در ابتدای پیوستنم به این کار 2 نقش به من پیشنهاد شد که من به دلیل سازگاری بیشتر شخصیت سمانه سالاری با روحیات خود آن را انتخاب کردم. حسن دیگر این سریال نیز حضور....
 بازیگر نقش سمانه در توطئه فامیلی معتقد است هر بازیگری پیش از اجرای نقش به مشق شب احتیاج دارد و بازیگری موفق است که روی نقش خود تمرین داشته باشد.
به گزارش خبرنگار تلویزیون برنا، نشست نقد و بررسی سریال «توطئه فامیلی» به کارگردانی رامبد جوان با حضور مجید اوجی تهیه کننده، فلورا سام نویسنده و بازیگر و مریم امیرجلالی و آناهیتا همتی بازیگران برگزار شد.
آناهیتا همتی در این نشست با بیان این مطلب که آماده بودن متن این سریال پیش از کلید خوردن آن از ویژگی‌های مثبت اثر بوده است، اظهار کرد: برخلاف برخی کارها در «توطئه فامیلی» متن داغ داغ به دستمان نمی‌رسید و ما فرصت داشتیم با نقش کنار آمده و با روحیات و ویژگی‌های آن آشنا شویم.
وی افزود: در ابتدای پیوستنم به این کار 2 نقش به من پیشنهاد شد که من به دلیل سازگاری بیشتر شخصیت سمانه سالاری با روحیات خود آن را انتخاب کردم. حسن دیگر این سریال نیز حضور نویسنده به عنوان بازیگر در کنار ما بود که مشکلات مربوط به متن به این وسیله به آسانی مرتفع می‌شد.
همتی تصریح کرد: دموکراسی حاکم در این کار به بازیگران کمک می‌کرد تعامل مناسبی با تهیه کننده و کارگردان داشته باشند. ویژگی خوب دیگر این بود که به این دلیل که سریال در شهرستان تصویربرداری می‌شد و من هم نمی‌توانم بدون مادرم زندگی کنم تهیه کننده شرایطی فراهم کرد که اکثرا مادرم در کنارم بود.
بازیگر شخصیت سمانه ادامه داد: شخصیت پردازی این نقش از ابتدا تکمیل بود و بار آمدن مردانه سمانه توسط پدرش و استفاده او از تیرکمان یا انجام کارهای مکانیکی نقش متفاوتی را از آب درآورده بود.
وی با بیان اینکه هیچ وقت در بازیگری دنبال گریم‌های آنچنانی و یا جراحی پلاستیک نبوده است، تصریح کرد: احساس می‌کنم واقعی بودن من مقابل دوربین باعث می‌شود مخاطب حس نکند، من نقش بازی می کنم و خودم نیز علاقه ای به بازی ژستیک ندارم.
همتی با اشاره به اینکه نقش او از نقش سحر دولتشاهی به مراتب سخت تر بود، اظهار کرد: دوست دارم در نقش هایم فعال باشم و با وجود اینکه در پاهایم پلاتین است این نقش را به نقش سحر دولتشاهی ترجیح دادم، چرا که جذاب‌تر و پرجنب و جوش‌تر بود.
همتی همچنین به تمرینات مکرر پیش از ضبط با سعید پورصمیمی اشاره کرده و بیان کرد: نتیجه این تمرینات که حتی گاهی کارگردان از آنها خسته می شد، جذابیت بیشتر صحنه هایی است که سمانه و پدرش مقابل هم بازی می‌کردند. سعید پورصمیمی نیز که استاد مسلم بازیگری است.
این بازیگر با بیان اینکه هر بازیگری پیش از اجرای نقش به مشق شب احتیاج دارد، تصریح کرد: برخی بازیگران به اینکه بدون تمرین به سر صحنه می‌روند و متن را دقایقی پیش از ضبط برای نخستین بار می‌خوانند، افتخار می کنند، اما تصور می‌کنم در صورتی یک بازیگر موفق است که شب قبل، نقشی که قرار است بازی کند را مرور کند و روی آن تمرین داشته باشد. هم‌بازی‌ها نیز در این زمینه نقش موثری دارند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bornanews.ir