جی.کی. رولینگ
انتشارات بلومزبری که کتاب را منتشر کرده است یک نظرسنجی جهانی راه انداخته تا دوستداران کتاب محبوب‌ترین شخصیت این آثار را انتخاب کنند، رولینگ نیز به نوبه خود دراین مورد گفت....
 
 جی.کی. رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» شخصیت مورد علاقه خود در این آثار را انتخاب کرد و درکمال شگفتی این شخصیت خود هری پاتر است.
به گزارش خبرآنلاین، وقتی رولینگ در انتهای «هری پاتر و شاهزاده دورگه» آلبوس دامبلدور را کشت جنجال و هیاهویی به پا کرد اما این شخصیت همچنان کاراکتر محبوب نویسنده مجموعه کتاب‌های پرفروش کودکان «هری پاتر» است و دوست دارد با او سر یک میز شام بنشیند.
انتشارات بلومزبری که کتاب را منتشر کرده است یک نظرسنجی جهانی راه انداخته تا دوستداران کتاب محبوب‌ترین شخصیت این آثار را انتخاب کنند، رولینگ نیز به نوبه خود دراین مورد گفت: «محبوب‌ترین شخصیتی که خلق کردم خود هری کوچک است که از رعدوبرق می‌ترسد، البته انتخاب من عجیب است چون اغلب رون را بیشتر دوست داند، خودم هم خیلی او را دوست دارم. اما حالا که نوشتن کتاب‌ها تمام شده شخصیتی که دوست دارم با او سر میز شام بنشینم دامبلدور است. خیلی حرف‌ها با هم داریم و دوست دارم به پندواندرزهایش گوش دهم. فکر کنم همه دوست دارند در زندگی خود یک دامبلدور داشته باشند.»
این نویسنده پیشتر گفته بود شخصیت هرمیون گرنجر بیشترین شباهت را به او دارد: «بارها گفته‌ام هرمیون شباهت‌هایی با جوانی خودم دارد. همیشه فکر می‌کردم در نظر دیگران من آدمی هستم که درست می‌گوید و همه چیز را می‌داند، اما امیدوارم توانسته باشم نشان دهم با وجود قدرتی که هرمیون دارد او از شکست خوردن بسیار واهمه و احساس ناامنی شدیدی دارد.»
انتشارات بلومزبری فهرستی شامل 40 نام برگرفته از شخصیت‌های کتاب‌های «هری پاتر» انتخاب کرده است و از طرفداران این مجموعه خواسته بطور آنلاین در نظرسنجی محبوب‌ترین شخصیت شرکت کنند. اگر نام شخصیتی - چه انسان باشد و چه جانور- در فهرست نیامده باشد، کاربران می‌توانند درخواست کنند تا نام او به فهرست افزوده شود.
این نظرسنجی از 16 مه تا 26 اوت برپا است و شخصیت محبوب روز 30 اوت معرفی می‌شود. تاکنون 400 میلیون نسخه از کتاب‌های هری پاتر به فروش رفته است و این آثار به 69 زبان ترجمه شده‌اند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir