اسکارلت جوهانسون, از فقر مطلق تا ثروت زیاد و ماجراهای عشقی پی در پی + تصاور
اسکارلت جوهانسون زندگی پر فراز و نشیبی را طی کرده است.

 زندگی پر فراز و نشیب اسکارلت جوهانسون

سفر دور و دراز اسکارلت جوهانسون از یک ستاره گمنام مستقل به یک سوپراستار هالیوودی بسیار هیجان انگیز بوده و زمانی آغاز شد که وی در اولین هنرنمایی عمده خود نقش یک زن متاهل ناشاد به نام شارلوت را در فیلم «گمشده در ترجمه» (Lost in Translation)، اثر تحسین شده سوفیا کوپولا در سال 2003 بر عهده گرفت.

عکس اسکارلت جوهانسون

عکس اسکارلت جوهانسون


 او پس از این فیلم روابط کاری نزدیکی با وودی آلن برقرار کرده و در این مدت با تعدادی از شناخته شده ترین و قوی ترین کارگردانان هالیوودی همکاری داشته است. با این وجود بازی وی در فیلم های بلاک باستر بود که اسکارلت جوهانسون را به عنوان یک چهره بین المللی دنیای سینما به همه شناساند. قصد داریم با شما نگاهی بیندازیم به زندگی اسکارلت جوهانسون پیش از آن که به شهرت امروزی خود دست یابد.

جوهانسون کودکی و نوجوانی اش را در خیابان های نیویورک گذراند

شاید پدر جوهانسون دانمارکی باشد اما جوهانسون خود یک دختر صد در صد منهتنی است. این بازیگر درجه یک در شهر نیویورک سیتی بزرگ شده و دوران زندگی کودکی و نوجوانی او بسیار سخت تر از زندگی امروزی وی بوده است. وی در مدرسه ای در خیابان یازدهم گرینویچ ویلج درس خواند که امروزه بسیار مشهور است. وی دانش آموزان این مدرسه را گروهی توصیف می کند که به مصرف مواد مخدر و گوش دادن به آهنگ های گروه بیتلز علاقه زیادی داشتند و معمولاً در خیابان های نیویورک پرسه می زدند یا به اجرای نمایش می پرداختند. جوهانسون بعد از آموزش در یک مرکز تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان وارد کالج شده و به سختی توانست فارغ التحصیل شود. وی نمرات خوبی کسب نکرد اما بخش زیادی از این کارنامه ضعیف به گفته خود او از این بابت بود که نیمی از سوالات درس ریاضی را جواب نداد.

خانواده اسکارلت جوهانسون برای امرار معاش به کمک های دولتی وابسته بود

گفته می شود که اسکارلت جوهانسون اکنون دستکم 100 میلیون دلار ثروت خالص دارد اما در کودکی، خانواده او پول زیادی برای خرج کردن نداشت. خانواده 6 نفره آن ها برای امرار معاش به کمک های دولتی وابسته بود. مادرش، ملانی، و پدرش، کارستن، روزگار سختی می گذراندند و درآمد قابل توجهی نداشتند. در زیر فشار بار زندگی و مخارج سنگین بزرگ کردن 4 فرزند، پدر و مادر جوهانسون دچار اختلاف شده و هر یک راه خود را در پیش گرفتند. مادرش راه کالیفرنیا را در پیش گرفت و اسکارلت که در آن زمان تنها 13 سال داشت با برادر دوقلویش، هانتر، در نیویورک نزد پدرشان ماندند.

اسکارلت جوهانسون در دوران نوجوانی

اسکارلت جوهانسون در دوران نوجوانی


مادر اسکارلت جوهانسون به شدت عاشق سینما بود

گفته می شود که مادر اسکارلت علاقه شدیدی به سینما و فیلم داشت و همین موضوع باعث شد که اسکارلت از همان دوران کودکی به این حوزه علاقمند شود؛ موضوعی که جوهانسون خود نیز آن را تایید کرده است. جوهانسون در مصاحبه ای در این مورد چنین گفته است:" مادرم در کودکی فیلم های زیادی را به من نشان داد، تمام فیلم هایی که خود دوست داشت. او عاشق فیلم های موزیکال بود. عاشقانه فیلم های الیا کازان را دوست داشت.

مادر اسکارلت جوهانسون

مادر اسکارلت جوهانسون

جوهانسون رابطه بسیار نزدیکی با مادربزرگش دارد

اسکارلت جوهانسون بسیار به مادربزرگ مادری اش علاقه دارد. او یک کتابدار و معلم مدرسه اهل بروکلین بوده و دروتی اسلوان نام دارد. اسلوان در مصاحبه ای ادعا کرده که او و اسکارلت در دوران نوجوانی او دوستان بسیار نزدیکی بوده اند. این رابطه چنان عمیق و نزدیک بود که هرگاه از اسکارلت پرسیده می شد بهترین دوستت کیست بلافاصله می گفت: مادربزرگم! به نظر می رسد که جوهانسون هنوز هم همان علاقه و نزدیکی گذشته را به مادربزرگش حس می کند و به احترام مادربزرگش، اسم دخترش با همسر سابقش، رومن دوریاک، را رز دروتی دوریاک گذاشت.

