همسر «راجر هال» پس از درگذشت این نویسنده به نیویورك تایمز گفت: «شوهرم هیچ‌گاه از فعالیت‌هایش در سازمان‌های جاسوسی آمریكا پشیمان نبود. در واقع این فعالیت‌ها آن قدر...

«راجر هال» نویسنده آمریكایی كه در سازمان جاسوسی این كشور نیز فعالیت می‌كرد، در هشتاد و نه سالگی درگذشت. 
  به نقل از روزنامه «نیویورك تایمز»، «راجر هال» كه فعالیت‌های جاسوسی‌اش در سالیان جنگ جهانی دوم معروف بود، به علت عارضه قلبی درگذشت.
«هال» اولین كتاب خود را در سال 1957 منتشر كرد. این كتاب كه با عنوان «شما روی عبا و خنجر من قدم می‌زنید» منتشر شد، حاوی تجربیات این نویسنده به عنوان جاسوس است و همچنین فعالیت‌هایش در سازمان‌های جاسوسی آمریكا را در بر دارد.
همسر «راجر هال» پس از درگذشت این نویسنده به نیویورك تایمز گفت: «شوهرم هیچ‌گاه از فعالیت‌هایش در سازمان‌های جاسوسی آمریكا پشیمان نبود. در واقع این فعالیت‌ها آن قدر دست او را باز گذاشته بود كه توانست نویسنده موفقی هم بشود.»
 «هال» 20 مه سال 1919 در بالتیمور بدنیا آمد و پدرش افسر نیروی دریایی ارتش آمریكا بود. وی در یك خانواده كاملا نظامی بزرگ شد. به همین خاطر، پس از چندی وی نیز عضو ارتش ایالات متحده شد. پس از شروع جنگ جهانی دوم به سازمان جاسوسی آمریكا «سی.آی.ای» پیوست و در زمان جنگ برای كشورش جاسوسی كرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir