکر امر سنگین باشید

وی با ذکر جریانی از اهدای سکه به فرد نیازمند در دوران حکومت امیرالمومنین(ع) و اینکه سکه ها نزد آن امام بزرگوار همانند سنگ است، خاطرنشان کرد: طلاهای رنگارنگ چیزی ندارد؛ فکر علوی آن است که انسان به فکر سنگ نباشد، بلکه به فکر امر سنگین باشد.

آیت الله جوادی آملی گفت: وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) فرمود که شما یک شناسنامه ای دارید که پدر و مادر شما برایتان گرفته است و این امری طبیعی است، ولی یک شناسنامه دینی می توانید بگیرد و آن این است که «أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّة» من و علی پدران این ملت هستیم.

وی افزود: اگر علی ابن ابیطالب(ع) کسی را به عنوان فرزندی قبول کرد، مادر این شخص صدیقه طاهره(س) می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حیف است انسان برکت جوانی را به سنگ زرد یا سفید بفروشد، تاکید کرد: ما می توانیم از این سنگ های زرد و سفید بگذریم و چیزی مانا و پویا داشته باشیم.

مفسر بزرگ قرآن کریم گفت: اگر کسی فقط به فکر چهره گذرا باشد، خود را به سنگ فروخته است و وقتی سن او به ۷۰ یا ۸۰ می رسد، طلا و نقره برای او هیچ جذابیتی ندارد، ولی می تواند همراه این طلا و نقره شجره طوبی غرس کند.

وی اظهار داشت: ما اگر پذیرفتیم که فرزندان علی ابن ابیطالب(ع) هستیم، می توانیم دو کار را انجام دهیم؛ هم طلا بگیریم که سنگ است و هم زرین فکر کنیم که طلای معنوی باشد و بماند.

در ابتدای این دیدار حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران گزارشی از درخشش وزنه برداران جوان ایرانی در مسابقات آسیایی به محضر آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com