اسکارلت جوهانسون و مادربزرگش

اسکارلت جوهانسون و مادربزرگش


اولین شکست برای اسکارلت جوهانسون بسیار سخت بود

اسکارلت از همان سنین پایین برای بازی کردن در فیلم تست دادن را شروع کرد و در این میان برای بازی در فیلم «جومانجی» (Jumanji) در سال 1995 نیز تست بازیگری داد؛ نقشی که بعدها به کریستن دانست رسید. البته این تنها باری نبود که وی در ابتدای راه شکست خورده و نمی توانست نقشی بدست آورد . تا به امروز نیز جوهانسون درد ناشی از نادیده گرفته شدن توسط یک ایجنت بازیگری در اولین تلاش خود برای ورود به دنیای بازیگری را فرامو نمی کند.

اسکارلت جوهانسون در دوران نوجوانی

اسکارلت جوهانسون در دوران نوجوانی

صدای خاصش در ابتدا برای وی دردسرساز شد

با کمک و پشتیبانی مادرش، جانسون در نهایت توانست برای خودش یک ایجنت پیدا کرده و در ویدیوهای تبلیغاتی نقش هایی بدست آورد. اما در آن دوران مشکل وی صدای خش دار و مردانه اش بود که بعدها باعث شهرت او شد. اگر چه وی نقش های اولش را در حوزه تبلیغات تلویزیونی انجام داد اما جوهانسون خیلی زود دریافت که این حوزه برای وی مناسب نیست.

اسکارلت جوهانسون در دوران کودکی

اسکارلت جوهانسون در دوران کودکی

او برای بدست آوردن اولین نقش بزرگش مجبور به دروغ گفتن شد

اسکارلت جوهانسون اولین بازی عمده خود در سینما را در سال 1994 در فیلم کمدی «شمال» (North) انجام داد که در آن نقش راب راینر را بازی می کرد. پدر سینمایی بعدی او شان کانری بود که در سال 1995 در تریلر حقوقی ناموفق «انگیزه عدالت» (Just Cause) با جوهانسون همبازی شد. در سال 1996، جوهانسون نقش مانی در کمدی مستقل «مانی و لو» (Manny & Lo) را بازی کرد و سال بعد نیز در فیلم «تنها در خانه 3» (Home Alone 3) نقش آفرینی کرد که تجربه ناموفق دیگری بود. نقش بزرگ و قابل توجه او در فیلم «نجواگر اسب» (The Horse Whisperer) ساخته رابرت ردفورد بدست آمد که برای آن جوهانسون مجبور به دروغ گفتن شد.


اسکارلت جوهانسون زمانی شیفته جارد لتو بود

رومن دوریاک که یک روزنامه نگار فرانسوی بود بعد از جدایی از جوهانسون در مصاحبه ای در سال 2017 در مورد این جدایی تلویحاً اعلام کرد که از زندگی کردن در سایه همسر مشهورش خسته شده بود. البته این تنها طلاق جوهانسون نبود. زندگی مشترک او با رایان رینولدز نیز پس از چند سال در سال 2011 به پایان رسید. البته وی زمانی نیز رابطه ای عاشقانه با جاش هارتنت و شان پن داشت اما اولین عشق او در دنیای هالیوود جارد لتو بود. زمانی که برای فیلم «نجواگر اسب» تبلیغ می کردند از او پرسیده شد که آیا مانند هر دختر نوجوان دیگری عاشق لئوناردو دی کاپریو است یا نه.

جارد لتو

جارد لتو

فعالیت سیاسی اسکارلت جوهانسون

برخی از سلبریتی ها بعد از رسیدن به شهرت و ثروت وارد فعالیت های سیاسی و اجتماعی می شوند اما اسکارلت جوهانسون حتی قبل از رسیدن به شهرت نیز در این حوزه فعالیت داشت. شهرت باعث شد که جوهانسون بتواند فعالیت های اجتماعی خود را در مقیاسی بزرگ تر انجام دهد و به همین دلیل در 29 کمپین و بنیاد بشردوستانه فعالیت داشته است. در زمینه فعالیت های سیاسی نیز وی در سال های 2017 و 2018 سخنرانی کرد. در سال 2018 وی در مراسمی در مورد بدرفتاری های جیمز فرانکو در محیط کار سخن گفته و او را نکوهش کرد.

فعالیت سیاسی اسکارلت جوهانسون

فعالیت سیاسی اسکارلت جوهانسون

بیشتر بدانید : پردرآمدترین بازیگر زن امسال چه کسی است؟!

بیشتر بدانید : سوءاستفاده از چهره اسکارلت جوهانسون در یک ویدئوی مستهجن!!

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir