داستان فیلم درباره‌ی «وسلی گیبسن» یک کارمند (مک‌آووی) است که متوجه می‌شود، پسر یک آدمکش حرفه‌ای است و تصمیم می‌گیرد عضو گروه مخفی شود که پدرش قبلا....
 
«توتال فیلم» فهرستی از فیلم‌های مطرحی كه با نگاهی بر كتاب‌های كمیك ساخته شده‌اند، منتشر كرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت خبری «توتال فیلم» فهرستی از آثار سینمایی مطرح را ارائه كرده است كه با اقتباس از كتاب‌های كمیك تولید شده‌اند.
در میان این فیلم‌ها اسامی آثار سینمایی معروفی همچون «مرد عنكبوتی»، «مردان سیاهپوش»، «هالك شگفت‌انگیز» و «تحت تعقیب» به چشم می‌خورد.
«تحت تعقیب» (‌٢٠٠٨): طرح اصلی این فیلم براساس سری آثار كمیك «مارك میلر» و «جی. جونز» به نگارش درآمده است. نسخه‌ی اول «تحت تعقیب» با حضور «آنجلینا جولی» و «جیمز مك‌اوی» توانست فروشی بالغ بر ‌٣٤٠ میلیون دلار را پشت سر بگذارد.«مارك ای. پلات» و «جیم لملی» به‌همراه «تیمور بکمامبتوف» تهیه‌كنندگی پروژه‌ی «تحت تعقیب ‌٢» را برعهده دارند.
داستان فیلم درباره‌ی «وسلی گیبسن» یک کارمند (مک‌آووی) است که متوجه می‌شود، پسر یک آدمکش حرفه‌ای است و تصمیم می‌گیرد عضو گروه مخفی شود که پدرش قبلا در آن کار می‌کرده است.
«تحت تعقیب» با بودجه‌ای ‌٧٥ میلیون دلاری ساخته شد و در مراسم آكادمی در دو بخش بهترین صداگذاری و تدوین صدا، نامزد اسکار بود.
«كنستانتین»: این فیلم بر اساس كتابی از «آلن مور» و به كارگردانی «فرانسیس لارنس» در سال ‌٢٠٠٥ به روی پرده رفت.
«ماسك» (‌١٩٩٤): این اثر طنز سینمایی برگرفته از كمدی ادبی «جان آركودی» و «دوگ مانكه» است. این فیلم با بازی درخشان «جیم كری» به شهرت رسید. «ماسك» همچنین پله‌ای برای «كامرون دیاز» بود تا به دنیای سینما وارد شود.
«ثور» (‌٢٠١١): جدیدترین ساخته‌ی «كنت برانا» بر اساس كتابی از «استن لی» ساخته شده است. «ثور» با فیلم‌نامه‌ای از «مارك پروتوسویچ» براساس قصه‌های مصور و پرفروش مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است.
داستان این فیلم درباره‌ی «دونالد بیك»، یك دانشجوی پزشكی، است كه با توسل به یك شخصیت اساطیری قصد انتقام‌خواهی از دیگران را دارد.
«كنت برانا» خالق آثاری چون «بازرس»، «اتللو» و «هنری پنجم»، با كارگردانی و تولید قصه‌های مصور «ثور» برای «مارول استودیوز» به مجموعه فیلمسازان با پیشینیه هنری از جمله «جان فاوریو» (آیرون من)، «کریستوفر نولان» (مجموعه «بتمن») و «گاوین هود» («سرچشمه‌های مردان ایکس: وولورین») می‌پیوندد که از روی قصه‌های مصور فیلم ساخته‌اند.
«آنتونی‌ هاپكینز»، «ناتالی پورتمن»،‌ «جاشوا دالاس» و«ساموئل ال. جكسون» بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.
«هالك شگفت‌انگیز» (‌٢٠٠٣): اثر پرطرفدار «آنگ لی» با بازی «اریك بانا» و «جنیفر كانلی» به اقتباس از نوشته‌ی مشترك «استن لی» و «جك كربی» به روی پرده رفته است. قسمت بعدی این پروژه‌ی سینمایی توسط كمپانی «آونگرز» و «مارول كمیكز» تهیه و تولید می‌شود. قرار است «مارك روفالو» در این فیلم در قالب دكتر «بروس بنر» و «هالك» به ایفای نقش بپردازد.
«مرد عنكبوتی» (‌٢٠٠٢): این فیلم براساس كتابی از «استن لی» تولید شده است. سه قسمت اول پروژه‌ی «مرد عنكبوتی» را «سام ریمی» كارگردانی كرده است، اما كمپانی «سونی» تصمیم گرفت كارگردان جدیدی را برای قسمت چهارم آن انتخاب كند. «توبی مگوایر» بازیگر نقش اصلی این فیلم است. سه قسمت قبلی این فیلم جمعا ‌‌١/١ میلیارد دلار فروش جهانی به‌دست آوردند. نسخه‌ی جدید «مرد عنكبوتی» طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از پاییز امسال مقابل دوربین رفت. این پروژه‌ی سینمایی مهیج برای اكران در سوم جولای سال ‌‌٢٠١٢ میلادی در قالب سه‌بعدی آماده می‌شود.
«بازگشت بتمن» (‌١٩٩٢): كتاب كمیك «باب كین» و «نیل فینگر» دستمایه‌ی ساخت این فیلم پرطرفدار توسط «تیم برتون»، كارگردان نام‌آشنای هالیوود، شد. «بازگشت بتمن» دومین فیلم از سری فیلم‌های «بتمن» بود كه در آن بازیگرانی چون «مایكل كیتون»، «میشل فایفر»، «کریستوفر واکن» و «دنی دیویتو» به نقش‌آفرینی پرداختند.
