پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس با ارایه یک بازی تهاجمی با یک گل گسترش فولاد تبریز را در استادیوم آزادی شکست داد.
 در ادامه بازی های هفته نهم لیگ برتر، دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم پرسپولیس موفق شد با ارایه یک بازی زیبا و برتر نسبت به حریفش یک بر صفر به پیروزی برسد. شاگردان دایی با این برد هفده امتیازی شدند و به رده‌ی دوم جدول تکیه زدند.

تماشاگران این تیم آنقدر از عملکرد سرخپوشان ذوق زده شده بودند که ظاهرا عملکرد تیمشان در داربی را فراموش کردند.

قضاوت این بازی که در حضور حدود 22 هزار نفر تماشاگر پرسپولیس و 200 نفر هوادار تیم گسترش فولاد برگزار شد را محسن ترکی برعهده داشت.

زننده گل:

محمدرضا خلعتبری در دقیقه 45

ترکیب تیم پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، سیدمیثم حسینی رضا حقیقی، ابوالقاسم دهنوی، امید عالیشاه، پیام صادقیان، محمدرضا خلعتبری و سیدمهدی سیدصالحی.

ترکیب تیم گسرش فولاد:

محسن فروزان، خالد شفیعی، میثم نقی زاده، سیدایمان موسوی، مهرداد بایرامی، بهنام داداش وند، سامان نریمان، سعید مهدی پور، احمد کامدار، سید امید نظامی پور و محمدرضا زینال خیری.

گزارش نیمه نخست

نیمه نخست این بازی با حملات بیشتر تیم پرسپولیس همراه بود. بازیکنان این تیم سعی داشتند از جناحین نفوذ کرده و روی دروازه تیم میزبان سانتر بکشند.

دقیقه 3، پرسپولیس روی حرکت ترکیبی عالیشاه و صادقیان نفوذ خوبی انجام داد و پس از ارسال سانتر و ضربه سر دهنوی نزدیک بود دروازه گسترش فولاد در همین اوایل کار باز شود.

دقیقه 8، گسترش فولاد روی یک ضدحمله فرصت مناسبی بدست آورد اما ضربه سر سیدایمان موسوی را نیلسون جمع کرد.

دقیقه 14، در این لحظه پیام صادقیان حرکت نفوذی پشت محوطه جریمه انجام داد و با قرار گرفتن درموقعیت شوت، ضربه خطرناکی را روانه دروازه کرد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات پی در پی پرسپولیسی ها ادامه داشت و آنها بعضا موقعیت های خوبی برای گلزنی بدست می آوردند که یکی از پس از دیگری از دست رفت.

دقیقه 28 پرسپولیس در موقعیت مناسبی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و خلعتبری هم شوت خطرناکی را به سمت دروازه رفت که دروازه بان گسترش آن را دفع کرد.

5 دقیقه پس از این فرصت، روی سانتر صادقیان، رضا حقیقی ضربه سری روانه دروازه کرد که این توپ ابتدا با تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و توسط بازیکنان میهمان دفع شد.

اما دقیقه 35 گسترش بازهم روی ضدحمله از جناحین و ارسال سانتر، سیدایمان موسوی در موقعیت فوق العاده‌ای قرار داد که توپ او با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 41 تیم میزبان نتوانست از کرنری که بدست آورد استفاده ببرد.

اما تلاش این تیم نهایتا در دقیقه 43 ثمر داد و بر اثر خطای یکی از بازیکنان گسترش فولاد، پرسپولیسی ها صاحب پنالتی شدند که محمدرضا خلعتبری توانست تک گل این نیمه و اولین گل خودش برای سرخپوشان را به ثمر برساند.

گزارش نیمه دوم

این نیمه با حملات گسترش فولاد آغاز شد و در دقیقه 47 سید ایمان موسوی با ضربه برگردان در نزدیکی خط عرضی محوطه جریمه نزدیک بود کار را تساوی بکشاند اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

موسوی در دقیقه 51 باز هم خط دفاع پرسپولیس را اذیت کرد و همینطور شوت دقیقه 55 بایرامی از روی ضربه ایستگاهی را نیلسون دفع کرد. گسترش فولاد صاحب یکی دو فرصت دیگر هم شد که باز هم از دست رفت.

اما دقیقه 57 در یک ضدحمله از سوی پرسپولیسی ها، امید عالیشاه با نفوذی که از جناح چپ محوطه جریمه حریف داشت پس از دریافت پاسی از جناح راست در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما تکل به موقع مدافع گسترش فولاد توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 63 خطرناک ترین فرصت گسترش فولاد تا این لحظه رقم خورد و بایرامی که توپ را در موقعیت مناسبی داخل محوطه جریمه بدست آورد ضربه محکمی به آن زد اما باز هم نیلسون آن را دفع کرد، بلافاصله پس از آن پرسپولیس دوباره روی ضدحمله از جناح راست به دروازه حریف نزدیک شد اما سیدصالحی نتوانست از پاس دریافتی به خوبی بهره ببرد و فروزان توپ را دفع کرد.

عالیشاه دقیقه 69 در پشت محوطه جریمه بار دیگر مدافعان حریف را بهم ریخت و شوت خطرناک زد که با اختلاف کمی به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد از آن پیام صادقیان همین کار را این بار در محوطه جریمه انجام داد و توپ را به خلعتبری پاس داد اما این بازیکن در فرصت تک به تک توپ را با اختلاف کمی به بیرون زد.

حملات پرسپولیس باز هم ادامه داشت و تقریبا حریف را به عقب برده بود اما موفق به زدن گل‌های بیشتر نشد.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال در حالی پیگیری شد که تیم‌های فولاد و تراکتورسازی مقابل حریفان خود متوقف شدند و استقلال نیز شکست خورد تا همه چیز به سود قرمزهای پایتخت پیش رود. در آخرین دیدار هفته نفت تهران میهمان سایپای البرز است.

کارت زرد:

بهنام داداش وند، خالد شفیعی، سیدایمان موسوی، احمد کامکار (گسترش فولاد)

محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
شکست استقلال برابر ذوب‌آهن
آیا ماریا شارپوا ازدواج می کند؟+ تصاویر
نماز خواندن نیکبخت+ عکس
حضور دختر شناگر ایرانی در جایزه بزرگ لندن
نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال بانوان