هنرمندانی که با مرگشان دنیا را متعجب کردند + عکس
خودکشی او با حلق‌آویز کردن خود در خانه‌اش در تیبورون کالیفرنیا، طرفدارانش را شگفت‌زده کرد

از مریلین مونرو تا الویس پریسلی: مرگ های تکان دهنده سلبریتی ها

الویس پرسلی، فوت در ۴۲ سالگی، به تاریخ ۱۶ آگوست ۱۹۷۷: پادشاه (کسی که خود را چنان تکان می‌داد که قبلاً از هیچ‌کس دیگری ندیده بودیم)، در دستشویی ملکش در تنسی ممفیس بی‌هوش پیدا شد. نامزدش، جینجر آلدن، او را غرق در استخری از خون و استفراغ یافت. دلیل مرگ به طور رسمی، بی‌نظمی در ضربان قلب اعلام شد، اما مشخص نشد که آیا سوء مصرف دارویی هم در آن نقشی داشته یا نه. طرفداران الویس آن‌قدر از شنیدن خبر مرگش ناراحت بودند که قبل از مراسم تشییع جنازه، ۳۰۰ نیروی گارد ملی برای حفظ نظم به گریسلند فرستاده شد. در جولای ۲۰۱۴ اعلام شد که یک یادداشت دست‌نویس از سخنرانان و انجیل مراسم تشییع جنازه الویس، با قیمت پایه ۹۵۰۰۰ دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

مرگ های عجیب هنرمندان 
الویس پرسلی

بیشتر بدانید : همه چیز درباره الویس، مرده پر درآمد

رابین ویلیامز، فوت در ۶۳ سالگی، به تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۱۴: او در زندگی خود با سریال‌هایی مانند Mork and Mindy و فیلم‌هایی مثل Mrs. Doubtfire لبخند را به لبان بسیاری از مردم آورد، اما واقعیت این است که او در بیشتر دوران بزرگسالی خود دچار افسردگی و درگیر اعتیاد به مواد و الکل بود. با این حال خودکشی او با حلق‌آویز کردن خود در خانه‌اش در تیبورون کالیفرنیا، طرفدارانش را شگفت‌زده کرد. همسرش سوزان اشنایدر طی بیانیه‌ای گفت: «من امروز صبح همسرم و بهترین دوستم را از دست دادم و دنیا هم یکی از دوست‌داشتنی‌ترین هنرمندان و بهترین انسان‌های خود را از دست داد. من بی‌نهایت دلشکسته‌ام. به نمایندگی از خانواده رابین، در طول زمان عزاداری درخواست رعایت حریم شخصی مان را دارم. امیدواریم در خاطره‌ها، رابین نه به خاطر مرگش، بلکه به خاطر لحظه‌های بی‌شمار لذتبخش و خنده‌ای که به میلیون‌ها نفر هدیه کرد، به یاد آورده شود.

مرگ های عجیب هنرمندانرابین ویلیامز

مریلین مونرو، فوت در ۳۶ سالگی، به تاریخ ۵ آگوست ۱۹۶۲: روزی که مونرو عریان به روی شکم،در حالی که به گوشی تلفن چنگ زده بود، در تخت خوابش پیدا شد، روزنامه لوس‌آنجلس تایمز او را این‌گونه توصیف کرد: «زیباروی دچار مشکل که نتوانست به عنوان درخشان‌ترین ستاره هالیوود، خوشبختی را بیابد.» مرگ رازآلود او به نظر خودکشی می‌آمد، اما به زودی نظریه‌هایی مطرح شد که این  مرگ را شیطانی‌تر جلوه می‌داد، از یک اوردوز تصادفی گرفته تا یک نقشه قتل با دخالت رئیس جمهور کندی و برادر وکیلش، بابی. در سال ۱۹۸۲ دفتر وکلای لوس‌آنجلس بار دیگر پرونده را بررسی کرد و هیچ نشانه‌ای از توطئه قتل در آن نیافت.

 مرگ های عجیب هنرمندان
مریلین مونرو

بیشتر بدانید : مرگ مریلین مونرو، خودکشی یا قتل؟

ایمی واینهاوس، فوت در ۲۷ سالگی، به تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۱: پس از یک تلاش برای ترک سوء مصرف مواد و الکل، خواننده برنده گرمی بالاخره تسلیم اعتیاد خود شد. جسد واینهاوس در خانه خود در لندن، در حالی که دور و برش پر از بطری‌های خالی ودکا بود پیدا شد. پزشک قانونی مرگ او را حادثه‌ای ناگوار خواند که بر اثر مسمومیت ناشی از الکل بعد از هفته‌ها خودداری از استعمال الکل به وجود آمده است. در خون خواننده آهنگ Rehab، میزان الکلی معادل ۵ برابر میزان مجاز برای رانندگی دیده شد. برخلاف انتظار، گزارش سم شناسی نشان داد که هیچ نوع مواد غیرقانونی در بدن او دیده نشده است.

 مرگ های عجیب هنرمندان
ایمی واینهاوس

بیشتر بدانید : دلیل مرگ امی ‌واینهاوس!

پل واکر، فوت در ۴۰ سالگی، به تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳: بازیگر فیلم سریع و خشن در خارج از دنیای فیلم هم یک عاشق ماشین بود. واکر پس از یک نمایشگاه خیریه ماشین، در یک تصادف رانندگی کشته شد. وی سوار پورشه ۲۰۰۵ مدل Carrera Gt بود که دوستش راجر روداس رانندۀ آن بود. دوست واکر کنترل ماشین را از دست داد و ماشین در والنسیای کالیفرنیا به یک درخت و یک تیر برق برخورد کرد و سپس در آتش سوخت.واکر در اثر صدمات ناشی از جراحت و سوختگی درگذشت. بر اساس گزارش پزشکی قانونی، سرعت بالا دلیل اصلی تصادف بود. پورشه به سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت، یعنی دو برابر سرعت مجاز رسیده بود.

 مرگ های عجیب هنرمندان
پل واکر

جودی گارلند، فوت در ۴۷ سالگی، به تاریخ ۲۲ ژوئن ۱۹۶۹: زندگی دچار مشکل شده جودی گارلند که از کودکی ستاره بود، خیلی با زندگی‌اش در نقش دوروتی در Wizard of Oz تفاوت داشت. به گارلند از زمان بچگی داروهایی برای کاهش وزن، خوابیدن و بیدار شدن می‌دادند و وقتی بزرگتر شد همچنان به آن‌ها وابسته ماند و به همین شکل موفق به نامزدی برای اسکار شد و کنسرت بازگشت را در تالار کارنگی شهر نیویورک برگزار کرد. تنها ۳ ماه پس از پنجمین ازدواج، شوهرش جسد بی جان او را در خانه‌شان در لندن یافت که دلیل آن اوردوز تصادفی بر اثر مصرف خواب‌آورها اعلام شد.

 مرگ های عجیب هنرمندان
جودی گارلند

جیمز دین، فوت در ۲۴ سالگی، به تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵: بازیگر The Rebele without a Cause که عاشق ماشین‌های سریع بود، در حال راندن پورشه 550 Spyder جدید خود، در یک مسابقه رالی در سالیناس کالیفرنیا بود، که توسط پلیس متوقف شد. کمتر از دو ساعت بعد جیمز دچار یک تصادف شاخ به شاخ شد. او به یک بیمارستان نزدیک انتقال یافت، اما در بدو ورود مرده تشخیص داده شد. علیرغم عمر سینمایی کوتاهش (فقط ۳ فیلم) که فقط دو سال طول کشید، دین همچنان به عنوان مرد جذاب شناخته می‌شود.

 مرگ های عجیب هنرمندان
جیمز دین

باب مارلی، فوت در ۳۶ سالگی، به تاریخ۱۱ می ۱۹۸۱: باب مارلی، خواننده افسانه‌ای سبک رگه، در سال ۱۹۷۷ به خاطر سرطان پوست در انگشت بزرگ پای راست معالجه شد و پزشک معالجش به وی توصیه کرد که قسمت‌های بیشتر برداشته شود. بنابر گزارش‌ها مارلی مخالفت کرد، چون بر اساس باورهای مذهبی‌اش، بدن باید به صورت دست نخورده باقی بماند، بنابراین فقط قسمت محدودی انگشت برداشته شد. ۴ سال بعد در حالی که در حال برگزاری تور نیویورک بود، مارلی ناگهان در سنترال پارک به زمین خورد. پزشکان به او گفتند که سرطان به مغز، کبد و شش‌ها گسترش یافته است. متأسفانه مارلی ۷ ماه بعد در میامی جان سپرد. او در راه بازگشت به زادگاهش جامائیکا بود تا روزهای آخر حیاتش را در آنجا بگذراند که هواپیما مجبور شد برای انتقال او به بیمارستان، فرود اضطراری کند.

 مرگ های عجیب هنرمندان
باب مارلی
 

ناتالی وود، فوت در ۴۳ سالگی، به تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۸۱: تعداد کمی از مرگ‌های هالیوودی به اندازه مرگ خانم وود که از کودکی بازیگر بود، جلب توجه کردند. ستاره The West Side Story در حال لذت بردن از جشن شکرگزاری به همراه همسرش رابرت واگنر و دوست بازیگرشان کریستوفر والکن در قایقشان در جزیره کتالینا بود که به شکل ناگهانی وود ناپدید شد. جسد او چندی بعد غوطه‌ور در آب‌های نزدیک کالیفرنیا پیدا شد و دلیل مرگ وی غرق شدن به طور تصادفی اعلام شد، اما سوال‌های زیادی مطرح شد. در سال ۲۰۱۱ در پی تماس فردی که ادعا می‌کرد اطلاعاتی دارد، پرونده مرموز توسط پلیس لوس آنجلس بازگشایی شد. در سال ۲۰۱۲ پلیس برنامه را به دلیل جراحت‌های پیدا شده در بدن، به عنوان «غرق شده و عوامل مشکوک دیگر» طبقه‌بندی کرد. پرونده هنوز باز و حل نشده است.

مرگ های عجیب هنرمندان
ناتالی وود

بیشتر بدانید : بازیگری که معمای مرگش هرگز حل نشد + عکس

جان لنون، فوت در ۴۰ سالگی، به تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۸۰: مارک دیوید چپمن بر اساس شهادت خودش در سال ۲۰۱۲، به فکر کشتن جانی کارسون و جورج سی.اسکات افتاده بود، اما در نهایت تصمیم به قتل جان لنون گرفت، چون او مشهورتر بود. چپمن زمانی که تصمیم به این قتل گرفت ۲۵ ساله بود. او از ظهر روز حادثه در بیرون خانه لنون در داکوتای نیویورک پرسه می‌زد، حتی با لنون حرف زد و از او خواست یک آلبوم را هم برایش امضا کند. حوالی ساعت ۱۱ شب که لنون و همسرش وکو اونو، در حال بازگشت به خانه بودند، چپمن ۵ گلوله رولور کالیبر ۳۸ شلیک کرد که ۴ تای آن‌ها به لنون اصابت کرد. چپمن کار خود را کرد و دلیل این کار به گفته خودش این بود: «یک کلام، جلب توجه»  

 مرگ های عجیب هنرمندان
جان لنون

بیشتر بدانید : قاتل «جان لنون» حكم عفو مشروط را نپذیرفت!

گریس کلی، فوت در ۵۲ سالگی، به تاریخ ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۲: ستاره مسحورکننده هالیوود و فرد تحسین شده توسط آلفرد هیچکاک در۲۶ سالگی بازنشسته شد تا با پرنس راینر سوم، شاهزاده موناکو ازدواج کرده و یک پرنسس واقعی شود. او تا زمانی که به همراه دخترش استفانی در نزدیکی مونته کارلو دچار سانحه رانندگی شد، به عنوان یک فرد خانواده سلطنتی زندگی کرد. دقیقاً مشخص نیست که چه چیز باعث انحراف ماشین پرنسس در یک پیچ سخت و  غلط زدن حدوداً ۱۰۰ فوتی آن شد، اما بعدها حدس زده شد که شاید کلی دچار حمله قلبی شده باشد. پرنسس روز بعد در اثر آسیب‌های مغزی در گذشت، اما دخترش جان بدر برد.

 مرگ های عجیب هنرمندان
گریس کلی

سلنا، فوت در ۲۳ سالگی، به تاریخ ۳۱ مارس ۱۹۹۵: سلنا کوئینتانیلا زمانی که مورد حمله قرار گرفت، در صدر جداول موسیقی لاتین قرار داشت و به تازگی ضبط اولین آلبوم انگلیسی زبان خود را به پایان رسانده بود. متهم کسی بود که سلنا او را سال‌ها می‌شناخت، یولاندا سالدیوار. وقتی دو نفر در سال ۱۹۹۱ ملاقات کردند، سالدیوار یک کلوپ طرفدارن سلنا را درست کرده بود، به زودی سالدیوار برای سلنا شروع به کار کرد و به دوست نزدیک او تبدیل شد. حدود ۳ هفته قبل از مرگ، سلنا متوجه شد که سالدیوار در حال برداشت پول اوست، به همین خاطر جر و بحثی میان آن‌ها در گرفت. سلنا دو بار دیگر سالدیوار را در هتل Days Inn در سن انتونیو ملاقات کرد که اصرار بی گناهی می کرد. در ملاقات آخر، سلنا به تنهایی رفت و سالدیوار از پشت سر به او شلیک کرد. میراث ستاره Tejano البته همچنان پابرجاست. آلبوم Dreaming of You او که چهار ماه بعد از مرگش منتشر شد، بسیار پرفروش بود و در سال ۱۹۹۷ جنیفر لوپز در فیلم سلنا در نقش او زندگی اش را بازآفرینی کرد. نسل جوان به خاطر سلنا گومز با کوئینتانیلا آشناست، چون گومز به افتخار او سلنا نام گرفت. 

 مرگ های عجیب هنرمندان
سلنا

ربکا شیفر، فوت در ۲۱ سالگی، به تاریخ ۱۸ جولای ۱۹۸۹: ستاره سابق My Sister Sam قبل از اینکه شانس ورود به هالیوود را پیدا کند به ضرب گلوله کشته شد. رابرت جان باردو، یک طرفدار دو آتشه که قبلاً به او نامه نوشته بود و در محل کارش حاضر شده بود، موفق شد که محل زندگی ربکا را پیدا کند. بالاخره او به در خانه هنرپیشه رفت و با او صحبت کرد، شیفر از او خواست که دیگر به خانه‌شان نیاید. باردو رفت و جایی در همان نزدیکی صبحانه خورد و یک ساعت بعد برگشت. این بار وقتی خانم بازیگر در را باز کرد، باردو به قلبش شلیک کرد. شیفر تنها ۳۰ دقیقه بعد از رسیدن به مرکز پزشکی Cedars-Sinai درگذشت. مرگ او منجر به تغییرات قوانینی در کالیفرنیا شد که به موجب آن دسترسی عمومی به بایگانی سابقه رانندگی محدود شد.

مرگ های عجیب هنرمندان
ربکا شیفر

بیشتر بدانید : قتل‌های وحشتناک و فجیعی که در هالیوود رخ داد + عکس

بیشتر بدانید : 10 ستاره سینما که مرگ دردناکی داشتند

بیشتر بدانید : معروفترین ستارگان درگذشته زن هالیوود و علت مرگ آنها +عکس


تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