«مردان سیاه پوش» (‌١٩٩٧): فیلمنامه‌ی این اثر بر اساس كتاب كمیكی از «لوول كانینگهام» به نگارش درآمده‌ است. نسخه‌های اول و دوم «مردان سیاه‌پوش» به‌ترتیب در سالهای ‌١٩٩٧ و ‌٢٠٠٢ به اكران رسیدند و با فروش بیش از یك میلیارد دلار در گیشه موفق عمل كردند. «بری سوننفلد» کارگردان سری فیلم‌های «مردان سیاه‌پوش ‌١ و ‌٢» از گزینه‌های جدی برای كارگردانی «مردان سیاه‌پوش‌٣» است. «ویل اسمیت» هم از بازیگران فیلم «مردان سیاهپوش ‌٣» است. این فیلم که بازیگران مطرحی چون «ویل اسمیت» و «تامی لی جونز» را مانند سری‌های گذشته خود همراه دارد، داستان فعالیت‌های سری دو مرد را به تصویر می‌كشد که با امکانات موجود باید مواظب موجودات فضایی باشند تا زمین را تخریب نکنند. «جاش برولین» بازیگر فیلم « میلك» نیز از دیگر بازیگران این فیلم خواهد بود.
«پسر جهنمی» (‌٢٠٠٤): این فیلم برگرفته از اثری كمیك به قلم «مایك میگنولا» ساخته شد. تاكنون دو قسمت از آن به روی پرده رفته است و قسمت سوم آن هم در دست تولید است. داستان بخش سوم این فیلم مهیج نیز در ادامه‌ی داستان سری قبلی خواهد بود: در زمان جنگ جهانی دوم زمانی‌که هیتلر به روزهای پایانی حکومتش نزدیک می شود گروهی از نازی‌های وفادار به او تصمیم می‌گیرند که برای جلوگیری از شکست ارتش آلمان به نیروهای شیطانی متوسل شوند. آن‌ها با یاری‌گرفتن از فردی شرور به اسم «راسپوتین» موفق می‌شوند دروازه‌ای ورودی به دنیای دوزخ را باز کنند، اما پروفسور «بروتن» که فعالیت آنها را زیر نظر دارد مانع ادامه‌ی کارشان می‌شود. کمی بعد پروفسور متوجه می‌شود که موجودی کوچک از آن جهان از این دروازه عبور کرده است. پروفسور این پسر جهنمی را به خانه‌اش می‌برد و او را بزرگ می‌کند. پسر جهنمی به یک شاخه مخفی «اف.بی.آی» که وظیفه‌اش مبارزه با خطرات ماورالطبیعه است می‌پیوندد. او در اولین ماموریتش باید به مقابله با «راسپوتین» برود؛ زیرا او تصمیم دارد تا در ازای برخورداری از عمر جاویدان و قدرت فناناپذیر راه تسلط موجودات اهریمنی را بر زمین باز کند.
«گلیرمو دل تورو»، خالق «پسر جهنمی»، فیلمسازی مكزیكی است كه پیش‌ از این در ساخت پروژه‌ی «تیغ ‌٢» نیز همكاری داشت. وی در سال ‌٢٠٠٦ با ساخت «هزار توی پن» و كسب جوایز و افتخارات فراوان از جشنواره‌های معتبر و نیز مراسم اسكار، مورد توجه سینما‌دوستان واستودیوهای فیلمسازی اروپایی قرار گرفته است.
به گزارش توتال فیلم،‌ «سوپرمن» (‌١٩٧٨) نیز براساس كتاب كمیكی كه توسط «جری سیگل» و «جو شاستر» در دهه‌ی ‌١٩٣٠ نوشته شده است،‌ به روی پرده‌ی سینما رفت. در سال ‌١٩٣٨ میلادی نخستین شماره از یک مجموعه کمیک استریپی به بازار آمد که نامش «اكشن كمیك» بود و روی جلد آن تصویر شخصیتی خودنمایی می‌کرد که لباس مخصوصی به رنگ قرمز و آبی به‌تن داشت، که علامتی شبیه به حرف «اس لاتین» روی آن مشاهده می‌شد. او «سوپرمن» نام داشت.تا قبل از این شخصیت، هیچ قهرمان کمیک استریپی نبود که قدرت‌های فوق بشری داشته باشد و واژه‌ی ابرقهرمان در زبان انگلیسی متداول نبود.
«ریچارد دونر» كارگردان این اثر بود كه «كریستو فوری» در آن به نقش‌آفرینی پرداخت. فیلم‌های «سوپرمن ‌١»(‌١٩٧٨)، «سوپرمن ‌٢»(١٩٨٠)، «سوپرمن ‌٣»(‌١٩٨٣) و «سوپرمن ‌٤:در جستجوی صلح»(‌١٩٨٧) چهار فیلم ابرقهرمانی بودند كه با محوریت این شخصیت داستانی ساخته شدند. «بازگشت سوپرمن» پنجمین فیلم از این مجموعه، در سال ‌٢٠٠٦ ساخته و اکران شد. آخرین فیلم این مجموعه با فروشی قابل توجه، مسوولان شركت فیلم‌سازی «برادران وارنر» را به تهیه‌ی نسخه‌ی جدید آن ترغیب كرد. شركت فیلم‌سازی «برادران وارنر» اعلام كرده است نسخه جدیدی از «سوپرمن» را با همكاری كمپانی «دی سی كامیكز» و «جرمی سیگل» برای نمایش در ‌٢٠ جولای سال ‌٢٠١٢ میلادی آماده می‌كند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir