در همایش بزرگداشت این شاعر و موسیقیدان ایرانی كه از سوی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد، بنا بر اعلام برگزاركنندگان، موضوعاتی همچون...
 همایش بین‌المللی بزرگداشت یكهزار و یكصد و پنجاهمین سال تولد ابوعبدالله رودكی در روزهای 22 و 23 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.
  در همایش بزرگداشت این شاعر و موسیقیدان ایرانی كه از سوی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد، بنا بر اعلام برگزاركنندگان، موضوعاتی همچون زندگینامه و آثار، عصر و محیط فكری رودكی، رودكی در ایران و جهان، نقد و بررسی منابع رودكی‌شناسی، حكمت، فلسفه و دین‌شناسی در آثار رودكی از سوی صاحبان نظر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
رودكی و ادب فارسی، شعر و زبان رودكی، زیبایی‌شناسی و هنر در آثار رودكی، رودكی و ادبیات تطبیقی، جایگاه آموزه‌های رودكی برای انسان معاصر، تعلیم و تربیت در شعرهای رودكی و خلاقیت‌های هنری رودكی، از دیگر موضوعاتی است كه در این همایش دوروزه در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد. بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی همزمان با ثبت‌نام این شخصیت در فهرست بزرگداشت مشاهیر كه از سوی یونسكو صورت گرفته است، برگزار می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir