دقايقی پيش جنجالی‌ترين ليگ برتر فوتبال ايران با شكست تراكتورسازی به پايان رسيد. اين بازی سه اخراجی داشت و 108 دقيقه طول كشيد.
 
گل: 
گل‌ها: جاسم كرار(13) برای تراكتور، اسدی(23 گل به خودی)، بیات(65) برای صبا
ورزشگاه یادگار امام، تماشاگر 35هزارنفر
 داور: یدالله جهانبازی
 اخطار: حاجی‌زاده، حاتمی، رضاییان، حمدی‌نژاد، تقوی، خانی(صبا)، پیمنتا و كرار (تراكتورسازی)
 اخراج: حاجی‌زاده(53صبا)، باقری(54)،‌كرار(93)(تراكتورسازی)
 تراكتور: عباس محمدی، مهدی كیانی، مرتضی اسدی، لوئنادرو پیمنتا(75محسن حسینی)، كرار جاسم محمد، مصطفی اكرامی(80 الو ترائوره)، محمد ابراهیمی، داود دانشدوست، محمد نصرتی، علی علیزاده، مسعود ابراهیم‌زاده(46 ترشیز)  
 سرمربی: فراز كمالوند
 صبا: حامد لك، ابوالفضل حاجی‌زاده، رامین رضاییان، وحید حمدی‌نژاد، مرتضی هاشمی‌زاده، احمد تقوی، حسین خانی، داود حقی، محسن بیات، محسن بیاتی‌نیا، سیدعلیرضا میرشفیعیان
سرمربی: عبدالله ویسی
شرح بازی:
و تیم نیمه نخست را با احتیاط آغاز كرده و دقایق ابتدایی به ارزیابی یكدیگر پرداختند. در ادامه شاگردان فراز كمالوند بازی را دردست گرفته و در پی حملات مكرر خود دردقیقه 12 درمحوطه جریمه تیم صبای قم صاحب ضربه پنالتی شدند كه توسط كرار جاسم محمد به گل رسیدند.
درادامه باز هم توپ و میدان در اختیار بازیكنان تیم فوتبال تراكتورسازی بود این درحالی بود كه بازیكنان تیم صبا تنها چشم به ضد حملات داشتند.
ضد حملات تیم صبا بالاخره دردقیقه 21 نتیجه داد و بازیكنان این تیم با پرس به موقع دفاع تیم تراكتورسازی مرتضی اسدی را وادار به اشتباه كرده و این بازیكن دروازه خودی را گشود تا بازی به تساوی كشیده شود.
پس از این گل بازیكنان تیم صبا كه روحیه شان برای ادامه بازی بیشتر شده بود ابتكار بازی را در اختیار گرفتند و چندین موقعیت گلزنی برروی دروازه تیم تراكتورسازی بدست آوردند كه با بی دقتی مهاجمان این تیم فرصت ها یكی پس از دیگری برای این تیم از دست رفت.
بازیكنان صبا به دنبال خلق این خطرها در دقیقه 40 صاحب ضربه پنالتی شدند كه داوود حقی نتوانست این توپ را برای این تیم به گل تبدیل كند تا 2 تیم با همان نتیجه تساوی به رختكن بروند.
شروع نیمه دوم با برتری بازیكنان تیم تراكتورسازی همراه بود اما مهاجمان این تیم نتوانستند از موقعیت های خود درست استفاده كرده و نتیجه را تغییر دهند.
درادامه جهانبازی داور مسابقه به دلیل خطای مسلم ابوالفضل حاجی زاده بازیكن تیم صبای قم كارت زرد دوم را به این بازیكن نشان داد اما این بازیكن را از زمین بازی اخراج نكرد كه با تذكر داور چهارم روبه رو شد.
به دنبال اخراج حاجی زاده نیمكت نشینان صبای قم اعتراض كرده و بازی به مدت 5 دقیقه متوقف شد. با شروع مجدد بازی محسن بیات درموقعیت تك به تك با دروازه بان تیم تراكتورسازی قرار گرفت و برای تیمش دردقیقه 65 گلزنی كرد.
بازی درادامه با حملات تراكتورسازان ادامه یافت اما آنها نتوانستند نتیجه بازی را تغییر دهند اما این پایان كار نبود چرا كه در وقت های اضافه این بازی داور به سود تیم تراكتورسازی اعلام ضربه پنالتی كرد كه با مخالفت شدید بازیكنان تیم صبا مواجه وبازی باردیگر به جنجال كشیده شد.
به دنبال توقف بازی تماشاگران با شكستن صندلی های ورزشگاه نسبت به این موضوع اعتراض كردند . درادامه داور كه از نظر خود بازگشته بود سوت پایان بازی را به سرعت بعد از دستور ادامه بازی به صدا درآورد تا این بازی با همان نتیجه 2 بر1 به پایان برسد.
شرح‌ گل‌ها:
 1ـ0(تراكتورسازی): تراكتورسازی در پی حملات مكرر در دقیقه 12 صاحب یك ضربه پنالتی شد و كرار گل اول بازی را به ثمر رساند.
 1ـ1(صبا): بازیكنان صبا با پرس و فشار روی مدافعان حریف به گل تساوی رسیدند. میرشفیعیان اسدی را وادار به اشتباه كرد و این مدافع تراكتور گل مساوی را به ثمر رساند.
 1ـ2(صبا): صبا 10 نفره كه یك پنالتی را از دست داده بود توسط محسن بیات به گل مساوی رسید.
 اتفاق ویژه: در پی خطای بازیكن صبا روی علیزاده كمك داور اول رای به پنالتی به سود تراكتورسازی داد و البته داور هم با توجه به نظر كمك خود نقطه پنالتی را نشان داد. این پایان كار نبود چرا كه اعتراض بازیكنان صبا باعث شد تا دقایقی بازی متوقف شود و البته داور از تصمیم قبلی اش منصرف شود. همین موضوع باز هم اعتراض این بار تراكتوری ها را به همراه داشت اما این بار رای برگردانده نشد تا این بازی 108 دقیقه ای در نهایت با برد صبا به پایان برسد. این جنجال با درگیری بین بازیكنان دو تیم به بیرون از میدان هم كشیده شد و هنوز هم فضای ورزشگاه متشنج است.
تراكتورسازی با این شكست شانس خوبی را برای حضور در رده چهارم از دست داد و با 53 امتیاز پایین‌تر از پرسپولیس قرار گرفت این در حالی است كه تراكتور در صورت پیروزی در دو بازی مقابل سپاهان و صبا كه در خانه شكست خورد می‌توانست تیم دوم جدول باشد.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com